Postgrau en Interiorisme Comercial, Visual i Retail Design
1036 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.075 €
Sol·licita informació
Postgrau en Interiorisme Comercial, Visual i Retail Design
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
Presencial
Barcelona
210 hores
Preu 3.075 €
Descripció
El curs d'Interiorisme comercial, visual i retail design prepara els alumnes per a obtenir els coneixements i les capacitats necessàries per dissenyar, planificar i dirigir projectes globals d'interiorisme comercial, aconseguint així millors objectius comercials i majors vendes. Les eines i tècniques et permetran dissenyar una botiga, al hall d'un hotel, un gimnàs, etc.
L'interiorisme comercial és una pràctica creativa que analitza la informació d'un espai obert al públic, estableix una adreça, marca un disseny i elabora documents gràfics de comunicació i de construcció. A més, té en compte els estils, la funcionalitat, l'espai, el client, les bases del disseny i la imatge en conjunt.
En Ártidi es forma a professionals capaços de crear espais funcionals que afavoreixin la compra i que transmetin al client una sensació de benestar i satisfacció. Adquiriràs coneixements sobre imatge corporativa, mobiliari, estructures, espais i també sobre col·locació de producte, punts calents i freds, tipologia de venda, expositors entre d'altres.
La Especializaicón és un curs exclusiu de Ártidi i consta d'una titulació pròpia amb competències nacionals i internacionals reconeguda per ASEMAIC, ACAP i TrendsSchool.
El curs de postgrau Interiorisme comercial, visual i retaildesign té una durada de 210 hores, s'estructura en 3 mòduls formatius on es combina la teoria amb la pràctica i la realització del projecte final on cada alumne el desenvoluparà segons les seves inquietuds i interessos.
L'interiorisme comercial és una pràctica creativa que analitza la informació d'un espai obert al públic, estableix una adreça, marca un disseny i elabora documents gràfics de comunicació i de construcció. A més, té en compte els estils, la funcionalitat, l'espai, el client, les bases del disseny i la imatge en conjunt.
En Ártidi es forma a professionals capaços de crear espais funcionals que afavoreixin la compra i que transmetin al client una sensació de benestar i satisfacció. Adquiriràs coneixements sobre imatge corporativa, mobiliari, estructures, espais i també sobre col·locació de producte, punts calents i freds, tipologia de venda, expositors entre d'altres.
La Especializaicón és un curs exclusiu de Ártidi i consta d'una titulació pròpia amb competències nacionals i internacionals reconeguda per ASEMAIC, ACAP i TrendsSchool.
El curs de postgrau Interiorisme comercial, visual i retaildesign té una durada de 210 hores, s'estructura en 3 mòduls formatius on es combina la teoria amb la pràctica i la realització del projecte final on cada alumne el desenvoluparà segons les seves inquietuds i interessos.
Temari
Mòdul formatiu I: Interiorisme comercial aplicat
Començar pels fonaments: Espai, client i tendències
• Introducció a l'interiorisme comercial i nous conceptes
• Conversa amb el client: briefing, contrabriefing
• La importància de la ubicació del local
• Anàlisi de l'espai tècnic, comercial i estètic
• Idea, disseny i implementació d'un projecte
• Espais comercials d'avantguarda i exemples singulars
L'aventura d'un projecte: Construcció i adequació de l'espai
• Distribució dels espais i desenvolupament de peces constructives
• Dissenyar un lloc perquè els altres ho visquin
• Materials constructius aplicats a locals comercials
• Entre els nous materials camina el joc
• ECODISSENY: sostenibilitat i baixos pressupostos
• El mètode projectual
El mobiliari; el gran aliat de l'espai
• Mobiliari i nous mecanismes d'exposició
• Comprar o dissenyar?
