Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar
13 Persones han demanat informació
Preu 1.860 €
Sol·licita informació
![Universitat Oberta de Catalunya (UOC)](https://eu01.edcwb.com/buscador/img/centros/logogrande/9837-93b9fd7899a74b42b324bc602c78afe7.jpg)
Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
On-line
15 crèdits
Preu 1.860 €
Descripció
10% descompte!
El Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar pertany al Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Tratorns del Llenguatge.
Presenta un itinerari formatiu de 15 crèdits ECTS en què es mostren les bases i els fonaments neurològics i cognitius de l'aprenentatge. Es recullen tots els recursos i les estratègies de què disposa el sistema educatiu per atendre les dificultats de l'aprenentatge.
Finalment, s'analitzen els processos afectius, motivacionals i socials a l'aprenentatge escolar.
El Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar pertany al Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Tratorns del Llenguatge.
Presenta un itinerari formatiu de 15 crèdits ECTS en què es mostren les bases i els fonaments neurològics i cognitius de l'aprenentatge. Es recullen tots els recursos i les estratègies de què disposa el sistema educatiu per atendre les dificultats de l'aprenentatge.
Finalment, s'analitzen els processos afectius, motivacionals i socials a l'aprenentatge escolar.
Temari
El Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar compta amb un temari que inclou 3 assignatures:
- Fonaments neurocognitius de laprenentatge i del llenguatge: 5 crèdits
- Processos afectius, motivacionals i socials a l'aprenentatge escolar: 5 crèdits
- Bases normatives, organitzatives i curriculars datenció a la diversitat: 5 crèdits
- Bases cognitives de laprenentatge i la memòria.
- Concepte actual daprenentatge i memòria.
- Fases del procés daprenentatge i memòria.
- Aspectes cognitius rellevants en laprenentatge i la memòria.
- Models teòrics i classificacions de la memòria.
- Aprenentatge i memòria explícita o declarativa.
- Aprenentatge i memòria implícita.
- Memòria de treball.
- Bases cognitives del llenguatge.
- Concepte i breu revisió històrica de la psicologia del llenguatge.
- Percepció del llenguatge.
- Reconeixement i comprensió de paraules.
- Comprensió de pregàries.
- Comprensió del text/discurs.
- Producció del llenguatge oral.
- Producció del llenguatge escrit.
- Introducció als models i bases biològiques del llenguatge.
- Antecedents històrics a l'estudi de les bases neuroanatòmiques del llenguatge.
- Models actuals sobre les bases biològiques del llenguatge.
- Models de comprensió del llenguatge.
- Models dorganització lèxica.
- Models de producció del llenguatge.
- Filogènia cerebral i sorgiment de les funcions cognitives.
- Evolució de l'escorça cerebral.
- Tendències evolutives.
- Importància de la xarxa neural semàntica.
- Ontogènia cerebral i funcions cognitives.
- Trastorns de la migració neuronal i disfuncions cognitives.
- Desenvolupament prefrontal i funcions cognitives.
- Model instruccional general per a lensenyament i laprenentatge destratègies daprenentatge, i el desenvolupament de competències per aprendre.
- Seqüència metodològica per al foment de l'autoregulació i l'autonomia a l'aprenentatge.
- La dimensió emocional de lensenyament i laprenentatge.
- La motivació.
- El sentit de laprenentatge.
- Concepció socioconstructivista de laprenentatge escolar.
- La construcció de coneixement, la interacció educativa i les ajudes educatives.
- Metodologies didàctiques basades en la interacció educativa entre alumnes: aprenentatge entre iguals, aprenentatge cooperatiu, tutoria entre iguals, projectes compartits daprenentatge, resolució col·laborativa de casos, resolució col·laborativa de problemes daprenentatge.
- Concepció sociocognitiva de laprenentatge escolar.
- Laprenentatge dels continguts escolars i ladquisició de competències.
- Metodologies didàctiques que promouen laprenentatge dels continguts escolars i el desenvolupament de les competències bàsiques a lescola.
- Lavaluació dels aprenentatges escolars. Lavaluació autèntica de competències.
- Lavaluació com a instrument didentificació de dificultats i de competències daprenentatge.
- La integració de les TIC als processos d'ensenyament i aprenentatge a l'aula escolar.
- Bases conceptuals de les diferències individuals.
- Fonts de diversitat escolar, diferències individuals en laprenentatge escolar i atenció a la diversitat.
- Noció dalumnes amb dificultats daprenentatge i trastorns del llenguatge.
- Marc legal i normatiu relacionat amb latenció a la diversitat escolar i les necessitats educatives especials.
- Els centres educatius: tipologia.
- Centres ordinaris.
- Centres específics.
- Els recursos personals i materials per a latenció de lalumnat amb necessitats educatives especials.
- Recursos i suports específics per atendre la diversitat.
- Recursos personals especialitzats de suport.
- Recursos organitzatius interns del centre per atendre la diversitat.
- Mesures organitzatives.
- Comissió dAtenció a la Diversitat.
- Agrupaments.
- Programes de diversificació curricular.
- Serveis externs al centre i treball en xarxa com a recursos per atendre la diversitat educativa.
- Serveis educatius.
- Serveis educatius de zona.
- Serveis educatius específics.
