Descripció

El producte audiovisual és avui en dia un dels mitjans de comunicació i expressió artística més usats. El sector audiovisual creix en tv, publicitat i cinema i hi ha una necessitat tècnica i creativa per a la posada en escena del contingut. La figura del director d'art audiovisual permet crear productes de qualitat visual, amb un sentit estètic i tractant el resultat com un tot.

Aquest curs respon a una necessitat per formar a aquelles persones interessades en la direcció d'art aplicada dels mitjans audiovisuals. Va dirigit a interioristes, dissenyadors, creatius, llicenciats en Belles Arts, Història de l'Art, publicistes i arquitectes.

Es prepara l'alumnat per entendre i poder crear escenografies i mons d'acord amb cada necessitat. S'ofereixen els coneixements, tècniques i eines propis del sector així com les eines clau per a transmetre sensacions a través de la càmera.

En Ártidi, es dóna una formació concreta on s'imparteixen diferents àrees des d'una perspectiva innovadora i actual. Aquests programes s'imparteixen des del concepte més ampli, amb l'objectiu principal que cada alumne aprengui a aplicar tot el conjunt d'estratègies en cada activitat professional d'una forma competitiva i eficaç.

La Especialització és un curs exclusiu de Ártidi i consta d'una titulació pròpia amb competències nacionals i internacionals reconeguda per ASEMAIC, ACAP i Trends School.

El curs té una durada de 210 hores, s'estructura en 3 mòduls formatius on es combina la teoria amb la pràctica i la realització d'un projecte final.
Veure més

Temari del curs

Mòdul formatiu I: Continguts teòrics generals
 

Llenguatge cinematogràfic, TV i publicitat
• Llenguatge audiovisual i cinematogràfic (tècnic i artístic) teoria i pràctica.
• Anàlisi de contingut audiovisual i cinematogràfic: cinema, tv i publicitat.
• Com tractar l'expressió d'emocions, sensacions i sentiments a través de cambra.
• Tractament de l'espai a través de cambra.
• Diferències tècniques i conceptuals entre els diferents tipus d'audiovisual: cinema, ficció tv, publicitat.
• Fases de desenvolupament d'un projecte: preproducció, rodatge i postproducció. Jerarquies en el món audiovisual.
• Gèneres i estils.
Llenguatge creatiu, disseny audiovisual
teoria
• Història i precedents del llenguatge audiovisual. Morfologia de l'espai escenogràfic.
• Entendre el producte audiovisual com una obra d'art total. La fusió de totes les arts en els mitjans audiovisuals.
• Morfologies dels llenguatges audiovisuals moderns: mapping, performance, vídeo art, presentacions, publicitat, cinema.
• Referents de la cultura visual actuals. L'estètica Cool, La cultura Pop i Categories estètiques del S XX-XI. (Exemples audiovisuals)
• Anàlisi, disseny i projecció d'escenografies.
eines
• Teories aplicades. To, gènere, estil, color, composició, atmosfera.
l'expressió
• Com desenvolupar una idea com a producte audiovisual: Mètode 4Ds, COCOTRANS.
• Tècniques de creació de conceptes: figures retòriques.
• Presentació del concepte: Creative Book o Art Book, Wall Concept o Concept Board. UVS (Univers visual sintètic).
• Creative Book: estil, context, background, tipografia, to, textures / color.
• Context: antecedents, referents, tendències, treball de camp, la imatge, la paraula, el relat, l'expressió.
Desenvolupament i materialització de la direcció d'art
• Funcions del director d'art.
• Gestió, coordinació i realització de la direcció d'art.
• El rodatge. l'equip d'art en el set de rodatge.
• Proveïdors i pressupostos.
• Timing, planificació i construcció.
Recursos tècnics i habilitats pràctiques
• Atrezzo i efectes especials
• Localitzacions
• Estilisme, maquillatge i vestuari.
Branding i vídeo màrqueting
• Branding aplicat al disseny visual.
• Adaptar una marca a un producte audiovisual.
• Beneficis i possibilitats del vídeo màrqueting: punts forts del vídeo màrqueting i com treure'n partit.
• Com crear una estratègia visual de vídeo màrqueting.
• Adquirir les eines necessàries per a gestionar, planificar i crear un concepte coherent amb els valors de l'empresa o demandant del projecte.
Pràctica 1: Creació de tres escenografies que acompanyin la història d'una relació de parella en tres moments diferents.
Pràctica 2: Fotostory d'una conversa.
 
Mòdul formatiu II: Recursos pràctics aplicats
 
Morfologia del llenguatge creatiu audiovisual
Materials (classes teòriques i pràctiques)
• Composició. L'espai a través de cambra.
• Comunicar a través dels materials.
• Textures. Combinacions. Investigacions.
• Efectes dels materials: laboratori. Pràctiques amb càmera: reflexos, falsejar a través de càmera, colors, estampats, transparències i ombres.
• Metamorfosi dels materials: tècniques de metamorfosi. Transformar. tractaments
Llum (classes teòriques i pràctiques)
• Conceptes teòrics: Expressar amb la llum i el color.
• Tècniques i recursos expressius a través de la il·luminació.
color
• Teoria del color.
• Tècniques del color.
• Creació de gammes cromàtiques.
construcció
• Tècniques, coneixements i eines per projectar i construir escenaris: quadres visuals, platós, sets de rodatge i projectes artístics.
• Tècnica dels materials efímers. Materials low cost.
• Pràctiques de composició i bodegons (atrezzos)
• Pressupostos, proveïdors.
• Imprevistos i eines.
Recursos gràfics aplicats al producte audiovisual
• Postproducció: coneixement de les seves possibilitats.
• Claus del story-board.
• Tipografia, crèdits i gràfica aplicada.
pràctiques audiovisuals
• Tecnologia audiovisual: teoria i pràctica de les funcions bàsiques de cambra.
• enregistrar i conèixer l'equip tècnic audiovisual.
• Multimèdia.
• La càmera, tipus de cambra i aplicacions.
Veure més

Idiomes en què s'imparteix

Castellà.

Horari/Torn



Durada

Matins: Del 24/02/2020 al 28/05/2020.
Caps de setmana: Del 23/11/2019 al 19/09/2020.

Objetius

• Introduir els alumnes en el món de l'escenografia.

• Aprofundir en el coneixement del llenguatge audiovisual i les seves possibilitats.

• Crear noves realitats d'acord amb un producte.

• Aportar eines i processos de creació i disseny per comunicar a l'espectador.

• Adquirir les aptituds i capacitats per a realitzar una adreça d'art audiovisual.

• Conèixer les eines i tècniques per a la construcció i creació d'escenaris audiovisuals.

• Condicionar un camp buit per convertir-lo en un espai sensible per comunicar la marca mitjançant el procés creatiu i el muntatge d'escenes.

• Evocar un clima escènic apropiat per a un espai determinat.

• Tenir un domini de l'aplicació de les formes i els colors.

• Posicionar l'alumne en un marc laboral competitiu.

Titulació obtinguda

Postgrau en Escenografia i Direcció d'Art Audiovisual: TV, Publicitat i Cinema.

Atorgat per Ártidi Escola Superior d'Aparadorisme i Visual Marxandatge. Competències professionals nacionals i internacionals.

Preu

2.675 €
Preu matins: 2675 euros. 300 euros matrícula.
Preu caps de setmana: 2675 euros. 300 euros matrícula.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau d'Escenografia i Direcció d'Art

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Postgrau d'Escenografia i Direcció d'Art