![]() | ![]() | ||||||||
juliol 2011 | Xarxes socials i educacióEn els últims anys, la forma de comunicar-se i d'interactuar dels usuaris d'Internet s'ha vist influenciada per les xarxes socials, que són una eina fonamental per mantenir el contacte amb amics, familiars i companys en l'entorn personal. Les xarxes socials són una moda, una tendència, una revolució...? Portals com Facebook, Tuenti, Twitter, Linkedin, etc. ens ofereixen la possibilitat d'interactuar i, a més a més, obren la porta a la innovació didàctica. En aquest sentit, sembla innegable que les xarxes socials afavoreixen, com a mínim, noves oportunitats d'aprenentatge. Si vols formar-te en TIC i educació, en aquest especial t'oferim centres, cursos i informació per orientar-te. | ||||||||
| La formació en TICLa formació del professorat és fonamental per garantir que l'educació es mantingui actualitzada conforme al desenvolupament de la societat. En aquest sentit, l'aplicació del Pla Escola 2.0. i els avanços tècnics i didàctics a l'aula, fan necessari que els docents coneguin i utilitzin les noves eines que proporcionen les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). La revolució tecnològica altera substancialment la feina del professorat i l’obliga a desenvolupar un nou rol. Actualment, els docents disposen d’ordinadors, pissarres digitals, projectors, materials didàctics a Internet i en format digital, Entorns Virtuals d'Ensenyament i Aprenentatge (EVE/A), xarxes socials, etc. Tal com explica Ana Landeta a l'article E-learning 2.0.: "Ens trobem davant un nou escenari; una nova Xarxa, un veritable i nou paradigma caracteritzat com el web de les persones davant del web de les dades". Per poder treballar en aquest entorn és necessària la formació contínua. Els cursos sobre TIC dirigits a professorat són alguns dels més sol·licitats. Els docents s'han adonat de la necessitat d’alfabetitzar-se digitalment i requereixen formació actualitzada en aquest àmbit. Així doncs, què hem de tenir en compte a l’hora de triar el curs més adequat? - En primer lloc, és necessari detectar correctament les necessitats del propi centre, de l'equip docent o del professional individualment. Els cursos han de tenir una aplicació real en el dia a dia. - En segon lloc, cal ser realista amb els coneixements previs i escollir el curs tenint en compte aquestes limitacions i la disponibilitat de materials (ordinador, pissarra digital, connexió a Internet, aplicatius…). És important tenir clar que el curs ha d'afavorir l'accés a les TIC, no desmoralitzar ni dificultar-lo. - En un entorn tan canviant és fonamental l'actualització de continguts. Els cursos han d'oferir les últimes novetats. - Finalment, les persones que imparteixen la formació han de ser professionals, dominar la matèria a impartir i ser conscients del perfil d'alumnat que tenen al davant, per adaptar els coneixements a les seves necessitats. |
| |||||||
| |||||||||