desembre 2012 | Màrqueting: el que ha de saber el professional del futurHas pensat alguna vegada com aconsegueix una empresa que el seu producte sigui el més venut respecte a altres de similars característiques? Com es treballa amb les xarxes socials per aconseguir una major difusió? Donar resposta a aquestes preguntes forma part de la feina dels professionals del màrqueting i la publicitat. Si t'interessen temes com l'economia i el món de l'empresa, ets sociable i tens do de gents, ara és el moment adequat per formar-te en màrqueting. En aquest especial t'oferim les competències clau que ha de tenir un bon professional del sector. | ||||||||
| Competències dels professionals del màrquetingLes funcions que han de dur a terme les persones que es dediquen al màrqueting són clares: - Dissenyar estratègies de comunicació i publicitat - Fer investigacions de mercat per conèixer el client - Encarregar-se del màrqueting online - Dissenyar els passos que cal seguir perquè una empresa s'expandeixi internacionalment - Planificar com es desenvoluparan els productes d'una empresa - Assessorar sobre les accions que cal dur a terme per vendre més… Per exercir aquestes accions és fonamental la formació acadèmica especialitzada. Amb la implementació de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) moltes universitats han renovat la seva oferta acadèmica de graus i màsters oficials, incorporant el Grau de Màrqueting, el Grau en Màrqueting i investigació de mercats o el Grau en Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting. Per a les persones que vulguin accedir a la Formació Professional, hi ha el cicle formatiu de grau superior en Gestió Comercial i Màrqueting. Però, a més a més, resulta imprescindible treballar una sèrie de competències transversals. En primer lloc, el màrqueting és una disciplina que requereixcreativitat, iniciativa, anàlisi i una gran habilitat per treballar en equip. Tot i que es tracta de competències i habilitats extrapolables a altres ocupacions, és necessari que els professionals desenvolupin les competències següents: - ser capaç de cercar, identificar, organitzar i utilitzar adequadament la informació - analitzar, organitzar i planificar l'activitat professional - tenir capacitat d'anàlisi crítica i de síntesi; capacitat de negociació - capacitat per comunicar correctament, per escrit i/o oralment, tant en la llengua pròpia, com en idiomes estrangers - fer ús de les TIC, entre d'altres. Si ensfixem en les competències específiques del sector, podem destacar que és necessari: - desenvolupar habilitats per analitzar i comprendre el mercat i la seva influència en les activitats comercials - tenir capacitat per aplicar els coneixements teòric - saber dissenyar i desplegar plans de màrqueting - estar orientat al client i a les seves necessitats, per exemple. |
| |||||||
|