Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació
Informació del curs
Descripció
Temari
Estructura
El programa s'estructura a partir dels quatre àmbits temàtics següents:
1. Comunicació i context
Marc teòric que estableix els conceptes principals i el marc per a l'anàlisi i la proposta de solucions creatives.
-
Teoria de la comunicació. Semiòtica i comunicació.
- Principis fonamentals de la comunicació humana.
- La dimensió estratègica de la comunicació.
- La dimensió persuasiva de la comunicació.
-
Impostura i societat. Una mirada etnogràfica sobre la comunicació.
- Els mitjans, eines de comunicació.
- La comunicació com a motor de l'evolució.
- La comunicació i l'empresa.
- La comunicació és més forta que l'acció.
-
Les necessitats comunicatives de les empreses.
- La comunicació estratègica en l'administració pública.
- L'estratègia en les presentacions personals.
2. El llenguatge bimedial del disseny
Marc teòric i praxi creativa de la comunicació gràfica des de la seva capacitat per elaborar i transmetre missatges que aportin valor a les organitzacions en funció d'una estratègia plantejada.
- Comunicació gràfica.
- Disseny i comunicació.
- Concepte.
- Llenguatges, suports i canals.
- Estètica i estil en la comunicació gràfica.
- Disseny, art i llenguatge.
3. Mètodes, disciplines i canals. 360º
En aquest àmbit s'estudien els diferents mitjans per portar a terme una acció: mitjans tradicionals i nous suports digitals. Es dota l'alumne d'eines per analitzar i planificar campanyes, com el màrqueting integral i la planificació estratègica.
- Estratègia de màrqueting.
- Estratègia corporativa: branding i RSC (Responsabilitat Social Corporativa).
- Estratègia de la comunicació i planificació estratègica.
-
Disciplines:
- PAID: inversió en mitjans publicitaris.
- OWNED: Definició d'actius de la marca i presencia digital.
- EARNED: Definició de gestió de RRPP i Social Media.
- Comunicació estratègica aplicada: anàlisi de casos.
4. Un projecte és un trajecte. Mètode CB&CB.
Adquisició d'una metodologia projectual. La capacitat d'integrar amb efectivitat totes aquestes disciplines i mitjans en un projecte amb uns objectius concrets constitueix un repte per al dissenyador i comunicador.
- Teoria projectual del disseny.
- Estratègia, etapes, planificació i dinàmiques del projecte.
- El nou llenguatge dels esquemes.
- Anàlisi d'atributs.
5. Projecte final
Realització d'un projecte final tutoritzat que té com a objectiu l'adquisició d'una metodologia projectual de manera que integri els continguts i les eines transmeses durant el curs i la generació de peces per al book personal.
- Pre-presentació, tutories i tallers del projecte.
- Guió i dramatúrgia per a la presentació de projectes.
Destinataris
- Graduats superiors en Disseny.
- Llicenciats en Comunicació i Publicitat.
- Llicenciats en Belles Arts.
- Perfils professionals o acadèmics amb experiència acreditada.
Requisits
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h