Orientació Laboral

Com buscar feina? - Instruments de presentació per buscar feina - Carta de presentació

  • carta presentacióLa carta de presentació és el contacte inicial del candidat amb l'empresa, en ella donaràs una primera imatge molt important. L'objectiu és que la persona que la llegeixi pensi que pots ser el candidat perfecte per ocupar el lloc de treball que estan ofertant.

    A la carta has de presentar-te breument, destacant els teus punts forts i les raons per les quals l'empresa ha de parar atenció al teu Curriculum Vitae i incloure't en el procés de selecció.

    La teva presentació ha d'ajustar-se a la naturalesa del treball al que optes, i ha de reflectir el teu interès en l'organització. I per descomptat, ha de correspondre's amb el contingut del teu CV.

    Tipus de cartes de presentació

    Existeixen tres tipus de cartes de presentació:
    • De resposta a un anunci. La carta fa referència a una oferta de feina publicada per l'empresa. S'adjunta el cv.
    • D'autocandidatura. Envies una carta de presentació juntament amb el CV a empreses que no hagin publicat cap oferta però que t'agradaria treballar-hi.
    • De recordatori o actualització de dades. Si has enviat la teva candidatura a una empresa i no has obtingut cap resposta, pots enviar-hi una nova carta per recordar la teva candidatura o actualitzar algunes de les teves dades.

    Exemples de cartes de presentació


    Claus per fer una bona carta de presentació

    • Brevetat i claredat. La carta de presentació acompanya al teu currículum i serveix per cridar l'atenció de l'empresa. Aquesta ha de ser breu (màxim una pàgina) i hi has d'exposar la informació de forma clara.
    • Ús correcte del llenguatge. Fes servir un llenguatge formal i sense faltes d'ortografia. Revisa el contingut abans d'enviar-la.
    • Bona estructura i presentació. La teva carta ha de tenir una presentació i justificació de l'enviament de la candidatura, la informació sobre el teu perfil, per què creus que ets un bon candidat i deixar veure el teu interès per treballar amb ells i fer una entrevista personal.
    • Desperta l'interès. En poques frases has de ser capaç de despertar l'interès cap a tu. Parla de les teves qualitats, la teva experiència, les teves motivacions i tot allò que creguis que et diferencia dels demés.
    • No oblidis adjuntar-hi el currículum i posar les teves dades de contacte. Així podran saber més de tu i contactar-te per a una futura entrevista de feina.

    Segueix navegant per la nostra secció de com buscar feina per conèixer tots els aspectes bàsics d'aquest procés. I si el que necessites és millorar les teves competències, troba els cursos que t'ajudaran a fer-ho.
Cursos relacionats