Diploma d'Expert de Disseny d'Identitat Visual

Postgrau
On-line
10 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

Fracciona fàcil!!
Les marques són per tot arreu. Actualment cada manifestació d'una marca forma part d'un univers visual i sensorial que s'ha potenciat amb el desenvolupament dels mitjans de comunicació digitals.
En conseqüència, el rol del dissenyador en l'àmbit de la identitat visual i marca ha evolucionat més enllà del disseny de logotips i colors per a una empresa, fent indispensables també coneixements del branding per contribuir a l'estratègia de marca des de la pròpia creació.
Com que la identitat visual és un dels terrenys més habituals dels professionals del disseny gràfic, la formació que es proposa permetrà ampliar les competències de tipus estratègic i tecnològic. Per fer-ho, el pla d'estudis es planteja de manera aplicada, facilitant l'ús de programes de disseny, principalment aquells que formen el paquet Adobe (Illustrator, Photoshop, After Effects, Adobe Premiere).

Temari

Estratègia de branding i arquitectura de marca (5 ECTS)
  • Definició i tipus de branding
  • Arquitectura de marca
  • Brand equity, brand awareness i altres conceptes estratègics
  • Com dissenyar una estratègia de branding:
    • Descriure la buyer persona i la relació que es pretén construir amb ella
    • Determinar els objectius de la marca
    • Analitzar la competència i els territoris possibles
    • Perfileu l'univers de la marca
    • Construir una proposta de valor (brand value)
    • Dotar de contingut la marca (storytelling)
    • Donar forma i sentits a la marca (storydoing)
    • Establir els canals de comunicació
    • Monitoritzar i avaluar resultats
  • Com crear una marca:
    • Investiga
    • Conceptualitza
    • Decideix (missió, visió i valors)
    • Idea
    • Dóna-li forma (i color, sabor, olor, tacte, etc.).
    • Protegeix la marca
  • Estratègies de les marques fabricants, les no-marques i el co-branding
Marca gràfica i identitat visual (5 ECTS)
  • Components duna marca gràfica: nom o fenotip (naming), logotip, símbol (isotip), tipografia i color
  • Evolució i tendències en el disseny de marques
  • Paràmetres de qualitat de la marca gràfica
    • Consistència amb l'estratègia de branding
    • Anàlisi i avaluació de marca gràfica
  • Metodologia i fases del projecte de disseny de marca
  • Creació d'un projecte d'identitat visual (marca logotip)
  • Disseny d'aplicacions bàsiques visuals de la marca
    • Pantalla, web, mòbil, paper, fotografia, etc.
  • Manual d'identitat visual: elements bàsics i maquetació

Destinataris

Perfils
Graduats o professionals del disseny, la publicitat i les belles arts que vulguin actualitzar els seus coneixements en lestratègia didentitat visual i creació gràfica duna marca.
A qui s'adreça
El programa s'adreça a professionals interessats en el disseny gràfic i construcció de la marca que desenvolupin la seva feina en els àmbits professionals següents:
  • Estudis de disseny
  • Agències de publicitat
  • Departaments de comunicació d'organitzacions
  • Freelance
Sortides professionals:
  • Especialista en branding. Professional que analitza i planteja lestratègia de marca més adequada a les empreses. Realitza el seu treball en estudis o consultores de branding i encara que coneix els llenguatges, els suports i les eines de disseny, el perfil és més conceptual o estratègic.
  • Responsable de marca (brand guard) a una empresa és la persona que s'ocupa de garantir que totes les aplicacions i accions comunicatives d'una marca tinguin coherència amb l'estratègia de branding, una vegada implementades.
  • Dissenyador/a especialista en imatge corporativa. Professional especialitzat en disseny de logotips i qualsevol altre element d´imatge corporativa empresarial o institucional. És capaç de crear solucions i aplicacions en diferents àmbits de caràcter visual o audiovisual desenvolupant aquells elements necessaris per a cada projecte (targetes, fulletons, grafismes animats, etc.) així com el manual didentitat corporativa o guia destil de la marca. Pel que fa a l'entorn digital, és el responsable de crear les aplicacions de marca per a la web, apps per a smartphones, tauletes o qualsevol dispositiu mòbil.

Requisits

Requisits d'accés
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de l'experiència professional següent: un mínim d'un any d'experiència com a dissenyador/a gràfic/a, tant com a freelance o com a part d'un estudi de disseny, desenvolupant tasques de disseny en alguna de les àrees següents: identitat corporativa, cartelleria, disseny editorial, disseny web i multimèdia, packaging o disseny audiovisual.
Coneixements previs
No es requereixen coneixements previs

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 15 de març 2024.

Objectius

Objectius
  • Diferenciar entre visió, missió i valors de marca
  • Idear una estratègia de branding per a marques
  • Crear una marca nova o reposicionar-ne una existent
  • Conéixer els components visuals d'una marca
  • Crear un projecte de marca gràfica
  • Desenvolupar aplicacions d'identitat visual
  • Produir un manual d'identitat visual bàsica
Competències
  • Comprendre el procés de creació d'una marca i saber-ho aplicar des del concepte inicial passant pel naming, la seva representació gràfica (logotip) i les diferents aplicacions.
  • Conceptualitzar, planificar i desenvolupar projectes de branding a partir d'una visió global i estratègica establint objectius assolibles i mesurables, des d'una posició de lideratge i en col·laboració amb els diferents professionals que formen part d'aquest procés.
  • Conèixer la història i el context on es desenvolupa la cultura de marca, dotant d'un discurs propi les propostes de branding.
  • Desenvolupar aplicacions d'identitat visual, verbal i sensorial de forma coherent, elaborant missatges i narratives de marca en entorns online i offline.
  • Dominar lús de les diferents tècniques, eines digitals, materials i suports per formalitzar les diferents aplicacions de la marca.
  • Presentar i argumentar un projecte d'identitat corporativa de forma professional, dominant de manera consistent els conceptes inherents al branding i el disseny de marques.
  • Identificar les diferents metodologies i tècniques de recerca, tant acadèmica com professional, i aplicar-les de manera eficaç en el disseny i la comunicació de marca.

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Expert de Disseny d'Identitat Visual
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Cursos més populars
Sol·licita informació
X