IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Grau de Títol Superior en Disseny Gràfic

IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Grau
Presencial
Oficial / Homologat
4 Anys
  • Barcelona
11.700 €

Descripció

El Títol Superior en Disseny Gràfic, en l'especialització de Disseny Gràfic, és equivalent a Grau Universitari (240 ECTS). Aquest curs forma dissenyadors visuals capaços d'idealitzar, programar i crear comunicacions visuals tant offline com online per estimular a l'usuari.

El dissenyador gràfic és expert en l'ús de les arts gràfiques estàtiques i en moviment per desenvolupar el branding i identitat corporativa d'una empresa, disseny publicitari i interfícies web, a més del disseny d'aplicacions concretes com packaging o senyalètica.

Veure més

Temari del curs

• El primer any del curs està centrat en l'adquisició dels conceptes bàsics del disseny, la cultura i la metodologia de projecte. S'ensenya a atrevir-se, a crear i a comunicar.
• En el segon any s'estudien les eines tecnològiques i projectuals necessàries per comunicar un missatge visual simple i eficaç a través del desenvolupament de la pròpia creativitat i uns processos metodològics interdisciplinaris. L'estudiant se centra en els coneixements informàtics d'Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, Apple Final Cut, etc. A més, s'insisteix en la importància d'elements com la tipografia en un context editorial, el llenguatge narratiu en peces audiovisuals i la gràfica en moviment.
• En el tercer any es comencen a tenir experiències amb empreses i a fer projectes més tècnics i complexos amb prototips i costos reals. Es realitzen dissenys d'identitat corporativa, de packaging, senyalètica, cartells, etc.
• Durant el quart any es realitzen unes pràctiques obligatòries en una empresa i es tria l'especialització professional de cadascú. Es dóna una gran importància al creative management mitjançant la gestió del projecte i la capacitat d'implementació dels coneixements adquirits durant els anys anteriors. Finalment es realitza el projecte de final de carrera amb empreses reals, en el qual es construeixen sempre prototips i en els casos d'èxit arriben a ser produïts per llançar-los al mercat.
Veure més

Requisits



 

Metodologia

La metodologia es basa en el learning by doing (aprendre fent) i promou la interdisciplinarietat entre les àrees de Design, Moda i Management for Creative Industries a través de workshops i projectes comuns. El pla d'estudis proporciona a l'estudiant objectius d'aprenentatge que augmenten de dificultat al llarg dels quatre anys, culminant amb el projecte de final de carrera per a empreses reals. El curs potencia la cultura del projecte amb empreses per a solucionar la distància entre formació i món laboral. Els alumnes no només estudien la metodologia i les eines de les disciplines sinó que també aprenen a treballar i a relacionar-se amb briefings i clients reals.

Idiomes en què s'imparteix

Espanyol.

Durada

4 anys acadèmics. Data d'inici: 09/2019.

Objetius

El Títol Superior proporciona una formació amb l'objectiu d'ensenyar a l'estudiant a comunicar, embellir i trobar solucions innovadores d'un producte, marca o espai mitjançant el llenguatge gràfic.

Perspectives laborals

Dissenyador gràfic, comunicador visual, director creatiu, director d'art, tipògraf i especialista en branding, imatge corporativa, editorial, packaging, senyalètica, cartells, infografies, pàgines web, motion graphics, etc.

Ex-alumnes IED VISUAL COMMUNICATION treballen en:

Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H Magazine, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My look, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Little Buddha, etc.

Preu

11.700 €

Avantatges del curs

El curs potencia la cultura del projecte amb empreses per solucionar la distància entre formació i món laboral. Els alumnes no només estudien la metodologia i les eines de les disciplines sinó que també aprenen a treballar i a relacionar-se amb briefings i clients reals.

Empreses amb les que l'àrea ha col·laborat: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival i Fira Loop, Festival Grec, la Mercè, Institut de Cultura de Barcelona, FEFE Visual Magazine, IMAGO La Diàspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata, Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton, etc.
També et recomanem aquests cursos