- Altres serveis que incideixen al centre educatiu.
- Serveis de salut.
- Serveis socials.
- Treball en xarxa de serveis i professionals.
- Marc curricular per atendre la diversitat: decisions organitzatives i curriculars.
- Nivells de concreció curricular.
- Programes de diversificació escolar.
- Disseny instruccional, programació curricular flexible i atenció a la diversitat.
Competències per a les quals et prepara el curs
Capacitat per comprendre les bases neuroanatòmiques, fisiològiques i cognitives de laprenentatge i del llenguatge i la seva relació amb les dificultats daprenentatge i els trastorns del llenguatge.
Capacitat per utilitzar els coneixements adquirits sobre els processos afectius, motivacionals i socials que incideixen en el procés d'aprenentatge escolar dels alumnes amb dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge, per a la identificació, l'anàlisi i la valoració i per a l'elaboració de criteris d'intervenció educativa que optimitzin aquests processos.
Destinataris
El Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar s'adreça fonamentalment a professionals de l'ensenyament i la psicologia (mestres, professors, psicòlegs, pedagogs i psicopedagogs). Concretament, la formació que s'ofereix s'adreça a mestres que volen especialitzar-se en dificultats de l'aprenentatge. Per aquest motiu, les àrees de treball es concentren en l'àmbit educatiu formal, com a mestres d'educació especial especialistes en pedagogia terapèutica a centres d'ensenyament primari ordinaris i centres específics d'educació especial, oa equips multiprofessionals, com les unitats de suport a la educació especial (USEE), els centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA), els centres de recursos educatius per a deficients visuals (CREDV), etc.
A més, s'adreça a altres professionals de l'àmbit educatiu (pedagogs, psicòlegs, psicopedagogs) que generalment fan el treball en equips psicopedagògics (equips d'atenció primària, EAP, CREDA) o departaments d'orientació. A aquests professionals el curs els proporciona uns coneixements molt adequats per poder guiar, orientar i assessorar els professionals que interactuen directament amb els alumnes amb dificultats daprenentatge.
Finalment, també s'adreça a altres professionals relacionats amb la valoració de les dificultats d'aprenentatge i la intervenció per solucionar-les (educadors socials, treballadors socials, logopedes, terapeutes ocupacionals, etc.). Els professionals d"aquests perfils intervenen directament o indirectament en situacions de menors que tenen dificultats, tant en l"àmbit del sistema educatiu formal com en el de l"entorn educatiu no formal, i fins i tot en els àmbits més clínics.
A més, s'adreça a altres professionals de l'àmbit educatiu (pedagogs, psicòlegs, psicopedagogs) que generalment fan el treball en equips psicopedagògics (equips d'atenció primària, EAP, CREDA) o departaments d'orientació. A aquests professionals el curs els proporciona uns coneixements molt adequats per poder guiar, orientar i assessorar els professionals que interactuen directament amb els alumnes amb dificultats daprenentatge.
Finalment, també s'adreça a altres professionals relacionats amb la valoració de les dificultats d'aprenentatge i la intervenció per solucionar-les (educadors socials, treballadors socials, logopedes, terapeutes ocupacionals, etc.). Els professionals d"aquests perfils intervenen directament o indirectament en situacions de menors que tenen dificultats, tant en l"àmbit del sistema educatiu formal com en el de l"entorn educatiu no formal, i fins i tot en els àmbits més clínics.
Requisits
Requisits acadèmics
Tenir 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial d'experiència laboral i/o professional als àmbits:
Coneixements previs:
- Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen de titulació universitària prèvia per accedir (RD 822/2021) o experiència laboral o professional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Tenir 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial d'experiència laboral i/o professional als àmbits:
- Educació
- Educació social
- Treball social
- Teràpia ocupacional
- Psicologia
- Logopèdia
- Pedagogia
- Psicopedagogia
Coneixements previs:
- No es requereixen coneixements previs
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
Modalitat: Online.
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol, Català.
Durada
Inici: 15 d'octubre 2024.
Objectius
L'objectiu fonamental del Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar és oferir formació d"atenció a la diversitat en el context escolar.
Per assolir-ho, se centra fonamentalment en els elements següents:
Per assolir-ho, se centra fonamentalment en els elements següents:
- Conèixer les bases neuroanatòmiques i cognitives de laprenentatge i del llenguatge.
- Conéixer el marc legal sobre atenció a la diversitat.
- Conéixer els recursos del sistema educatiu per atendre la diversitat.
- Conèixer i seleccionar les diferents estratègies, els procediments i els recursos més adequats per a la intervenció psicoeducativa en dificultats de l'aprenentatge.
- Dissenyar, desenvolupar i avaluar propostes dintervenció ajustades a les necessitats educatives dels infants amb dificultats daprenentatge.
- Comprendre, analitzar i/o intervenir en alguns dels processos psicològics implicats en els processos densenyament i aprenentatge escolar amb lobjectiu dajustar latenció educativa, facilitant i promovent els processos daprenentatge i de desenvolupament dels alumnes.
Titulació obtinguda
Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert.
Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Promocions
- Fracciona fàcil
Diploma d'Expert en Fonaments de l'Aprenentatge Escolar
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156
08018
Barcelona