maig 2014 | Especialitza't per gestionar allotjaments turísticsL’Estat espanyol va rebre 15,3 milions de turistes estrangers fins a l’abril del 2014, un 9,2% més respecte al mateix període de l’any anterior, segons l’Enquesta de moviments turístics en frontera (Frontur). A aquestes dades excel·lents per al sector, cal afegir-hi l’increment de visitants dels mesos d’estiu, que provoca un augment de les ofertes d’ocupació en el sector turístic. Els professionals formats són els més buscats, sobretot si ocupen llocs de responsabilitat que requereixin competències de gestió i d’administració. Un d’aquests perfils és el de gestor i director d’allotjaments turístics. En aquest especial trobaràs consells i formació per orientar-te. | ||||||||
| Les competències per treballar en la gestió i la direcció d'allotjaments turísticsEl sector del turisme i l’hoteleria és dinàmic, es transforma per adaptar-se a les noves exigències dels usuaris i per contribuir al desenvolupament sostenible del territori. En aquest context, els directius i directives d’allotjaments turístics s’encarreguen d’organitzar, gestionar, coordinar i controlar els departaments de l’establiment, i per això calen una sèrie de competències. Quines són aquestes competències bàsiques? Antonio Fernández Casado, autor del llibre Manual práctico de dirección de hoteles, marketing y ventas online del siglo xxi, afirma que «l’hoteleria espanyola necessita un nou perfil de director d’hotel completament diferent del que ha estat fins ara». Aquest nou perfil ha de ser competent en la fidelització del client, com a via per incrementar la venda directa. Per aconseguir-ho, cal «saber escoltar, atendre i superar les expectatives del client». Així doncs, les competències per ser un bon gestor d’allotjaments turístics són: - Orientació al client. Encara que sembli una obvietat, el client és actiu i vol ser protagonista. L’objectiu d’un bon hoteler és que el client se senti que forma part de l’establiment, que empatitzi amb la marca, que participi i recomani… Els experts assenyalen que és ideal crear un vincle que romangui més enllà del moment del consum. - Domini de llengües. Per a Teresa Gozalo, CEO de Les Roches Marbella, «es tracta d’una variable que té tant pes específic en la indústria de l’hoteleria i el turisme que podem assegurar que va més enllà de ser una mera competència genèrica o transversal, i s’estableix com una competència tècnica directament relacionada amb el perfil professional per al qual prepara una titulació». El coneixement de l’anglès és inexcusable, però guanyen força llengües com l’alemany, el xinès i el rus. - Capacitat per gestionar el personal. El director o gestor ha de fixar els objectius i les tasques dels seus subalterns, avaluar-ne l’acompliment i aplicar les polítiques de recursos humans. A més, ha de ser capaç de motivar i escoltar el seu personal i de generar-li confiança. Una de les claus per aconseguir-ho és ser un exemple de perseverança, honestedat i col·laboració. - Flexibilitat i mobilitat. El mercat global traspassa els límits geogràfics, sobretot en el sector turístic. Un bon gestor ha de tenir una visió internacional, disponibilitat per viatjar i conèixer altres llocs i cultures. Teresa Gozalo afirma que un director hoteler «ha d’adequar-se i integrar-se en entorns molt diferents, amb uns nivells de productivitat acreditats des del primer moment». |
| |||||||
|