Especial gestió i direcció d'allotjaments turístics 2015


Especial gestió i direcció d'allotjaments turístics 2015
Especial gestió i direcció d'allotjaments turístics 2015

maig

2015

» Subscriu-te!

Temps de lectura: 2 minuts

Les cinc claus per a la gestió d'allotjaments turístics

Un estudi recent del Fòrum Econòmic Mundial posa de manifest que l’Estat espanyol té el sector turístic més competitiu del món, després que hagi passat del quart lloc –el 2013– al primer lloc –en aquesta edició. Espanya destaca per les infraestructures i els recursos naturals i culturals. La segueixen en el rànquing França, Alemanya, els Estats Units i el Regne Unit.
 
La consolidació del turisme com una àrea destacada de l’economia fa que cada cop es busquin més professionals competents i formats, que siguin capaços de donar resposta a les necessitats del mercat laboral. En aquest especial ens centrarem en un d’aquests perfils: el professional de la gestió i direcció d’allotjaments turístics.

espai patrocinat per:



Recomanar a un amic

El teu Mail:

Mail del teu amic:






Vols gestionar un allotjament turístic? Aquí tens alguns consells per fer-ho

1. Forma’t. Hi ha moltes opcions, com ara el cicle formatiu de grau superior de Gestió d’allotjaments turístics, que forma els alumnes perquè siguin capaços de coordinar diversos establiments: hotels, espais d’oci i aventura, campaments, turisme rural, etc. També pots accedir al grau de Direcció hotelera, una titulació pròpia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que capacita l’alumnat a ocupar llocs de treball de direcció en l’hostaleria i la restauració, dos sectors en els quals pots especialitzar-te gràcies a les diverses assignatures.
 
- El grau de Gestió turística i hotelera. Aquests estudis, que també s’imparteixen en diversos centres de la província de Barcelona, tenen com a objectiu formar futurs directius de la indústria hotelera i turística internacional.
 
Pots accedir a cursos, màsters i especialitats relacionats amb la gestió i l’administració, que et proporcionaran les competències imprescindibles per treballar en el sector.
 
2. Utilitza la tecnologia. Des de la comunicació a través de les xarxes socials, l’actualització del web, les plataformes per a la gestió de reserves fins a les aplicacions que faciliten la gestió administrativa. Les eines 2.0 són una oportunitat immillorable per a un allotjament turístic.
 
3. Organitza els esdeveniments. Els esdeveniments d’un hotel són una mitjà excel·lent per donar-se a conèixer, crear una imatge de marca, diversificar l’oferta i millorar-ne l’ocupació. Però no cal ser gerent d’un gran hotel; els allotjaments rurals també poden organitzar esdeveniments adequats a les seves característiques, com ara tallers de relaxació i activitats fotogràfiques.
 
4. Potencia els punts forts de l’allotjament. Quins són els aspectes destacables del teu hotel? És un edifici històric? Les habitacions disposen de l’última tecnologia? És en un entorn natural o urbà? Busca el tret diferencial de l’establiment i elabora estratègies per fer-ne promoció.
 
5. Practica el lideratge efectiu. Sovint, un gestor d’allotjaments turístics ha de coordinar un volum considerable de treballadors. L’efectivitat implica organització i administració del temps i dels esdeveniments a l’entorn del que realment és important: prioritzar, de manera que cal ser capaç de distingir el que és urgent i el que és important.

Selecció de cursos

Les competències dels professionals del sector turístic

El sector del turisme i l’hostaleria és dinàmic, ja que es transforma per adaptar-se a les noves exigències dels usuaris i per contribuir al desenvolupament sostenible del territori. En aquest context, els directius i les directives d’allotjaments turístics s’encarreguen d’organitzar, gestionar, coordinar i controlar els departaments de l’establiment, i, per fer-ho, cal que disposin d’una sèrie de competències. A continuació pots consultar quines són les competències específiques del sector més buscades:
 
Orientació al client. L’objectiu d’un bon director hoteler és que el client percebi que forma part de l’establiment, que empatitzi amb la marca, que participi i recomani…
Domini de llengües. El coneixement de l’anglès és imprescindible en aquest sector, però guanyen pes llengües com l’alemany, el xinès i el rus.
Capacitat de gestió. El director o gestor ha de fixar els objectius i les tasques dels seus subalterns, avaluar-ne l’execució i aplicar les polítiques de recursos humans.

Orientació professional | Consultoría educativa | Orientació acadèmica | Serveis per a centres

Equip editorial: Xavier Aspas, David Farigola, Laia Mestres, Jordi Mitjana, Montserrat Oliveras i Josep Lluis Segú.
© Copyright Educaonline S.L. 1998-2015