Especial Comunicació i Periodisme 2012


Especial Comunicació i Periodisme 2012
Especial Comunicació i Periodisme 2012

setembre

2012

» Subscriu-te!

Temps de lectura: 2 minuts

Vols ser un bon comunicador? Forma't!

Els Graus de Periodisme i Comunicació Audiovisual continuen sent uns dels que més interès desperten en els joves.

Si et planteges treballar en l'àmbit de la comunicació i el periodisme has de saber que la formació és fonamental. Un bon comunicador ha de dominar l'idioma (oral i escrit), però a més a més, tenir un bon nivell cultural i en humanitats, conèixer altres llengües i, sobretot, tenir amplis coneixements en TIC. La competència és molt alta i hi ha molts professionals en el mercat laboral, així que aprofita al màxim el teu temps i forma't!

Recomanar a un amic

El teu Mail:

Mail del teu amic:








Els professionals de la comunicació i el periodisme s'han de reinventar

L'auge d'Internet i dels mitjans de comunicació electrònics suposa un repte per als sistemes informatius tradicionals, entre ells la premsa i la radiotelevisió, i per als professionals del mitjà. L'ús de les xarxes socials i la proliferació de blogs i webs suposen un gran canvi en la difusió de la informació i generen cert “intrusisme” en el sector de la comunicació.

Què poden fer els periodistes davant tots aquests canvis? La resposta és evident: aliar-se amb les noves tecnologies, actualitzar els coneixements a través de la formació contínua i obrir la ment a totes les possibilitats que ofereixen les noves professions sorgides en relació amb les TIC.

A continuació, et mostrem algunes de les noves sortides professionals per als periodistes i professionals de la comunicació:

- Community Manager: L'Asociación Española de Responsables de Comunidad (Aerco) ho defineix com: “aquella persona encarregada de sostenir, fer augmentar i, en certa manera, defensar les relacions de l'empresa amb els seus clients en l'àmbit digital, gràcies al coneixement de les necessitats i els plantejaments estratègics de l'organització i els interessos dels clients”. De forma molt resumida podríem dir que es tracta d'un professional que estableix ponts de comunicació entre una empresa i la comunitat virtual. Actualment hi ha molts cursos de Community Manager, que et permetran conèixer les estratègies de redacció de continguts i les xarxes socials i plataformes més visitades (Facebook, Twitter, Pinterest, Google + …)

- Web Curator: Segons Dolors Reig (2010), experta en TIC, es tracta de professionals “interns o externs, especialment implicats amb el coneixement, i que assessoren sobre la informació rellevant en el sector”. Podríem dir que es tracta d'un intermediari crític del coneixement. L'objectiu d'aquest professional és impulsar el posicionament de l'empresa o pàgina web a través d'una millora dels continguts; per això, selecciona els continguts i els recursos sobre temes específics a fi d'oferir informació online de qualitat.

- Gestor de continguts digitals: Per a aquest lloc de treball es busquen periodistes i publicistes amb coneixements sobre internet i les xarxes socials, que siguin capaços d'elaborar textos i gestionar el portal de l'empresa. A més a més de capacitat de síntesi i bona redacció, es valora que aquests professionals tinguin coneixements d'edició de vídeo i de retoc fotogràfic.

- Blogger professional: Desenvolupa articles o blogs sobre temes d'interès per als internautes. Pot treballar per compte d'altres introduint articles en un blog corporatiu o per compte propi, generant els seus propis ingressos de forma directa (salari) i / o indirecta (recomanacions, publicitat, promocions, etc.).

- Periodista multimèdia: Es tracta de l'evolució lògica de la professió, adaptant-se a les noves tecnologies i formats. Els periodistes multimèdia han de gestionar el tractament de la notícia en diversos formats, ha de saber escriure per a paper, per a una versió electrònica, un guió per a la TV i amb prou claredat per resumir-ho per a la ràdio.

Selecció de cursos

    Notes de tall de Periodisme i Comunicació Audiovisual

    Els estudis de Comunicació Audiovisual i Periodisme són alguns dels que tenen les notes de tall més altes. Si t'has presentat a la selectivitat aquest any o t'estàs plantejant fer-ho el 2013, has de saber que necessites les següents notes de mitja per accedir a una universitat pública:

    Periodisme: La nota més alta per accedir al grau la té la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, amb un 11,300 de mitjana; la segueixen la Universitat de València (UV) amb un 10,776; la Universidad de Zaragoza amb un 10,615 i la Universidad Carlos III de Madrid (9,469). En canvi, la Universidad de Castilla La Mancha només demana un 5 per cursar Periodisme i la facultat de Ciències Socials i de la Comunicació de l'Euskal Herriko Unibertsitatea requereix un 6,720.

    Comunicació Audiovisual:
    De nou, la facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra requereix la nota més alta (10,282), seguida de prop per la Universidad Carlos III de Madrid (9,900) i la Universidad de Granada (9,228). Al costat oposat tenim la Universidad Miguel Hernández d'Elx i la Universitat de Vic, ambdues amb un 5 de mitjana.

    Recorda que les universitats privades també ofereixen aquests graus. Et recomanem que t'informes sobre les vies d'accés directament a cada centre.

    Orientació professional | Consultoría educativa | Orientació acadèmica | Serveis per a centres

    Equip editorial: Xavier Aspas, David Farigola, Laia Mestres, Jordi Mitjana, Montserrat Oliveras i Josep Lluis Segú.
    © Copyright Educaonline S.L. 1998-2012