Descripció

El packaging actual necessita professionals amb capacitat per comunicar, tant formalment com gràfica, els atributs d'un producte. Amb la voluntat de formar professionals que dissenyin amb consciència social i responsabilitat ambiental, aquest màster ofereix les eines adequades per conceptualitzar i desenvolupar projectes de packaging integrals.



Aquesta formació utilitza el disseny gràfic com a eina de comunicació. L'objectiu final és proporcionar un nivell professional als participants mitjançant workshops i coneixements teòrics i pràctics sobre branding, tipografia, història del packaging, i altres: com es crea i es desenvolupa un producte des del punt de vista de l'estratègia i del branding; plantejament, anàlisi, disseny i execució d'un projecte de packaging; detecció de les necessitats del client, sobretot en el moment de desenvolupar el disseny de packaging, i coneixement de les línies seguides per diversos equips de disseny per aconseguir un producte d'èxit.



El màster també es centra en el desenvolupament estructural de packaging com a eina de comunicació a l'envàs, no des d'un punt de vista tècnic, sinó quant a la forma i comunicació, i aprofundeix en l'ecodisseny per tal de crear envasos més eficients i sostenibles que promoguin el bon disseny i la utilització òptima dels materials.



L'objectiu és conèixer els factors que condicionen la producció i selecció d'un envàs per a un producte determinat, així com les seves possibilitats i materials.
Veure més

Temari del curs

13a edició. Octubre del 2013: el títol de Màster en Disseny de Packaging s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, d'octubre del 2013 a febrer del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging, de març a juliol del 2014.
 
12a edició. Març del 2014: el títol de Màster en Disseny de Packaging s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging, de març a juliol del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, d'octubre del 2014 a febrer del 2015.

Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging

1. Introducció al packaging, història i actualitat.
1.1. Història del packaging.
1.1.1. Orígens culturals i socials del packaging.
1.1.2. Tipus d'envasos.

1.2. Estètica i anàlisi de tendències.
1.2.1. L'actualitat de la bellesa.
1.2.2. Pastiche i banalitzacions postmodernes. Kitsch. Camp.
1.2.3. Estètica de la transgressió i l'abjecció.

1.3. Com comprem? Cervell i compres.
1.3.1. La importància de l'inconscient. Els tres cervells dins del cervell.
1.3.2. Com veiem. Forma i color.
1.3.3. La marca i el factor d'identitat.
1.3.4. L'ordre, la simetria i la bellesa.

2. Packaging. Procés de disseny.
2.1. El procés estratègic de creació d'identitat de marca.
2.2. Arquitectura i marca. Extensions de les marques.
2.3. Creació de noms, marques i sistemes de nomenclatura.
2.4. Disseny d'identitat corporativa i d'identitat de productes.
2.5. Creació de l'experiència de marca en 360º.

3. El branding en el entorno del packaging.
3.1. Anàlisi de packaging.
3.2. Escriptura creativa.
3.3. Tipografia avançada.
3.4. Legislació en packaging.
3.5. Maquetació. Tècniques i sistemes.
3.6. L'art de presentar en públic.

Projectes

Projectes d'investigació: Acompanyen la primera part del temari i es basen en l'estudi de tipus i moments. Els alumnes exposaran les conclusions davant de la resta del grup per contribuir així al caire pedagògic de la investigació.

Exercicis: Desenvolupats per professors d'àrees com tipografia, escriptura creativa, disseny de packaging, tècniques de presentació en públic, etc.

Tallers:
Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack que es fan van del packaging gourmet al de gran consum, de redisseny al de creació de nous envasos. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.

En aquests tallers, entre 18 i 25 hores lectives, es plantejaran casos de packaging que els alumnes resoldran sota la direcció dels tutors i col·laboradors del curs. Els tallers engloben tots els coneixements que s'imparteixen.Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack versen no només sobre la gràfica sinó també sobre la forma. Es treballa el packaging estructural amb diferents materials, i es fan treballs que versen més sobre l'ecopackaging. També se'n realitza un que es centra en pack i retailing. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.

Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging

1. Tipus de packaging.
1.1. L'envàs com a necessitat del producte/mercat.
1.2. Funcions del packaging.
1.3. Tipus de packaging.

2. Packaging estructural. Procés de disseny.
2.1. La dimensió del packaging estructural.
2.2. Disseny de packaging. La creació de formes.
2.3. Expressió en scketch.
2.4. Maquetació. Tècniques i sistemes.

3. Producte i packaging.
3.1. El producte.
3.2. Composició. Interacció envàs - contingut.
3.3. Cicle de vida. Conservació.

4. Materials, preimpressió i impressió de packaging.
Sistemes de fabricació / Creació de l'envàs / Preimpressió / Sistemes d'impressió / Controls de qualitat / Etiquetatge, marcatge i codificació / Cartró / Cartronet / Cartró ondulat / Paper / Plàstics rígids i semirígids / Embalatge flexible / Embalatge amb materials complexos / Productes metàl·lics: alumini, planxa i llauna, aerosols / Vidre.

5. El consum. Marketing y packaging.
5.1. Consumidor, empresa i mercat. Màrqueting com a filosofia de negoci.
5.2. Packaging com a estratègia empresarial i de comunicació.

6. Publicitat al lloc de venta: Packaging i interacció.
Dimensionament i aprofitament del Retail en relació a les disponibilitats d'espai i a les necessitats promocionals.

7. Ecodisseny d'envasos i embalatges
7.1. Avaluació de l'impacte ambiental d'un envàs.
7.1.1. Anàlisi del cicle de vida d'un producte.
7.1.2. Criteris d'ecodisseny d?envasos.
7.1.3. Reducció de pes i volum.
7.1.4. Utilització de materials reciclats.
7.1.5. Reutilització d'envasos.
7.1.6. Reciclabilitat.

7.2. Productes ecològics i disseny dels seus envasos.
7.3. Casos pràctics: Avaluació ambiental d'exemples d'envasos, tant ambientalment favorables, com envasos amb un gran impacte ambiental que es troben actualment al mercat.

Tallers
Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack versen no només sobre la gràfica sinó també sobre la forma. Es treballa el packaging estructural amb diferents materials, i es fan treballs que versen més sobre l'ecopackaging. També se'n realitza un que es centra en pack i retailing. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.
Veure més

Destinataris



  • Graduats superiors en Disseny.


  • Perfils professionals o acadèmics amb acreditada experiència en els diferents camps d'aquests estudis.



Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en què s'imparteix

Castellà

Horari/Torn

dilluns, dimecres i dijous, de 17h a 21.15h

Durada

Properes edicions: Setembre 2014 - Juliol 2015. Febrer 2015 - Febrer 2016.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Objetius

Aprofundir en la disciplina del packaging, en la seva història i en els condicionaments socials actuals, etc.

Titulació obtinguda

Màster en Disseny de Packaging, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Preu

8.500 €
Els membres de l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola gaudiran d'un 15% de rebaixa.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny de Packaging

També et recomanem aquests cursos

Màster en Disseny de Packaging