desembre 2013 | Mitjans de comunicació socials: el valor de les xarxes socialsLes xarxes socials a Internet són aplicacions web que afavoreixen el contacte entre individus. Avui dia, s’han convertit en un element clau en l’estratègia de comunicació de moltes empreses i, per tal de gestionar-les correctament, cal un expert en mitjans socials. Tot i que és un sector que està clarament en auge, les empreses tenen problemes per contractar personal qualificat en la gestió de xarxes socials. Per això, si vols dedicar-t’hi, és fonamental que et formis i estudiïs un curs que s’adapti a les necessitats reals del sector i que ofereixi una formació orientada a la pràctica professional. | ||||||||
| Les competències dels experts en mitjans de comunicació socialsUn estudi elaborat per eMarketer posa en relleu que 9 de cada 10 empreses nord-americanes duran a terme accions de màrqueting a través d’aquests tipus de mitjans el proper any. De fet, els experts consideren que la inversió en mitjans socials es convertirà en una necessitat per a les empreses i no pas en un luxe o una cosa accessòria. Al 2014 es preveu que les empreses contractin professionals formats en el maneig de les xarxes socials, en comptes de delegar aquestes funcions a altres treballadors no especialitzats. En aquest context, els experts en mitjans socials amb formació acreditada seran uns dels professionals més buscats. T’agradaria treballar en aquest sector? A continuació pots consultar-ne els perfils professionals: - Director de mitjans socials. És la persona encarregada de crear, introduir i liderar l’estratègia de l’empresa en les xarxes socials. La seva feina consisteix a planificar i organitzar, per això ha de ser capaç de dur a terme investigacions de mercat, fer una segmentació del públic objectiu, crear un pla estratègic, definir campanyes… - Gestor de comunitats. És la persona encarregada d’executar el projecte dissenyat pel director de mitjans. La seva feina consisteix a gestionar les xarxes socials (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, etc.), introduir continguts, interaccionar, vetllar per la reputació social de l’empresa o la marca… La principal diferència entre tots dos perfils és que l’un dissenya els objectius i el pla que cal seguir i l’altre ho porta a terme en les xarxes socials. Pel que fa a les competències comunes, els experts assenyalen que cal ser sensible a les necessitats de l’empresa, tenir dots de comunicació, capacitat d’adaptació al canvi i sentit comú. - Record manager. Es tracta d’un perfil nou, molt sol·licitat als Estats Units, que adquireix una part de les competències del graduat en Documentació, però amb noves característiques, com ara la cerca d’informació a través d’Internet i de les xarxes socials, la gestió i el control de dades. - Social media security. Les funcions d’aquest professional estan relacionades amb la seguretat i la privadesa d’una empresa en les xarxes socials. Per poder treballar en aquest àmbit, cal tenir coneixements sobre spam, phishing, etc. i tenir clara la lletra petita de les xarxes socials per conèixer els drets i els deures de l’empresa. |
| |||||||
|