Diploma d'Expert de Packaging i Disseny Sostenible

1103 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Sol·licita informació
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Expert de Packaging i Disseny Sostenible
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
10 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

10% descompte!
Aquest curs online es proposa formar professionals de l'àmbit del disseny, focalitzats en la identitat visual, les marques gràfiques i el packaging.
Partint en la definició de l'estratègia de branding, i des de l'anàlisi dels paràmetres de qualitat d'una marca, en el curs es treballa en el disseny i el redisseny de logotips i de tots els aspectes que tenen a veure amb les demostracions de tipus visual una marca, tant en suports impresos com digitals.
A més, s'aprofundeix en els processos de creació i desenvolupament d'un projecte de packaging integrant tots dos aspectes creatius lligats a l'estratègia de màrqueting, com a tècnics lligats a la industrialització.
A més, es debatrà sobre l'impacte de factors com la globalització, la situació climàtica actual, el sorgiment de la indústria 4.0 i l'accessibilitat econòmica de l'Smart Packaging que transforma els processos de treball en un sector de recerca. Es busca així que exploreu la sostenibilitat com un nou pilar fonamental en la creació de productes, vinculat amb els valors de la marca.
Aquest programa formava part del màster universitari de Disseny, Identitat Visual i Construcció de Marca.

Temari

Aquest curs d'especialització es conforma de les assignatures següents:
Marca gràfica i identitat visual (5 crèdits)
  • Components duna marca gràfica: nom o fenotip (naming), logotip, símbol (isotip), tipografia i color.
  • Evolució i tendències en el disseny de marques.
  • Paràmetres de qualitat de la marca gràfica.
  • Consistència amb lestratègia de branding.
  • Anàlisi i avaluació de marca gràfica.
  • Metodologia i fases del projecte de disseny de marca.
  • Creació dun projecte didentitat visual (marca-logotip).
  • Disseny de les aplicacions bàsiques visuals de la marca.
  • Pantalla, web, mobile, paper, fotografia...
  • Manual didentitat visual: elements bàsics i maquetació.
Packaging i disseny sostenible (5 crèdits)
  • El packaging com a estratègia de marca. Evolució i tendències actuals.
  • El procés creatiu del packaging: de la idea a una proposta de valor.
  • La gestió dun projecte de packaging.
  • Materials i processos de fabricació.
  • L'ecodisseny aplicat al packaging.
  • El packaging orientat a lexperiència de lusuari.
  • El smart packaging i altres possibilitats tecnològiques.

Destinataris

Perfils
El perfil professional que vol formar la titulació és el d'un dissenyador amb capacitat de generar una estratègia de marca i, atès el focus pràctic i metodològic del curs, també ha de permetre als titulats desenvolupar aplicacions gràfiques i, per tant, cobrir-ne un rang ampli d'encàrrecs relacionats amb la creació i el desenvolupament de la marca.
Els futurs titulats en aquest màster podran exercir professionalment en els sectors següents:
Estudis de disseny gràfic, tant en els especialitzats en la marca com en altres àmbits relacionats amb aquesta professió, com ara el disseny editorial, la senyalètica, el packaging, o el disseny web o les aplicacions digitals.
A qui s'adreça
  • Graduats en l'àmbit de la Comunicació, Publicitat, Disseny, Arts...
  • Professionals en actiu que es vulguin actualitzar.
Sortides professionals
  • Especialista en branding. Professional que analitza i planteja lestratègia de la marca més adequada per a les empreses. Fa la seva feina en estudis o consultories de branding i, encara que coneix els llenguatges, els suports i les eines de disseny, el perfil és més conceptual o estratègic.
  • Responsable de la marca (brand guard). En una empresa, persona que s'ocupa de garantir que totes les aplicacions i les accions comunicatives d'una marca tinguin coherència amb l'estratègia de branding, una vegada implementades.
  • Dissenyador de packaging i entorn de marca. Responsable del disseny d´embalatges i imatge gràfica d´un producte: etiquetes, packs, embolcalls, etc. També és el responsable de les aplicacions de marca en estands i punts de venda, locals o instal·lacions efímeres.

Requisits

Requisits d'accés
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de l'experiència professional següent: un mínim d'un any d'experiència com a dissenyador/a gràfic/a, tant com a freelance o com a part d'un estudi de disseny, desenvolupant tasques de disseny en alguna de les àrees següents: identitat corporativa, cartelleria, disseny editorial, disseny web i multimèdia, packaging o disseny audiovisual.
Coneixements previs
No es requereixen coneixements previs

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 15 d'octubre 2024.

Objectius

Objectius
  • Gestionar el desenvolupament d'un projecte d'embalatge des de la conceptualització de la idea de producte fins a la seva exposició al punt de venda
  • Dissenyar propostes de packaging que afegeixen valor a l'estratègia de marca
  • Aplicar criteris de sostenibilitat i ecodisseny en el desenvolupament d'un projecte de packaging o en la millora d'un existent
  • Dur a terme diagnòstics precisos de viabilitat d'un projecte de packaging
  • Conéixer els components visuals d'una marca
  • Crear projectes de marca gràfica
  • Desenvolupar aplicacions d'identitat visual
  • Produir un manual d'identitat visual bàsica
Competències
  • Aplicar el pensament creatiu per innovar, generar noves idees i solucions i portar-les a la pràctica
  • Analitzar i sintetitzar informació complexa, establint un diàleg amb el client, i elaborant documents de disseny
  • Utilitzar i aplicar de manera crítica les TIC a l'àmbit acadèmic i professional
  • Dominar el procés de creació d'una marca i saber-ho aplicar des del concepte inicial passant pel naming, la representació gràfica (logotip) i les diferents aplicacions
  • Conceptualitzar, planificar i desenvolupar projectes de branding a partir d'una visió global i estratègica establint objectius assolibles i mesurables, des d'una posició de lideratge i en col·laboració amb els diferents professionals que formen part d'aquest procés
  • Desenvolupar aplicacions d'identitat visual, verbal i sensorial de manera coherent, elaborant missatges i narratives de marca en entorns en línia i fora de línia

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.

Promocions

10% descompte!
Diploma d'Expert de Packaging i Disseny Sostenible
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Sol·licita informació
X