setembre 2012 | Vols ser un bon comunicador? Forma't!Els Graus de Periodisme i Comunicació Audiovisual continuen sent uns dels que més interès desperten en els joves. Si et planteges treballar en l'àmbit de la comunicació i el periodisme has de saber que la formació és fonamental. Un bon comunicador ha de dominar l'idioma (oral i escrit), però a més a més, tenir un bon nivell cultural i en humanitats, conèixer altres llengües i, sobretot, tenir amplis coneixements en TIC. La competència és molt alta i hi ha molts professionals en el mercat laboral, així que aprofita al màxim el teu temps i forma't! | ||||||||
| Els professionals de la comunicació i el periodisme s'han de reinventarL'auge d'Internet i dels mitjans de comunicació electrònics suposa un repte per als sistemes informatius tradicionals, entre ells la premsa i la radiotelevisió, i per als professionals del mitjà. L'ús de les xarxes socials i la proliferació de blogs i webs suposen un gran canvi en la difusió de la informació i generen cert “intrusisme” en el sector de la comunicació. Què poden fer els periodistes davant tots aquests canvis? La resposta és evident: aliar-se amb les noves tecnologies, actualitzar els coneixements a través de la formació contínua i obrir la ment a totes les possibilitats que ofereixen les noves professions sorgides en relació amb les TIC. A continuació, et mostrem algunes de les noves sortides professionals per als periodistes i professionals de la comunicació: - Community Manager: L'Asociación Española de Responsables de Comunidad (Aerco) ho defineix com: “aquella persona encarregada de sostenir, fer augmentar i, en certa manera, defensar les relacions de l'empresa amb els seus clients en l'àmbit digital, gràcies al coneixement de les necessitats i els plantejaments estratègics de l'organització i els interessos dels clients”. De forma molt resumida podríem dir que es tracta d'un professional que estableix ponts de comunicació entre una empresa i la comunitat virtual. Actualment hi ha molts cursos de Community Manager, que et permetran conèixer les estratègies de redacció de continguts i les xarxes socials i plataformes més visitades (Facebook, Twitter, Pinterest, Google + …) - Web Curator: Segons Dolors Reig (2010), experta en TIC, es tracta de professionals “interns o externs, especialment implicats amb el coneixement, i que assessoren sobre la informació rellevant en el sector”. Podríem dir que es tracta d'un intermediari crític del coneixement. L'objectiu d'aquest professional és impulsar el posicionament de l'empresa o pàgina web a través d'una millora dels continguts; per això, selecciona els continguts i els recursos sobre temes específics a fi d'oferir informació online de qualitat. - Gestor de continguts digitals: Per a aquest lloc de treball es busquen periodistes i publicistes amb coneixements sobre internet i les xarxes socials, que siguin capaços d'elaborar textos i gestionar el portal de l'empresa. A més a més de capacitat de síntesi i bona redacció, es valora que aquests professionals tinguin coneixements d'edició de vídeo i de retoc fotogràfic. - Blogger professional: Desenvolupa articles o blogs sobre temes d'interès per als internautes. Pot treballar per compte d'altres introduint articles en un blog corporatiu o per compte propi, generant els seus propis ingressos de forma directa (salari) i / o indirecta (recomanacions, publicitat, promocions, etc.). - Periodista multimèdia: Es tracta de l'evolució lògica de la professió, adaptant-se a les noves tecnologies i formats. Els periodistes multimèdia han de gestionar el tractament de la notícia en diversos formats, ha de saber escriure per a paper, per a una versió electrònica, un guió per a la TV i amb prou claredat per resumir-ho per a la ràdio. |
| |||||||
|