Descripció
Sens dubte, el sector turístic ha adoptat des dels seus orígens tot el potencial que Internet aporta per augmentar la rendibilitat de les empreses i organitzacions turístiques. A més, tant el sector turístic com el tecnològic són els dos de major creixement mundial, encara en aquesta època de crisi, convertint-se així en una aposta de futur socialment parlant. Sens dubte, la sinergia entre ambdós sectors permetrà ajudar a superar aquest període de crisi.
Aquesta confluència de factors exigeix que les organitzacions turístiques (empreses i entitats) contemplin la plena incorporació de les estratègies i eines associades a Internet, des dels llocs webs fins a les xarxes socials (social media), en els seus plans de màrqueting, de comunicació i de comercialització, principalment, per millorar i potenciar la seva competitivitat, com a eina "virtual" de venda.
En conseqüència, i per a l'aprofitament d'aquest potencial, també cal que les organitzacions comptin amb professionals que sàpiguen optimitzar aquestes eines, incorporant-les en les seves estratègies i plans d'acció corresponents, generant una creixent demanda d'aquests professionals amb competències en tots dos camps de coneixement .
En aquest sentit, la realitat del sector ajuda a aquesta proposta formativa, ja que a nivell professional s'està produint una demanda d'experts qualificats que no s'està cobrint de forma efectiva. En aquest cas, perfils professionals vinculats al "comerç electrònic", "community manager", "web design", "usability", "SEO manager", "SEM manager", la intermediació en línia, l'analítica web, la reputació on line i similars, són molt sol·licitats per les organitzacions turístiques per a la seva incorporació immediata, ja sigui en les seves àrees de màrqueting, comercialització, xarxes socials, comunicació, o en consultories especialitzades en aquests àmbits.
El Màster Universitari en Gestió Estratègica d'Empreses Turístiques, en la seva especialitat a "e-Tourism: Estratègies de Màrqueting i Comercialització en línia" permetrà als professionals comptar amb les competències clau necessàries per influir en el desenvolupament competitiu de l'empresa, amb un enfocament estratègic adequat a la realitat del sector i les tendències més innovadores de la societat en general.
ASSIGNATURES TRONCALS DEL MÀSTER (18 ECTS):
• Direcció de Màrqueting (9 ECTS)
o Nous models de negocis digitals
o La cadena de valor en un entorn digital
o Emprenedoria digital i pla d'empresa digital
o Investigació de mercats a Internet
• Direcció Econòmica - Financera (3 ECTS)
o Conceptes bàsics
o Anàlisi econòmica i financera
o El pressupost com a eina de gestió
o Aplicacions pràctiques
• Direcció Estratègica (6 ECTS)
o Contextualització
o Estratègies de màrqueting
o Decisions estratègiques
o Quadre de comandament estratègic
ASSIGNATURES DE L'ESPECIALITZACIÓ (21 ECTS):
• Estratègies d'e-Commerce en turisme (6 ECTS):
o Estratègies d'e-Commerce en el sector turístic: B2B, B2C, compres socials, ..; sistemes de pagament en línia
o Optimització i gestió de la presència a Internet
• Optimització i gestió de la presència a Internet (3ECTS):
o "Social media": pla, estratègies, eines: Facebook, Twitter, Flickr, You Tube, Foursquare, "Social Trips", Control i rendibilitat
o Disseny web i la seva influència en l'e-Commerce: elements clau del disseny web, usabilitat i navegabilitat, anàlisi web, auditoria del web
• Revenue management (3 ECTS):
o Comercialització en línia: intermediació, canals, integració amb "off"
o Eines d'anticipació i previsió de la demanda (Revenue M..)
o Eines de gestió i optimització de la demanda: CRS, PMS, ..
o Pricing: estratègies de preus en línia, preus dinàmics, compra social, subastes, etc
• Estratègies de captació i fidelització on line de clients (3 ECTS):
o Elements principals
o Posicionament en cercadors: SEO, SEM
o Comunicació on line: eAdvertising, Relacions Públiques digitals, Mobile MK, eMail MK
o CRM i Contact Center: Conceptes bàsics, Gestió de clients, Gestió d'operacions.
• El disseny web i la seva influència en l'e-Commerce (3 ECTS):
o Usabilitat i navegabilitat
o Auditoria web
o Realitat augmentada
• Analítica Web orientada al ROI en el "e-Commerce" (3 ECTS):
o Conceptes bàsics d'analítica web
o La mesurament com a part de l'estratègia
o Indicadors clau (KPI 's) en l'analítica web
o Eines de mesura
ASSIGNATURES D'ORIENTACIÓ (6 ECTS):
• Metodologia de la Investigació * (6 ECTS)
o Conceptes bàsics
o Pla de Recerca
o Metodologia Quantitativa
o Metodologia Qualitativa
• Pràcticum * (6 ECTS)
* L'alumne ha de cursar una de les dues assignatures proposades.
TREBALL FINAL DE MÀSTER (15 ECTS):
Aquesta assignatura pretén capacitar als nostres alumnes per a l'anàlisi de les problemàtiques i fets turístics mitjançant els mètodes i tècniques d'investigació adequats en cada cas. Es persegueix iniciar l'estudiant en la metodologia d'investigació perquè pugui plantejar i desenvolupar amb èxit una investigació en algun aspecte concret de l'àmbit del "e-Tourism". Així mateix, també s'incentiva que l'alumne pugui desenvolupar un Pla d'Empresa i / o desenvolupar projectes d'aplicació i transferència en empreses o entitats públiques del sector turístic.