novembre 2013 | Forma't en màrqueting i publicitatHas pensat mai com aconsegueix una empresa que el seu producte sigui el més venut respecte a d’altres amb característiques similars? Com es treballa amb les xarxes socials per tenir més difusió? Quines estratègies utilitzen els centres educatius per captar més alumnes ? Donar resposta a aquestes preguntes forma part de la feina dels professionals del màrqueting i la publicitat. En aquest especial t’oferim les competències clau que ha de tenir un bon professional del sector. | ||||||||
| Com s'aconsegueix captar més alumnat? Forma't com a expert en màrqueting educatiuEn el context de crisi actual, els centres educatius, les universitats, les escoles de negocis... ja no tenen cap garantia d’omplir les aules. L’entorn s’ha transformat en un marc competitiu i, per això, cada cop hi ha més institucions que elaboren estratègies per tenir més alumnes, així com per fidelitzar els que hi cursen o ja hi han cursat algun tipus de formació. Com es pot aconseguir convèncer de la nostra proposta? A través d’estratègies de màrqueting educatiu. T’agradaria treballar en aquest aspecte del màrqueting? En primer lloc, has de formar-te per ser capaç de dur a terme les funcions bàsiques d’un expert en màrqueting: dissenyar estratègies de comunicació i publicitat; fer investigacions de mercat per conèixer el client; etc. En segon lloc, tingues presents algunes de les funcions específiques d’un expert en màrqueting educatiu: - És imprescindible conèixer la comunitat a la qual es presta el servei educatiu: cal informar-se sobre les seves característiques socials, culturals, territorials i econòmiques i escollir-ne el segment més adequat en funció dels objectius del centre educatiu. - Desenvolupar un sistema de suport financer i de captació de fons per als projectes educatius. Això permetrà al centre educatiu avaluar els costos i l’eficiència de la seva oferta formativa. - Gestionar la identitat i la imatge de marca, que són els elements que projecten la imatge a l’exterior. - Crear i gestionar un web. Actualment, gairebé totes les institucions educatives tenen un web. Dissenyar-ne un per a un centre és molt complex, perquè hi ha una gran diversitat de perfils que busquen informació diferent, per aquest motiu és molt important tenir clar a qui s’adreça cada contingut. - Tenir una presència activa en les xarxes socials de manera cuidada i planificada. - Mantenir la presència en els cercadors de formació. Són pàgines web especialitzades en formació que ofereixen informació de cursos i centres. L’alumne potencial pot contactar amb el centre a partir d’aquests cercadors i li pot facilitar les dades necessàries per tal de dur a terme una acció de màrqueting directe. Recorda que si t’agrada treballar en el màrqueting en línia has de dominar el posicionament en cercadors, el SEO, el SEM, l’e-mail marketing, Google AdWords… La formació continuada és clau per als experts; per tant, aprofita al màxim tots els cursos que tens a l’abast i especialitza’t! |
| |||||||
|