Serveis
Campus virtual
Descripció del centre
El Laboratori de Lletres ofereix un ventall molt ampli de cursos d'escriptura des de la vessant de ficció amb cursos com iniciació a la novel·la, escriptura creativa o poesia, fins a la no ficció amb cursos de redacció i estil. La majoria de cursos poden ser presencials o virtuals. S'ofereixen en blocs trimestrals de 15 o 25 hores, distribuïdes en 10 setmanes i molts cursos estan dividits en diversos nivells.
A part dels cursos trimestrals, també s'ofereix el curs anual de narrativa professional, que consta de dos nivells, així com cursos reduïts d'una sola sessió de 3 hores.
Tots els professors tenen experiència literària, han publicat i transmeten el seu coneixement a través de la seva experiència personal. Entre els professors hi ha escriptors, poetes, guionistes, editors, periodistes, filòlegs i humanistes. Alguns noms del professorat actual són: Lluís-Anton Baulenas, Bel Olid, Carla Gràcia, Alba Dalmau, Albert Pijuan, José Morella o Melcion Mateu.
A part dels cursos trimestrals, també s'ofereix el curs anual de narrativa professional, que consta de dos nivells, així com cursos reduïts d'una sola sessió de 3 hores.
Tots els professors tenen experiència literària, han publicat i transmeten el seu coneixement a través de la seva experiència personal. Entre els professors hi ha escriptors, poetes, guionistes, editors, periodistes, filòlegs i humanistes. Alguns noms del professorat actual són: Lluís-Anton Baulenas, Bel Olid, Carla Gràcia, Alba Dalmau, Albert Pijuan, José Morella o Melcion Mateu.
Característiques
Avantatges d'estudiar en aquest centre
Tots els professors tenen experiència literària, han publicat i transmeten el seu coneixement a través de la seva experiència personal. Entre els professors hi ha escriptors, poetes, guionistes, editors, periodistes, filòlegs i humanistes. Alguns noms del professorat actual són: Lluís-Anton Baulenas, Bel Olid, Carla Gràcia, Alba Dalmau, Albert Pijuan, José Morella o Melcion Mateu.
A més dels cursos, es programen les xerrades amb el nom d’'Entremestres', un cicle de tertúlies literàries trimestrals, gratuïtes i obertes a tothom, amb escriptors de prestigi com Jaume Cabré, Jordi Puntí, Najat El Hachmi, Enrique Vila-Matas, Maria Barbal, Ignacio Martínez de Pisón entre molts d’altres.
A més dels cursos, es programen les xerrades amb el nom d’'Entremestres', un cicle de tertúlies literàries trimestrals, gratuïtes i obertes a tothom, amb escriptors de prestigi com Jaume Cabré, Jordi Puntí, Najat El Hachmi, Enrique Vila-Matas, Maria Barbal, Ignacio Martínez de Pisón entre molts d’altres.
Experiència
El Laboratori de Lletres va néixer l'any 2011 i des d'aleshores ha vist passar més de 3000 alumnes per les seves aules.
Requisits d'admissió
Per a la majoria de cursos no hi ha requisits d'admissió.
Instal·lacions
3 aules, biblioteca, sala d'espera.
Què ofereix aquest centre
Ensenyar a escriure un text literari és molt difícil, perquè no hi ha un sol mètode infal·lible que serveixi per a tothom i que garanteixi un text literari de qualitat. Però tampoc és possible explicar tots els mètodes, totes i cadascuna de les maneres d’escriure que els escriptors han explicat en llibres, entrevistes, conferències o tertúlies. El que sí que es pot fer és buscar una manera que, tot i que entri en generalitzacions, ajudi a discernir una mica les diferents maneres d’escriure que tenen els escriptors.
Al Laboratori de Lletres, el paper dels docents és el d’acompanyar els alumnes en el seu camí, oferint-los estratègies i eines que els serveixin per descobrir quin és el seu propi mètode.
Això demana flexibilitat del docent. Demana que s’adapti al mètode que es demostri més eficaç per a cada alumne i el guiï en aquell mètode, sense imposar-n’hi un altre. És a dir: donar eines, mostrar possibles models, ensenyar diverses estratègies, estimular la pràctica, entrenar la creativitat. I, a partir d’allà, guiar, ajudar i veure com els alumnes van trobant el seu propi mètode, els seus temes, el seu estil.
Al Laboratori de Lletres, el paper dels docents és el d’acompanyar els alumnes en el seu camí, oferint-los estratègies i eines que els serveixin per descobrir quin és el seu propi mètode.
Això demana flexibilitat del docent. Demana que s’adapti al mètode que es demostri més eficaç per a cada alumne i el guiï en aquell mètode, sense imposar-n’hi un altre. És a dir: donar eines, mostrar possibles models, ensenyar diverses estratègies, estimular la pràctica, entrenar la creativitat. I, a partir d’allà, guiar, ajudar i veure com els alumnes van trobant el seu propi mètode, els seus temes, el seu estil.
Campus i seus
Laboratori de Lletres
Sardenya, 68 baixos 22
08005
Barcelona