Descripció

L'especialització obtinguda a través del programa preveu una formació i coneixement global de l'entorn dels productes cosmètics:



    Disseny i formulació de les diferents formes cosmètiques.

    Fabricació industrial i formulació magistral de productes cosmètics.

    Aplicació de bones pràctiques d'elaboració i control de qualitat.

    Adequació a la normativa específica, registre i comercialització de cosmètics.

    Assessorament a clients i consumidors des del punt de vista tècnic i dermofarmacéutico.

    Gestió empresarial i Màrqueting.



Objectius i Orientació

El Sector Cosmètic a Espanya ocupa una posició rellevant a nivell mundial i és una font d'ocupació i riquesa amb més de 35.000 llocs de treball directes i una facturació superior als 7.000 milions d'euros el 2011.



La utilització de productes cosmètics per la població dels principals països desenvolupats s'ha incrementat considerablement en els últims anys, amb una oferta cada vegada més diferenciada i adaptada al perfil de cada tipus de consumidor. Les empreses fabricants de cosmètics aposten per la innovació, tant en desenvolupament tecnològic, com en la utilització de components en les seves formulacions, adaptant-se a les noves tendències i necessitats dels usuaris.



El nou Reglament Europeu d'Cosmètics incorpora en la seva normativa una major exigència per garantir la seguretat dels productes cosmètics al mercat.



Els professionals vinculats amb l'entorn dels productes cosmètics i de dermofarmàcia precisaran, per tant, d'una formació específica i actualitzada en les diferents àrees d'aplicació professional:





    Disseny i formulació de productes cosmètics.

    Fabricació industrial i formulació magistral de les diferents formes cosmètiques.

    Aplicació de bones pràctiques d'elaboració i control de cosmètics.

    Adequació a la normativa específica, registre i comercialització de cosmètics.

    Avaluació de la seguretat de cosmètics.

    Assessorament a clients i consumidors des del punt de vista tècnic i dermofarmacéutico.

    Gestió empresarial i Màrqueting de productes cosmètics.



L'objectiu del Màster és el de proporcionar als participants la formació específica en totes aquestes àrees de capacitació. La recent ampliació del programa del Curs Superior en format Màster permet abordar en profunditat tots els continguts tant tècnics com gerencials relacionats amb els productes cosmètics. L'orientació pràctica del curs acredita la formació d'experts en l'àmbit de la cosmètica i la dermofarmàcia.



DOCUMENTACIÓ

Els alumnes rebran tot el material escrit-apunts, documentació i casos pràctics necessaris-per al bon aprofitament del curs.





TREBALLS PRÀCTICS

Cada alumne realitzarà-en equips i amb el seguiment d'un tutor-diferents treballs pràctics relacionats amb les principals àrees del Màster: Formulació i Desenvolupament de Productes Cosmètics, Optimització de Formulacions, Producció de Cosmètics, Disseny d'Instal · lacions, Procediments de Qualitat i Bones Pràctiques de Fabricació de Productes Cosmètics, Posada al Mercat i Planificació de Màrqueting.





PRÀCTIQUES D'ELABORACIÓ, ANÀLISI I CONTROL DE QUALITAT EN COSMÈTICA



    Producció de Formes cosmètiques.

    Control de Matèries Primeres.

    Tècniques Analítiques.

    Control Microbiològic.

    Calibratge d'Instruments.

    Validació de Mètodes Analítics.

    Control de Productes Acabats.

    Control de Material d'Condicionament ..





Aquestes pràctiques es realitzaran a les instal · lacions del Centre Associat de la Universitat Nacional d'Educació a Distància, al Campus de Las Rozas, al Laboratori de Microbiologia de la Facultat de Ciències Biològiques de la Universitat Complutense de Madrid, a l'Institut de Química Avançada de Catalunya del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i en els Laboratoris Micro-vis a Barcelona.





CONFERÈNCIES

Al llarg del Curs s'impartiran diverses Conferències a càrrec de personalitats rellevants en el Sector Cosmètic.





VISITES A EMPRESES

Els alumnes del Màster en Cosmètica i Dermofarmàcia realitzaran, en les dates que en el Calendari Acadèmic s'indiquin, visites de treball a diferents empreses del sector Cosmètic.



Aquestes visites de treball obligaran en alguns casos a desplaçaments llargs, que s'hauran de fer pels mitjans que CESIF proporcioni. Els costos de desplaçament i menjars que s'originin per les esmentades visites de treball, estan inclosos en la matrícula.



Les visites de treball realitzades en el passat, i que previsiblement es repetiran en properes edicions són:



    BDF Nivea.

    Chaplan.

    Eurofragance.

    Sesderma.

    Phergal.

    Cobelsa (grup L'Oréal).

    Procasa (grup L'Oréal).

    Mixer & Pack.

    Perfumeries Gal.

    Puig.

    Sparchim.

    Dermofarm.

    Cosmètica Cosbar (Montibello).

    Chantellet.



TITULACIÓ

Els alumnes que compleixin els requisits mínims d'assistència (75% de les sessions) i aprofitament (resolució i lliurament de tots els Casos Pràctics proposats i realització d'una tesina de Fi de Grau) rebran el corresponent diploma del Màster en Cosmètica i Dermofarmàcia, reconegut pel Col · legi Oficial de Químics de Madrid, per l'Institut de Química Avançada de Catalunya del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i per l'Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica (STANPA).
Veure més

Temari del curs

INTRODUCCIÓ SECTOR COSMÈTIC
El primer objectiu del Màster és el d'aconseguir que els participants adquireixin una ràpida formació en els principals conceptes aplicables al món dels cosmètics, amb independència de la seva formació d'origen.