• Evitar la invasió incontrolada del mobiliari
101 maneres de fer: Gestió i organització d'obra
• Negociació amb empreses i proveïdors
• La importància del treball a temps i ben fet
• Acció en l'espai
Lighting
• La llum com a actiu en la conceptualització de l'espai
• Sistemes d'il·luminació en funció de la zona
• Projectes lumínics a través d'exemples
Presentació de projectes i gestió de pressupostos
Mòdul formatiu II: Visual merchandising i trade màrqueting
visual merchandising
• Retail: gestió i creació de visuals estratègics
• Implantació i redistribució d'espais
• Ordenació i zonificació de les presentacions visuals
• Creació d'ambients i atmosferes comercials
• Noves cultures en visual merchandising i les botigues del futur
• Sensorybranding aplicat al procés de compra
• Tècniques de venda life màrqueting
Anàlisi d'espais comercials. tècniques AVEC
Pop up stores: Botigues de guerrilla
• Pop up store com a nova proposta de venda
• Com i quan crear-
• ProductPlacement i optimització del punt de venda
• Disseny i muntatge d'un Pop up store a la nostra botiga pilot
Trade màrqueting & Shopping experience
• El shopper com a centre d'atenció
• Activació del punt de venda i la importància de la publicitat
• Les emocions, les marques i l'experiència de compra (shopping experience)
• Shopping màrqueting 3.0
Mòdul formatiu III: La marca, el projecte i la seva representació
Branding: Implantació i desenvolupament
• Implantació de marques pròpies o franquícies
• La funció de l'interiorista i visual merchandiser en l'obertura de botigues
• lovemark: la imatge a seguir
• Comunicació estratègica aplicada: anàlisi de casos reals
La marca i el seu estil
• Imatge corporativa i senyalètica
• Elements de la imatge i forma del missatge visual
• La percepció de la imatge i tècniques visuals
Representació de plànols en 3D: Sketchup
• Disseny de l'espai comercial a planogrames
• Importació de mobiliari i distribució en 3D
• Incorporació del producte dins de l'espai comercial
Orientació professional
Workshop: Tècniques per potenciar la teva marca personal amb creativitat
• Per tenir respostes necessites fer coses de manera diferent.
• Eines útils i pràctiques per a explotar la teva creativitat.
• Com desbloquejar i argumentar el rendiment del potencial creatiu.
Desenvolupament professional i brandself (assignatura online)
• Disseny i creació del teu bloc professional
• Formes eficaces de buscar feina: internet, networking i autocandidatures.
Projecte final
Per completar la formació acadèmica és necessari desenvolupar un projecte creatiu i innovador on s'apliquin tots els coneixements teoricopràctics adquirits.
Començar pels fonaments: Espai, client i tendències
• Introducció a l'interiorisme comercial i nous conceptes
• Conversa amb el client: briefing, contrabriefing
• La importància de la ubicació del local
• Anàlisi de l'espai tècnic, comercial i estètic
• Idea, disseny i implementació d'un projecte
• Espais comercials d'avantguarda i exemples singulars
L'aventura d'un projecte: Construcció i adequació de l'espai
• Distribució dels espais i desenvolupament de peces constructives
• Dissenyar un lloc perquè els altres ho visquin
• Materials constructius aplicats a locals comercials
• Entre els nous materials camina el joc
• ECODISSENY: sostenibilitat i baixos pressupostos
• El mètode projectual
El mobiliari; el gran aliat de l'espai
• Mobiliari i nous mecanismes d'exposició
• Comprar o dissenyar?
• Evitar la invasió incontrolada del mobiliari
101 maneres de fer: Gestió i organització d'obra
• Negociació amb empreses i proveïdors
• La importància del treball a temps i ben fet
• Acció en l'espai
Lighting
• La llum com a actiu en la conceptualització de l'espai
• Sistemes d'il·luminació en funció de la zona
• Projectes lumínics a través d'exemples
Presentació de projectes i gestió de pressupostos
Mòdul formatiu II: Visual merchandising i trade màrqueting
visual merchandising
• Retail: gestió i creació de visuals estratègics
• Implantació i redistribució d'espais
• Ordenació i zonificació de les presentacions visuals
• Creació d'ambients i atmosferes comercials
• Noves cultures en visual merchandising i les botigues del futur
• Sensorybranding aplicat al procés de compra
• Tècniques de venda life màrqueting
Anàlisi d'espais comercials. tècniques AVEC
Pop up stores: Botigues de guerrilla
• Pop up store com a nova proposta de venda
• Com i quan crear-
• ProductPlacement i optimització del punt de venda
• Disseny i muntatge d'un Pop up store a la nostra botiga pilot
Trade màrqueting & Shopping experience
• El shopper com a centre d'atenció
• Activació del punt de venda i la importància de la publicitat
• Les emocions, les marques i l'experiència de compra (shopping experience)
• Shopping màrqueting 3.0
Mòdul formatiu III: La marca, el projecte i la seva representació
Branding: Implantació i desenvolupament
• Implantació de marques pròpies o franquícies
• La funció de l'interiorista i visual merchandiser en l'obertura de botigues
• lovemark: la imatge a seguir
• Comunicació estratègica aplicada: anàlisi de casos reals
La marca i el seu estil
• Imatge corporativa i senyalètica
• Elements de la imatge i forma del missatge visual
• La percepció de la imatge i tècniques visuals
Representació de plànols en 3D: Sketchup
• Disseny de l'espai comercial a planogrames
• Importació de mobiliari i distribució en 3D
• Incorporació del producte dins de l'espai comercial
Orientació professional
Workshop: Tècniques per potenciar la teva marca personal amb creativitat
• Per tenir respostes necessites fer coses de manera diferent.
