Ep! no t'ho pots perdre

21 de juliol de 2015
2 minuts de lectura ràpida

Suplement del Butlletí d'Educaweb

PER SABER-NE MÉS

MONOGRÀFIC Estudiar a l'estranger

ENTREVISTA A Sílvia Amblàs, directora de DEP Institut; Gemma Latorre, responsable de projectes de DEP Institut; Montserrat Oliveras, directora d'Educaweb.

SUBSCRIU-TE

.....................
educaweb

cursos, màsters, infermeria...

.....................
SUPLEMENT DEL BUTLLETÍ D'EDUCAWEB
.....................
L'ENTREVISTA
.....................

L'educació superior, sigui quina sigui, val la pena, encara que el programa no et prepari clarament per a una professió

Kees Kouwenaar és director del Centrum voor Internationale Samenwerking ( CEI ) i Gerent del Programa del Programa Estratègic d’Internacionalització de la Universitat Lliure d’Àmsterdam (UV). Kouwenaar ha centrat la seva carrera en  la internacionalització de l'Educació Superior, en el reconeixement internacional dels títols, la mobilitat internacional d'estudiants i l’intercanvi. Kouwenaar ha estat un membre actiu de l’EAIE (European Association for International Education) des de 1989 , membre de la Junta ACE EAIE i del Comitè de Planificació de la Conferència de Berlín 1992. Actualment, lidera el projecte Mastermind Europa, una iniciativa que compta amb el suport financer de la Unió Europea com a associació estratègica.
 
En motiu de la seva visita a Barcelona, Educaweb l’ha entrevistat per parlar de temes com les vies d’accés i els criteris d’admissió als màsters, el perfil d’alumnat i el projecte Mastermind Europa.

............

¿Què es el projecte Mastermind Europa?
 
Es tracta d'un projecte per abordar el problema que tenen molts programes de màsters a Europa: volen una aula amb molta diversitat d'alumnat però el seus sistemes d'admissió es basen en acceptar una majoria d'estudiants propis. La pregunta que s'haurien de fer no és si s'admeten estudiants propis, sinó si aquests tenen la combinació de coneixements, habilitats i característiques personals que són necessàries per a tenir èxit en el programa, i un cop acabat el màster.
 
Han de ser diferents les habilitats i necessitats que demani cada màster?
 
Sí, un mateix requisit no funcionaria per tots els màsters. Nosaltres ajudem als centres a articular els seus propis requisits específics. Primer s'hauria de demanar quin és el coneixement que les persones han de tenir per accedir a aquest programa, el primer dia. Nosaltres diem que hi ha tres grups de competències necessàries: les habilitats relacionades amb l'assignatura o àmbit del màster; aquelles que són competències acadèmiques generals (comprensió lectora, escriptura...) i aquelles a nivell personal, com el treball en equip.
 
Canviaria la qualitat del màster si es tinguessin en compte aquests tres grups de competències en el procés d'admissió?
 
Jo crec que sí, per dos motius. El primer és que el professor tindrà la possibilitat d'ajustar el programa als estudiants i  el segon, és que amb aquest punt de partida, ja s'haurà fet l'anàlisi de les mancances i fortaleses de l'alumnat i es podrà  fer una orientació més individual. És una manera de canviar la perspectiva: enlloc de centrar el màster en el professor, el focus és l'alumne.

.....................
educaweb
© Copyright Educaonline S.L. 1998-2024