Postgrau en Disseny de Calçat

1022 Persones estan visitant aquest curs
Preu 6.400 €
Sol·licita informació
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
Postgrau en Disseny de Calçat
Sol·licita informació
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
Preu 6.400 €

Descripció

El calçat és un dels sectors més importants dins de la indústria de la moda. Un món a part, regit per la seva tecnicitat, la seva complexitat i la seva competitivitat. Polièdric i particular, el sector és dels més complexos tant pel seu funcionament com pel seu mercat. En el calçat, el coneixement del producte, dels seus materials i components i el funcionament de la seva indústria són indispensables per gestionar qualsevol marca o projecte. La seva lògica es legitima per una entesa de la demanda de client: tendències, disseny, tècnica i materials, producció i distribució.
El Programa de Formació Contínua en Disseny de Calçat forma professionals capaços de desenvolupar col·leccions de calçat amb els seus relatius projectes tècnics, industrials i de patronatge tant per a empreses de distribució de mitjana gamma i alta gamma, així com per a una marca pròpia.
Durant el curs l'estudiant es forma amb matèries molt concretes que són part del dia a dia de la indústria. Aplicant la metodologia de l'IED Barcelona, l'aprenentatge és eminentment pràctic: l'estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (pells, teixits, soles, cues ...) i els més nous, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, i experimenta amb les tecnologies tradicionals així com amb les innovadores. El resultat és capacitar per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic, com a nivell de realització, control de la producció i acabats.
El programa es completa amb dues visites professionals: a una fàbrica de calçat i adobs i a un taller artesanal de sabates a mida.

Temari

Mòdul 1: Tendències & disseny
Investigació de tendències.
Desenvolupament de la col·lecció (destinada a una empresa en concret).
Xerrades professionals i visites.

Mòdul 2: Patronatge & dibuix tècnic
Sabates: col·lecció personal: Disseny i prototip
L'objectiu és obtenir una forta proposta creativa per part de l'alumne i el desenvolupament d'un pla de col·lecció així com descobrir i comprendre les limitacions tècniques.

Mòdul 3: Màrqueting i brand
Comunicació i direcció d'art: Preparació d'un portfoli i preparar el coaching per defensar el seu projecte.
Marca i màrqueting: Marca i estratègia: Explorar conceptes de la imatge del calçat i creació d'un board històric del calçat.

Mòdul 4: Go to market
Estratègia creativa i de negoci
Anàlisi de costos i pla de negoci

 
En els 4 mòduls que componen el pla d'estudi es sumen assignatures de diferents àrees:
àrea creativa
• Tendències, boards de materials i colors, disseny, volums
Àrea de producte i col·lecció
• Estudi de costos, estandardització de la col·lecció, estudi de mercat, gestió de proveïdors, identificació de fabricacions i obertura a les diferents formes de logístiques i SAP.
àrea tècnica
• Estudi de 4 patrons bàsics (derbi, bota, running i styleto) i desenvolupament d'un patró de base en acord a la col·lecció de l'alumne, creació de volums, validació de calci, fitxes de mètode, estudi dels tipus de tall i coneixement i adaptació de materials en funció de les construccions.
àrea imatge
• Estudi de les imatges utilitzades per les marques del sector en aquest moment, desenvolupar pla de comunicació, desenvolupar pla de venda i discurs adaptat a la seva col·lecció.
A l'programa es complementa amb workshops d'aprofundiment sobre algun tema específic i amb visites que permeten tenir contacte de primera mà amb la realitat empresarial vinculada al sector del calçat.

Sortides
A Barcelona es realitza un tour per les botigues i estudis de diferents marques així com una visita a un taller de confecció de calçat manual.
Es realitza un viatge a una fàbrica de calçat, un magatzem de pells adobades i una fàbrica de pisos i prefabricats.

Workshops
Història del calçat, patronatge, escalat i tall, volums sobre forma en paper i estudi logístic del d'un cas concret de SAP.