• Eines útils i pràctiques per a explotar la teva creativitat.
• Com desbloquejar i argumentar el rendiment del potencial creatiu.
Desenvolupament professional i brandself (assignatura online)
• Disseny i creació del teu bloc professional
• Formes eficaces de buscar feina: internet, networking i autocandidatures.
Projecte final
Per completar la formació acadèmica és necessari desenvolupar un projecte creatiu i innovador on s'apliquin tots els coneixements teoricopràctics adquirits.
Destinataris
Professionals del comerç, disseny d'interiors, decoradors, arquitectes, aparadoristes i del visual merchandising i també interessats sense coneixements previs.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Idiomes en els quals s'imparteix
Castellà
Durada
Durada: 9 caps de setmana de el 19 de setembre de 2020 el 13 de juny de 2021.
Objectius
• Formar els alumnes en el camp específic de l'interiorisme comercial.
• Mostra el procés de disseny i el pla de treball per dur a terme un projecte.
• Desenvolupar en ells la capacitat de tractar l'espai i els diferents materials.
• Aportar coneixements en tendències, imatge corporativa, color, mobiliari i ecodisseny.
• Crear la capacitat per fusionar funcionalitat i disseny introduint els coneixements del camp del Visual Merchandising.
• Aprendre a dissenyar espais que responguin a les necessitats de cada client i que el diferenciïn de la competència.
• Treballar la creativitat des d'un punt de vista empresarial i de desenvolupament de projectes d'interiorisme.
• Estimular l'alumne a crear noves tendències de venda i posicionar-lo en un marc global competitiu.
• Mostra el procés de disseny i el pla de treball per dur a terme un projecte.
• Desenvolupar en ells la capacitat de tractar l'espai i els diferents materials.
• Aportar coneixements en tendències, imatge corporativa, color, mobiliari i ecodisseny.
• Crear la capacitat per fusionar funcionalitat i disseny introduint els coneixements del camp del Visual Merchandising.
• Aprendre a dissenyar espais que responguin a les necessitats de cada client i que el diferenciïn de la competència.
• Treballar la creativitat des d'un punt de vista empresarial i de desenvolupament de projectes d'interiorisme.
• Estimular l'alumne a crear noves tendències de venda i posicionar-lo en un marc global competitiu.
Titulació obtinguda
Titulació: Postgrau d'Interiorisme comerial, visual i retaildesign Atorgat per Ártidi Escola Superior d'Aparadorisme i Visual Marxandatge. Competències professionals nacionals i internacionals.
Promocions
Finançament a mida per a estudiants.
Avantatges del curs
Ártidi disposa d'una borsa de treball activa amb més de 90 empreses col·laboradores per a realitzar pràctiques formatives amb diferents empreses de reconeixement internacional i nacional: Ikea, Escada, La Mallorquina, Grup Inditex, Custo, LRoptics, Adolfo Domínguez, Intersport, McGregor, Oysho, Reebok, Pronovias, Swatch, La Perla, Adidas entre d'altres. L'escola organitza activitats i esdeveniments amb grans centres comercials, associacions, fires i markets, galeries d'art i empreses on s'exposen els projectes dels alumnes. Programa pràctic impartit en grups reduïts. Els interioristes de Ártidi aporten un plus a les empreses, ja que tenen el punt de vista d'un visual merchandiser. El curs s'imparteix des del punt de vista estètic, funcional i de la venda. Aplicació en el comerç de l'trade màrqueting & Shopping experience.
Borsa de treball
A l'acabar el curs una orientadora professional aconsella als alumnes sobre les sortides laborals tenint en compte els seus estudis; experiència professional i una anàlisi DAFO personalitzat.
Professorat
L'equip docent està compost per professionals en actiu amb reconeixement professional nacional i internacional en diferents marques. Un equip que integra la formació amb la realitat empresarial.
Horari
Un cap de setmana a l'mes durant 9 mesos, dissabte de 10:00 a 14:00 i de 15:00 a 19:00 diumenge de 9:00 a 13:00 i de 14:00 a 18:00. Data final de la Càrrega lectiva el 13 de juny de 2021. Data de el Projecte Final al juliol.
Postgrau en Interiorisme Comercial, Visual i Retail Design
ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge
Campus i seus: ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge
ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge
C/ La /Llacuna 50
08005
Barcelona