Consulta les respostes a les preguntes més habituals realitzades a l’equip d’orientadors i orientadores d’Educaweb
Social media manager vs. Community manager
Quines diferències hi ha entre un community manager i un social media manager?
El social media manager i el community manager són dos perfils clau en la gestió de xarxes socials d'una empresa, però la seva missió dins de l'equip de comunicació digital és distinta.
1. Competència general
El social media manager és responsable de planificar, dissenyar i supervisar l'estratègia de comunicació digital i imatge d'una marca en xarxes socials. Té una funció estratègica dins de l'equip de màrqueting digital.
El community manager exerceix una labor operativa, ja que s'encarrega de publicar contingut i dinamitzar la comunitat digital d'una marca.
2. Funcions
Algunes funcions concretes del social media manager són:
- Definir els objectius i l’estratègia digital de la marca en xarxes socials.
- Dissenyar plans de continguts adaptats a cada xarxa social.
- Investigar les estratègies de marketing digital dels competidors.
- Analitzar mètriques i elaborar informes de rendiment.
- Gestionar campanyes publicitàries i pressupostos en social ads.
I algunes de les funcions del community manager són:
- Crear, editar i publicar continguts en xarxes socials segons el calendari establert.
- Respondre a missatges, comentaris i consultes dels usuaris.
- Detectar tendències, comentaris o incidències rellevants.
- Recollir feedback dels usuaris i traslladar-lo al social media manager.
- Moderar converses i protegir la reputació digital de la marca.
3. Estudis
Per a ser social media manager convé cursar una carrera universitària com el Grau en Màrqueting o el Grau en Comunicació Digital. A més, en les ofertes d'ocupació poden exigir com a requisit un títol de màster especialitzat i fins i tot anys d'experiència en el sector.
En canvi, per a exercir com a community manager pots iniciar la teva formació amb estudis d'FP com el Cicle de Grau Superior de Màrqueting i Publicitat, i el Curs d'Especialització d'FP en Posicionament en Cercadors (SEO/SEM) i Comunicació en Xarxes Socials.No obstant això, en algunes ofertes també exigeixen el títol de grau universitari per a treballar com a community manager.