Destinataris

dissenyadors de moda, de producte o afins que tinguin bases de disseny i projecte,
professionals del disseny que vulguin conèixer el procés de disseny i producció d'una col·lecció de calçat
professionals del sector del calçat que vulguin introduir-se al món del disseny

Requisits

És obligatori tenir un coneixement de base del paquet ADOBE.
És necessària la presentació d'un CV i una carta de motivació per a la inscripció. En el cas en què algun dels requisits sol·licitats per a l'admissió no es compleixi, l'escola avaluarà cada un dels casos singularment, reservant-se el dret de convocar l'aspirant a una entrevista personal.

¿Necesitas información sobre cursos? Llámanos al 900 293 573

Llamada gratuita de lunes a viernes de 9h a 20h

Metodologia

El curs està estructurat en quatre mòduls teòrics: Tendències & Disseny. Patronatge & Dibuix Tècnic. Màrqueting I Brand. Go To Market. Al llarg del programa formatiu i com a aplicació de les eines adquirides, es desenvolupa un pla de col·lecció d'acord amb un brief donat per una empresa o un professional col·laborador. El recorregut formatiu es completa amb casos d'estudi, tallers i sortides perquè l'estudiant vegi totes les parts importants del procés d'industrialització del producte: del magatzem de curtits, estudi d'acabats, sala de mostres, fàbrica de calçat i soles ...

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol. Per als estudiants la llengua materna no sigui l'espanyola, es requereix un nivell B2 o equivalent de la llengua. També es requereix un coneixement bàsic de la llengua anglesa.

Durada

Data d'inici: 26/09/2019

Objectius

L'objectiu del curs de Disseny de Calçat és disseccionar i comprendre el procés de creació d'una col·lecció de calçat de la part més creativa (tendències, disseny, volums) a la part administrativa (estudi de costos, estandardització de la col·lecció, estudi de mercat ...) passant per la part més tècnica (creació de volums i validació de calci així com desenvolupament de patrons i fitxes de mètode).
El curs aporta una visió global del sector i el seu objectiu és arribar a final del curs amb les eines i coneixements necessaris per desenvolupar un projecte de marca pròpia o col·lecció per a un prestatari o empresa.

Perspectives laborals

En acabar el curs els alumnes poden exercir el seu treball en empreses de calçat, estudis de disseny, marques nacionals i internacionals, fàbriques de calçat, consultores.

Preu

Preu 6.400 €
Durant el curs s'organitzarà un viatge per visitar una fàbrica de producció. Els costos del viatge d'anada i tornada (durant el mateix dia) aniran a càrrec de l'IED. L'alumne haurà d'assumir les despeses dels materials i eines necessaris per poder dur a terme els projectes. Els costos aproximats d'aquests elements són de 150 euros.

Professorat

Coordinador: Lambert Perera. GGraduat en Disseny de Moda el 2006 a la Chambre Syndicale de l'Haute Couture Parisienne a Paris. S'ha format al taller de John Galliano, a Jeanne Lanvin com a assistent de producció i comprar per a home, en favori Paris com a assistent de direcció i en en Yves Saint Laurent com a product manager. El 2007 a Paris va crear la seva primera marca amb Sibylle Genin: BaronBaronne (2007-2011). Va començar la seva aventura en el món del calçat desenvolupant la col·lecció dels 125 anys d'André (Grup Vivarte). Des de 2013 és el gerent de Les Chausseurs a Barcelona, empresa de calçat que ven a més de 9 països i té una botiga pròpia a Gràcia. Treballa també com a dissenyador freelance de calçat per a clients com Zegna, Costume National, Delvaux, Damart, entre d'altres. Premis i concursos: laureat Creatif Ville de Paris el 2008, laureat CTC Federation du Cuir el 2009, Fashion Entrepreneur Newsweek UK 2010.
Postgrau en Disseny de Calçat
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
Campus i seus: IED Barcelona Escola Superior de Disseny
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
C/ Biada, 11 08012 Barcelona
Sol·licita informació
X