Postgrau en Disseny de Calçat

Informació del curs
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
6300 €
Descripció
El calçat és un dels sectors més importants dins de la indústria de la moda. Un món a part, regit per la seva tecnicitat, la seva complexitat i la seva competitivitat. Polièdric i particular, el sector és dels més complexos tant pel seu funcionament com pel seu mercat. En el calçat, el coneixement del producte, dels seus materials i components i el funcionament de la seva indústria són indispensables per gestionar qualsevol marca o projecte. La seva lògica es legitima per una entesa de la demanda de client: tendències, disseny, tècnica i materials, producció i distribució.
El Programa de Formació Contínua en Disseny de Calçat forma professionals capaços de desenvolupar col·leccions de calçat amb els seus relatius projectes tècnics, industrials i de patronatge tant per a empreses de distribució de mitjana gamma i alta gamma, així com per a una marca pròpia.
Durant el curs l'estudiant es forma amb matèries molt concretes que són part del dia a dia de la indústria. Aplicant la metodologia de l'IED Barcelona, l'aprenentatge és eminentment pràctic: l'estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (pells, teixits, soles, cues ...) i els més nous, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, i experimenta amb les tecnologies tradicionals així com amb les innovadores. El resultat és capacitar per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic, com a nivell de realització, control de la producció i acabats.
El programa es completa amb dues visites professionals: a una fàbrica de calçat i adobs i a un taller artesanal de sabates a mida.
El Programa de Formació Contínua en Disseny de Calçat forma professionals capaços de desenvolupar col·leccions de calçat amb els seus relatius projectes tècnics, industrials i de patronatge tant per a empreses de distribució de mitjana gamma i alta gamma, així com per a una marca pròpia.
Durant el curs l'estudiant es forma amb matèries molt concretes que són part del dia a dia de la indústria. Aplicant la metodologia de l'IED Barcelona, l'aprenentatge és eminentment pràctic: l'estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (pells, teixits, soles, cues ...) i els més nous, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, i experimenta amb les tecnologies tradicionals així com amb les innovadores. El resultat és capacitar per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic, com a nivell de realització, control de la producció i acabats.
El programa es completa amb dues visites professionals: a una fàbrica de calçat i adobs i a un taller artesanal de sabates a mida.
Temari
Mòdul 1: Tendències & disseny
• Investigació de tendències.
• Desenvolupament de la col·lecció (destinada a una empresa en concret).
• Xerrades professionals i visites.
Mòdul 2: Patronatge & dibuix tècnic
• Sabates: col·lecció personal: Disseny i prototip
L'objectiu és obtenir una forta proposta creativa per part de l'alumne i el desenvolupament d'un pla de col·lecció així com descobrir i comprendre les limitacions tècniques.
Mòdul 3: Màrqueting i brand
• Comunicació i direcció d'art: Preparació d'un portfoli i preparar el coaching per defensar el seu projecte.
• Marca i màrqueting: Marca i estratègia: Explorar conceptes de la imatge del calçat i creació d'un board històric del calçat.
Mòdul 4: Go to market
• Estratègia creativa i de negoci
• Anàlisi de costos i pla de negoci
• Investigació de tendències.
• Desenvolupament de la col·lecció (destinada a una empresa en concret).
• Xerrades professionals i visites.
Mòdul 2: Patronatge & dibuix tècnic
• Sabates: col·lecció personal: Disseny i prototip
L'objectiu és obtenir una forta proposta creativa per part de l'alumne i el desenvolupament d'un pla de col·lecció així com descobrir i comprendre les limitacions tècniques.
Mòdul 3: Màrqueting i brand
• Comunicació i direcció d'art: Preparació d'un portfoli i preparar el coaching per defensar el seu projecte.
• Marca i màrqueting: Marca i estratègia: Explorar conceptes de la imatge del calçat i creació d'un board històric del calçat.
Mòdul 4: Go to market
• Estratègia creativa i de negoci
• Anàlisi de costos i pla de negoci
Destinataris
• dissenyadors de moda, de producte o afins que tinguin bases de disseny i projecte,
• professionals del disseny que vulguin conèixer el procés de disseny i producció d'una col·lecció de calçat
• professionals del sector del calçat que vulguin introduir-se al món del disseny
• professionals del disseny que vulguin conèixer el procés de disseny i producció d'una col·lecció de calçat
• professionals del sector del calçat que vulguin introduir-se al món del disseny
Requisits
És obligatori tenir un coneixement de base del paquet ADOBE.
