IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Grau de Títol Superior en Disseny de Producte

IED Istituto Europeo di Design - Barcelona

Grau
Presencial
Oficial / Homologat
4 Anys
  • Barcelona
11.500 €

Descripció

El Títol Superior en Disseny de Producte, equivalent a Grau Universitari (240 ECTS), forma professionals capaços de desenvolupar projectes de caràcter social, estratègic i tecnològic en els àmbits del mobiliari, la il·luminació, l'electrònica de consum, el packaging, els complements personals , els estris, els electrodomèstics, els wearables, etc.

Actualment el disseny de producte evoluciona ràpidament i multiplica les seves sortides professionals. Avui dia els sectors on s'aplica són molt amplis i abasten la lliure professió, els departaments de design i desenvolupament en empreses, els centres tecnològics i les àrees d'R + D.

El disseny de producte és especialment ampli perquè abasta l'entorn quotidià que ens envolta i com a tal inclou criteris com la sostenibilitat, l'eficiència energètica, l'impacte ambiental - ecodisseny - i conceptes d'alta repercussió social com el disseny per a tothom. De la mateixa manera afronta noves realitats econòmiques i productives com el consum col·laboratiu, el crowdfunding, la producció digital, el prototipat ràpid o la impressió 3D. Totes elles obren un ampli ventall de possibilitats creatives de les que el dissenyador industrial de producte no pot allunyar-se.

L'aprenentatge a l'IED Barcelona és eminentment pràctic: l'estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (fustes, plàstics, metalls, vidres, ceràmiques, teixits, etc.) i els nous materials, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, experimenta amb les noves tecnologies i amb les més tradicionals.

El resultat és la capacitació per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic com a nivell de realització, control de la producció i acabats. Durant l'itinerari, l'estudiant es forma en la totalitat de temàtiques que demana el Ministeri d'Educació.

El jove dissenyador industrial format a l'IED està preparat per desenvolupar tècniques creatives d'avantguarda i és apte per a l'ús de les eines tant manuals com digitals 2D i 3D més usuals en el sector. Això permet desenvolupar al detall la seva creativitat i transmetre en qualsevol format a una audiència experta seves idees i com dur-les a terme.

Veure més

Temari del curs

El primer any del curs està centrat en l'adquisició dels conceptes bàsics del disseny, la cultura i la metodologia de projecte. S'ensenya a analitzar i a entendre l'entorn, a crear i a comunicar.
El segon any està enfocat en el desenvolupament de la pròpia creativitat de forma individual i s'introdueixen les eines de l'especialitat com són: la realització de motlles, sistemes productius mecànics i digitals, sketch, storytelling, Rhino, Cad i comunicació mitjançant els programes Illustrator , Photoshop i la comunicació oral.
En el tercer any es comencen a tenir experiències amb empreses i a fer projectes més tècnics i complexos amb prototips i costos reals. Es treballa en equips transversals entre alumnes de disseny de producte, d'interiors i de transport. També s'estudien materials sostenibles, intel·ligents, nanomaterials, etc.
Durant el quart any es realitzen unes pràctiques obligatòries en una empresa i es tria el perfil professional de cada un. Es dóna una gran importància al creative management mitjançant la gestió del projecte i es repensen i modifiquen els treballs perquè l'usuari i el mercat veritablement els necessiti. Finalment es porta a terme el projecte de final de carrera amb empreses reals, en què es construeixen sempre prototips que, en els casos d'èxit, arriben a ser produïts per llançar-los al mercat.
Veure més

Metodologia

El curs ofereix una trajectòria formativa que ensenya l'alumne a comprendre i a anticipar les exigències del mercat, mitjançant amb les intencions empresarials i les tradueix en un projecte concret que pugui realitzar-se industrialment. Potència la importància del concepte, en grau de avançar-se a les tendències i als estils de consum, gràcies a la comprensió de les exigències del mercat i a les necessitats socials.

Aporta també, un coneixement dels materials i les tecnologies de producció per tal de portar els projectes a la realitat. Més enllà d'una comprensió teòrica, la intervenció de l'alumne es concreta en anàlisi, funcionals, ergonòmics i de comportament específic.

Idiomes en què s'imparteix

Espanyol.

Durada

4 anys acadèmics.
Data d'Inici: Setembre de 2019

Objetius

En el Títol Superior en Disseny de Producte s'ensenyen les característiques físiques i funcionals necessàries perquè un producte pugui fabricar industrialment, complint la seva comesa amb la màxima eficàcia i qualitat. S'aprèn a considerar i a resoldre els problemes, necessitats i requisits que incideixen en la formalització, i al determinar la seva qualitat industrial i la seva adequada inserció en el mercat.

Es comprèn també que el disseny no és només recomanable per a l'eficàcia i la rendibilitat de les empreses, sinó que també compleix una funció social ja que la seva intervenció condiciona la qualitat de l'entorn i la vida de les persones.

Perspectives laborals

Dissenyadors autònoms, departaments de disseny, màrqueting, color & trim o innovació en empreses i estudis de disseny, enginyeria i arquitectura; empreses dedicades a la innovació i a l'estratègia; departaments creatius i d'art d'agències de publicitat; àrees de recerca en empreses i institucions.

Exalumnes IED DESIGN treballen en:

Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grup Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Situa, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gamma Situa, Tarragó Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoració Digital, etc.

Preu

11.500 €

Avantatges del curs

El curs potencia la cultura del projecte amb empreses per solucionar la distància entre formació i món laboral. Els alumnes no només estudien la metodologia i les eines de les disciplines sinó que també aprenen a treballar i a relacionar-se amb briefings i clients reals.

Empreses amb les que l'àrea ha col·laborat: Ferrari, Iniciativa BMW, Seat, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, DECOEXPO, Alstom, Hyundai, Toyota , Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, R + ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centre Itàlia, Volta Motorbikes, Casa gràcia BCN and Los Cármenes.
També et recomanem aquests cursos