A través d'aquest mòdul, s'explicarà el llenguatge tècnic relacionat amb la cosmètica, les definicions bàsiques, els aspectes més rellevants en l'evolució de la cosmètica i les funcions i utilitats dels cosmètics.

L'alumne s'especialitzarà en el coneixement de les diferents formes cosmètiques, les seves aplicacions i adquirirà coneixements en el desenvolupament i formulació de cosmètics. Per a això, es detallaran les matèries primeres utilitzades en cosmètica (tipus, característiques, aplicacions, classificació, etc.), Tant tradicionals com les noves tendències i línies d'innovació, els actius per a tractaments específics i altres components dels productes cosmètics.

S'aprofundirà en el coneixement de la pell, la seva composició bioquímica, estructura, fisiologia, funcions, canvis i alteracions, etc. de manera que l'alumne tingui la base de coneixements necessaris des de l'àmbit dermatològic per aplicar-los en el seu posterior desenvolupament en el sector cosmètic.

A més, l'alumne es formarà en els diferents aspectes regulatoris que afecten a la indústria cosmètica, tant en la normativa que afecta al producte (desenvolupament, posada al mercat, etc.) Com a les instal · lacions de fabricació.


    
Conceptes Bàsics en Cosmètica.
    
La Pell i els seus Annexos.
    
Formes cosmètiques.
    
Matèries Primeres i Components (I).
    
Matèries Primeres i Components (II). Actius en Tractaments Específics.
    
Legislació Aplicable al Sector Cosmètic.




FABRICACIÓ I CONTROL DE FORMES COSMÈTIQUES
L'orientació cap a la qualitat del producte i el compliment de normes de correcta fabricació és cada vegada més gran en el sector cosmètic, i una exigència creixent per part de les autoritats sanitàries. Des CESIF li donem una gran importància a la formació en sistemes de qualitat, bones pràctiques de fabricació i gestió de la qualitat, per a un adequat desenvolupament professional dels alumnes en l'àrea industrial.

El mòdul desenvolupa més la formació en les tècniques i anàlisi a realitzar per controlar la qualitat de productes cosmètics per part de la indústria (controls físics, químics, microbiològics, organolèptics, etc.) Tant de matèries primeres, de materials de condicionament o de producte acabat, així com en matèria de bones pràctiques de laboratori.

A l'àrea de producció s'abordarà de forma pràctica la formació en matèria de processos industrials, la planificació de la producció, la logística i distribució així com l'anàlisi de costos i rendibilitats relacionades amb la producció de cosmètics.


    
Bones Pràctiques de Fabricació a la Indústria Cosmètica.
    
Producció de Cosmètics.
    
Control de Qualitat.
    
Microbiologia en Cosmètica.




PRODUCTES COSMÈTICS
A través d'aquest mòdul els participants adquiriran sòlids coneixements en els diferents tipus de productes cosmètics, les característiques, composició, normativa específica, procediments d'elaboració i tendències de mercat.

El mòdul està estructurat en 5 àrees amb els següents continguts:


    
Productes per a la Higiene i Cura Corporal
    
Preparats per Bany i Dutxa, Productes per les Mans, Desodorants i Antitranspirants, Productes per Higiene Bucal, Productes per al afaitat, Depilatoris, Productes Solars, Productes per al Cos.
    
Cures Facials
    
Tipus de Pell, Tractaments de Neteja, Tractaments de tonificació, Tractaments d'Hidratació / Nutrició, Tractaments de protecció, Tractaments de Correcció.
    
Cosmètica Capil · lar
    
Tipus i Característiques del Cabell, Xampús, Condicionadors, Laques i Fixadors, Tints i Decolorants, Permanents i Desrizadores.
    
Fragàncies en Perfumeria i Cosmètica
    
Matèries Primeres, El Llenguatge de la Perfumeria, Filosofia per a l'Elecció d'una Fragància, Perfumat de Cosmètics, Perfumeria Alcohòlica, Control de Qualitat en Perfumeria, Fabricació i Instal · lacions, Envasament.
    
Cosmètica Decorativa
    
Pols. Ombres d'Ulls. Colorets, Maquillatges, Màscares de Pestanyes, Perfiladors, Laques de Ungles, Llapis Labials, Perfumat i Additius Especials.


DESENVOLUPAMENT DE PERSONES I DE NEGOCI
La formació en gestió empresarial és important en un sector tan competitiu i en què el Màrqueting cobra una vital importància. A més obre un atractiu horitzó professional per als alumnes del Màster, complementari amb les diferents posicions tècniques.

El programa docent del Màster contempla la formació en matèries relacionades amb el Màrqueting i estratègies de comercialització de cosmètics, la investigació del mercat, la selecció de canals de distribució o l'anàlisi de paràmetres financers.
A més s'abordarà la interrelació entre els departaments de Màrqueting i R + D per al desenvolupament de nous productes.

    
Investigació i Desenvolupament de Cosmètics.
    
Màrqueting de Productes Cosmètics.
    
Management (I): Gestió Empresarial.
    
Management (II): Desenvolupament personal.


APLICACIÓ PRÀCTICA

    
Pràctiques en Empresa.
    
Informàtica Aplicada.
    
Pràctiques de Laboratori.
Veure més

Destinataris

El Màster està dirigit a Titulats superiors o alumnes d'últim curs (preferentment en l'àrea de ciències: Farmacèutics, Químics, Biòlegs, Bioquímics, etc.) Així com a professionals relacionats amb el sector cosmètic, interessats a adquirir una sòlida especialització en l'entorn dels productes cosmètics per a la seva posterior aplicació professional.
Veure més

Lloc on s'imparteix el curs

Madrid

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Cosmètica i Dermofarmacia. XXI Edició (Madrid)

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Cosmètica i Dermofarmacia. XXI Edició (Madrid)