És necessària la presentació d'un CV i una carta de motivació per a la inscripció. En el cas en què algun dels requisits sol·licitats per a l'admissió no es compleixi, l'escola avaluarà cada un dels casos singularment, reservant-se el dret de convocar l'aspirant a una entrevista personal.
És necessària la presentació d'un CV i una carta de motivació per a la inscripció. En el cas en què algun dels requisits sol·licitats per a l'admissió no es compleixi, l'escola avaluarà cada un dels casos singularment, reservant-se el dret de convocar l'aspirant a una entrevista personal.
Metodologia
El curs està estructurat en quatre mòduls teòrics: Tendències & Disseny. Patronatge & Dibuix Tècnic. Màrqueting I Brand. Go To Market. Al llarg del programa formatiu i com a aplicació de les eines adquirides, es desenvolupa un pla de col·lecció d'acord amb un brief donat per una empresa o un professional col·laborador. El recorregut formatiu es completa amb casos d'estudi, tallers i sortides perquè l'estudiant vegi totes les parts importants del procés d'industrialització del producte: del magatzem de curtits, estudi d'acabats, sala de mostres, fàbrica de calçat i soles ...
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol. Per als estudiants la llengua materna no sigui l'espanyola, es requereix un nivell B2 o equivalent de la llengua. També es requereix un coneixement bàsic de la llengua anglesa.
Durada
Data d'inici: 26/09/2019
Objectius
L'objectiu del curs de Disseny de Calçat és disseccionar i comprendre el procés de creació d'una col·lecció de calçat de la part més creativa (tendències, disseny, volums) a la part administrativa (estudi de costos, estandardització de la col·lecció, estudi de mercat ...) passant per la part més tècnica (creació de volums i validació de calci així com desenvolupament de patrons i fitxes de mètode).
El curs aporta una visió global del sector i el seu objectiu és arribar a final del curs amb les eines i coneixements necessaris per desenvolupar un projecte de marca pròpia o col·lecció per a un prestatari o empresa.
El curs aporta una visió global del sector i el seu objectiu és arribar a final del curs amb les eines i coneixements necessaris per desenvolupar un projecte de marca pròpia o col·lecció per a un prestatari o empresa.
Perspectives laborals
En acabar el curs els alumnes poden exercir el seu treball en empreses de calçat, estudis de disseny, marques nacionals i internacionals, fàbriques de calçat, consultores.
Preu
6300 €
Durant el curs s'organitzarà un viatge per visitar una fàbrica de producció. Els costos del viatge d'anada i tornada (durant el mateix dia) aniran a càrrec de l'IED. L'alumne haurà d'assumir les despeses dels materials i eines necessaris per poder dur a terme els projectes. Els costos aproximats d'aquests elements són de 150 euros.
Professorat
Coordinador: Lambert Perera.
GGraduat en Disseny de Moda el 2006 a la Chambre Syndicale de l'Haute Couture Parisienne a Paris. S'ha format al taller de John Galliano, a Jeanne Lanvin com a assistent de producció i comprar per a home, en favori Paris com a assistent de direcció i en en Yves Saint Laurent com a product manager.
El 2007 a Paris va crear la seva primera marca amb Sibylle Genin: BaronBaronne (2007-2011). Va començar la seva aventura en el món del calçat desenvolupant la col·lecció dels 125 anys d'André (Grup Vivarte).
Des de 2013 és el gerent de Les Chausseurs a Barcelona, empresa de calçat que ven a més de 9 països i té una botiga pròpia a Gràcia. Treballa també com a dissenyador freelance de calçat per a clients com Zegna, Costume National, Delvaux, Damart, entre d'altres.
Premis i concursos: laureat Creatif Ville de Paris el 2008, laureat CTC Federation du Cuir el 2009, Fashion Entrepreneur Newsweek UK 2010.
Campus i seus: IED Barcelona Escola Superior de Disseny
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
C/ Biada, 11
08012
Barcelona
Cursos més populars