Descripció
Els Directors d'Art són visualitzadors d'idees. Però perquè aquestes idees siguin, no només creatives, sinó convincents, cal entendre a qui ens dirigim, el medi en el qual comuniquem el missatge i la càrrega emocional que hem de garantir en els nostres missatges. El treball de Director d'Art ha de respondre a aquesta visió.
Aquest Màster online t'ofereix l'oportunitat d'aprenentatge de temes i assignatures clarament disruptius, com el neuromarketing, on entendrem l'emocionalitat que hi ha darrere d'una tipografia o descobrirem, per exemple, les enormes possibilitats de treballar en entorns tan nous com la realitat augmentada o la realitat virtual.
El Màster en Disseny i Direcció d'Art permetrà realitzar una transició òptima de dissenyador gràfic a director d'art, aprendre les claus per identificar el target a qui ens dirigim segons el projecte, i adquirir les habilitats de comunicació per desenvolupar un projecte de direcció d'art .
El Màster en Disseny i Direcció d'Art s'estructura a partir de les següents àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg de 10 assignatures:
Aula Oberta
Espai obert d'aprenentatge destinat a el programari Adobe Creative Cloud. 6 setmanes de durada, en paral·lel a l'taller introductori i a el primer mòdul.
Transició de dissenyador gràfic a Director d'Art (5 ECTS)
Tindrem una idea àmplia i clara de tot el que abasta la Direcció d'Art, així com les eines per completar aquesta transició amb garanties.
Target i codis visuals (5 ECTS)
Aprendrem els codis visuals en què les marques es mouen i els factors de què depenen.
Comunicació i context: el propòsit de la Direcció d'Art (5 ECTS)
Coneixerem les dues grans àrees en què es desenvolupa el Director d'Art: l'àrea multidisciplinària, i l'àrea de comunicació.
Design Thinking: una metodologia per canviar el món (5 ECTS)
Entendrem el potencial de submergir-nos en les emocions de les persones per crear i prototipar idees.
Tipografia que emociona (5 ECTS)
Descobrirem l'estreta correlació entre la tipografia emprada i la transmissió de components psicològics i socials.
Fotografia Publicitària (5 ECTS)
Aprendrem per què la fotografia és un factor indispensable a l'hora de comunicar a la Direcció d'Art.
Gestió de projectes a la Direcció d'Art (5 ECTS)
Detallarem les fases de producció d'un projecte, des del contacte amb el client, fins al llançament del producte.
Cervell i imatge (5 ECTS)
Coneixerem diferents tècniques d'anàlisi, moltes englobades en el món de l'neuromarketing, que ens obriran una nova perspectiva a l'hora d'abastar els nostres projectes.
Director d'art multicanal: llenguatges, suports, contingut i temps (5 ECTS)
Entendrem la dinàmica entre tecnologia i persones, i la manera d'entrar en les vides dels nostres consumidors d'una forma no invasiva.
Audiovisual: definir una marca en moviment (5 ECTS)
Estudiarem el llenguatge audiovisual, ja que és l'òptim perquè les marques s'expressin.
Treball Final de Màster (10 ECTS)
Farem un projecte que permeti aplicar el major nombre de coneixements adquirits durant el màster. El nombre d'alumnes final determinarà el format i la temàtica de el projecte.
Taller ¿Why? Anatomia d'un bé briefing
Les matèries que integren el pla d'estudis es distribueixen de la següent manera:
Assignatures - ECTS
• Transició de dissenyador gràfic a Director d'Art maig
• Target i codis visuals maig
• Comunicació i context: el propòsit de la Direcció d'Art maig
• Llenguatge visual maig
• Tipografia que emociona maig
• Fotografia publicitària maig
• Gestió de projectes a la Direcció d'Art maig
• Cervell i imatge 5
• Director d'art multicanal: llenguatges, suports, contingut, temps, etc. 5
• Audiovisual: definir una marca en moviment maig
• Treball Final de Màster 10
• TOTAL ECTS 60