![]() | ![]() | ||||||||
desembre 2011 | Canals de recerca de feinaCercar i trobar una feina sempre ha estat un procés laboriós, que s'ha complicat amb l'actual conjuntura econòmica. Els llicenciats sense experiència, els professionals de més de 45 anys, els desocupats de llarga durada, les persones sense estudis… cadascun d'aquests perfils s’ha d'enfrontar a la recerca de feina de la mateixa manera: amb constància i perseverança. Actualment, els candidats disposen d'un gran nombre de canals, recursos i eines per trobar feina: borses d'ocupació en línia, consultories, head hunters, xarxes socials, els serveis d'ocupació de l'administració, els contactes personals, etc. En aquest especial et donem les claus per moure't pels canals de recerca de feina. | ||||||||
| On cercar una feina?En els últims anys, els portals d'Internet especialitzats en ofertes de feina han experimentat un increment d'usuaris. Internet permet a les empreses fer visible una sèrie d'ofertes, malgrat que no s’han de menysprear altres vies d'accés a l'ocupació com són els cercatalents, o head hunters, les pràctiques en empreses o l'emprenedoria i les xarxes de contactes. De fet, els contactes han pres una importància especial; segons Natalia Sánchez Mira i Leticia Riera, tècnics de recursos humans de Randstad España, arran de la crisi econòmica, una via tan tradicional com el "boca a boca" ha passat de ser quelcom gairebé anecdòtic a convertir-se en una font important de reclutament per a les empreses. Com utilitzar els mitjans digitals? - En primer lloc, és important esbrinar quines borses de treball tenen més ofertes del perfil professional que ens interessa. Comparar i seleccionar resulta més efectiu que introduir per defecte el currículum a tots els webs d’ocupació. - La majoria de pàgines d'ocupació per Internet requereixen subscriure-s’hi gratuïtament i introduir el currículum: cal seguir les indicacions i completar tots els camps requerits. Com més informació rellevant aporti el candidat, millor. - Xarxes socials i contactes: Mantenir un perfil professional actiu en els portals especialitzats i donar-se a conèixer en espais relacionats amb l'àrea professional, informar els antics companys de feina o persones vinculades amb els nostres interessos, etc. són estratègies que faciliten la difusió de la informació. - Cal ser rigorós i constant en la recerca. Les borses de treball especialitzades sovint envien ofertes al correu electrònic del candidat, però, a més a més de consultar aquestes propostes és molt útil revisar els llocs web cada dia i cercar en profunditat. - Per acabar, els experts recomanen anotar de forma rigorosa a quina empresa s'ha enviat el currículum, el tipus d'oferta, la data i la resposta obtinguda. Molts portals d'ocupació faciliten aquesta tasca i permeten al candidat comprovar a quines ofertes s'ha enviat el currículum i si el procés de selecció encara es manté obert. |
| |||||||
| |||||||||