Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Màster
On-line
60 Crèdits
5.200 €

Descripció

Al parlar de disseny editorial i els seus diferents àmbits d'influència-confluència, no passen més de 10 segons fins a començar a pensar en quines són les seves disciplines més complexes i importants. I a mesura que avança aquest corrent pensadora al teu cap, cada vegada més afermada queda en ella la idea que el Disseny Editorial és 100% disseny gràfic des del disseny o elecció de la tipografia amb què treballar fins a l'enviament d'l'art final, passant per la discussió sobre què foto o il·lustració ha d'acompanyar a aquest o un altre layout.

Treballarem la tipografia a nivell micro, navegant des de l'inici de l'escriptura, el perquè de les formes capritxoses d'alguns caràcters i a el propi dibuix de la lletra. Veurem com començar a dissenyar una tipografia i quines eines farem servir per a la seva digitalització. Estudiarem l'evolució de l'món editorial a través d'l'ús de la tipografia al llarg de la història i com conceptualitzar un projecte que necessita d'una manera determinada. Entrarem de ple en l'ús de programari indicat per al disseny editorial i treballarem de forma avançada totes i cadascuna de les eines que ens proporciona aquest programari. Tant a nivell print com digital. Havent tractat el projecte editorial com un tot, tractarem de donar llum als nous mercats editorials basats en suports digitals així com a la producció impresa. Indagarem en els nous suports editorials, quioscos digitals i producció de revistes electròniques.

El Màster en Disseny Editorial i Publicacions Digitals permetrà calibrar cada decisió d'un projecte editorial perquè aquest sigui un projecte d'èxit, tant en suports analògics com digitals.


Veure més

Temari del curs

El Màster en Disseny Editorial i Publicacions Digitals s'estructura a partir de les següents àrees temàtiques que s'integren en un projecte transversal que es desenvolupa al llarg de 10 assignatures:

aula Oberta
Espai obert d'aprenentatge destinat a el programari Adobe Creative Cloud. 6 setmanes de durada, en paral·lel a l'taller introductori i a el primer mòdul.

El projecte editorial i el contingut (5 ECTS)
Anàlisi de les característiques pròpies de el projecte editorial, a partir d'uns paràmetres base per a la publicació de la informació i / o contingut preestablerts.

La tipografia en la història de el disseny editorial (5 ECTS)
Estudiarem l'evolució de l'procés editorial, el disseny i mercat, a partir de l'ús de la tipografia en revistes, llibres i publicacions digitals.

InDesign (5 ECTS)
Treballarem amb InDesign, ja que no només es tracta d'un programari de maquetació, sinó també d'una eina destinada a fer-nos la vida més senzilla als dissenyadors.

El disseny i el projecte editorial (5 ECTS)
Veurem quins actors intervenen en la realització de el projecte editorial, quines són les seves funcions, i com gestionar els factors temps i responsabilitats dins de l'equip.

Producció editorial (5 ECTS)
Tractarem temes relacionats amb les arts gràfiques pel que fa a reproducció i impressió del producte gràfic, suports i característiques de cada un, colors i tintes que podem fer servir, etc.

Direcció d'art en il·lustració i infografia (5 ECTS)
Treballarem a manera de taller la combinació de l'aspecte gràfic i l'aspecte editorial, de manera que acabem manejant i controlant les tendències d'aquestes disciplines.

Direcció d'art en fotografia (5 ECTS)
Aprendrem a dur a terme una bona direcció d'art en el camp de la fotografia aplicada a el disseny editorial.

El projecte editorial digital (5 ECTS)
Tractarem el projecte editorial digital en les seves diverses tipologies: producció de llibre - print vs ebook, i publicacions digitals per a tauletes electròniques iPad i Android.

InDesign i ButtonPublish per al desenvolupament de DPS (5 ECTS)
Farem servir el connector ButtonPublish en combinació amb InDesign per portar el treball editorial a el suport digital.

El projecte editorial digital en línia (5 ECTS)
Plantejarem un projecte editorial des de la visió multiplataforma que ens aporta la tecnologia web i els seus paradigmes d'adaptabilitat.

Treball Final de Màster (10 ECTS)
Consisteix en un projecte personal de disseny editorial a partir dels continguts impartits en el curs.

Taller de Tipografia
Ens iniciarem en l'anàlisi i disseny de la lletra, i crearem caràcters alfabètics tenint en compte la seva aplicació final en el disseny gràfic.
 
Les matèries que integren el pla d'estudis es distribueixen de la següent manera:
Assignatures - ECTS
• El projecte editorial i el contingut 5
• La tipografia en la història de el disseny editorial maig
• InDesign maig
• El disseny i el projecte editorial maig
• Producció Editorial maig
• Direcció d'art en il·lustració i infografia maig
• Direcció d'art en fotografia maig
• El projecte editorial digital maig
• InDesign i ButtonPublish per al desenvolupament de DPS maig
• El projecte editorial digital en línia 5
• Treball Final de Màster 10
• TOTAL ECTS 60
Veure més

Requisits

Aquest Màster s'adreça a persones que compleixin el següent perfil:

• Graduats superiors en Disseny

• Llicenciats en Comunicació i Publicitat

• Llicenciats en Belles Arts

• Llicenciats en Periodisme

• Llicenciats en Publicitat i Relacions Públiques

• Llicenciats en Comunicació Audiovisual

• Titulats superiors d'altres àrees que treballen com a professionals amb experiència acreditada en l'àmbit del disseny, acreditable per currículum acadèmic i / o portfoli, que sentin interès pel disseny.

En aquells casos que l'alumne acrediti estudis superiors previs a un procés d'acreditació de l'títol universitari, el Comitè Acadèmic avaluarà el CV i cartera de el candidat així com el pla d'estudis cursat, que haurà de mantenir una equivalència raonable amb els actuals estudis de Grau de la mateixa àrea.
Veure més

Places

40

Durada

12 mesos.
Inici curs: Novembre 2020.

Objectius

Els principals objectius d'aquest programa són:

• Assimilar els coneixements històrics, teòrics i pràctics per a la correcta comprensió de el projecte editorial des de l'elecció i desenvolupament dels continguts fins a la seva producció.

• Ser capaços de desenvolupar la creativitat i l'habilitat per poder trobar solucions originals i funcionals.

• Aprendre a prendre decisions per aconseguir resultats òptims.

• Adquirir el domini de les eines digitals dirigides a el món editorial.

• Dominar de el llenguatge usat en el medi i la disciplina.

• Aprendre cadascuna de les metodologies emprades en la consecució de la bona projecte editorial.

• Adquirir la capacitat per ser crítics i poder triar entre un bon projecte editorial i un que no ho és.

• Dominar les fases de producció i ser capaços d'elaborar una bona planificació així com de poder calcular honoraris i pressupostos.


Titulació obtinguda

Les persones que superin l'avaluació de el programa obtindran la doble titulació: títol propi de ESDESIGN - Escola Superior de Disseny de Barcelona i títol propi de la Universitat Internacional de València, que els acreditarà com a professionals en l'especialitat cursada.

Perspectives laborals

Els alumnes que realitzin aquest Màster poden desenvolupar la seva carrera professional en les següents àrees: Estudis de disseny gràfic Departaments de maquetació en revistes i editorials Departaments creatius d'agències de publicitat Professionals free-lance, emprenedors, noves empreses, startup company ...

Preu

5.200 €

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Màster en Disseny Gràfic Editorial i Publicacions Digitals