Màster universitari en Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives (UOC)

Informació del curs
Màster oficial
Oficial / homologat
On-line
60 crèdits
Consulteu el preu
Descripció
Temari
Tipus de matèria - Crèdits
Obligatòries 42
Optatives 12
Treball final de màster 6
Total 60
Assignatures:
Assignatures obligatòries - Crèdits
**Assignatures que es despleguen el semestre 20181
Complements de formació:
Amb l'objectiu d'anivellar el bagatge formatiu dels estudiants que no siguin titulats en l'àrea de ciències socials, descrit en el perfil d'ingrés recomanat, es pot recomanar cursar fins a un màxim de 18 crèdits ECTS de complements formatius. Aquesta recomanació es fa amb una tutorització i una avaluació personalitzada de les competències prèvies de cada estudiant durant el període d'incorporació, abans de primera matrícula.
Les assignatures previstes a aquests efecte són les següents:
Obligatòries 42
Optatives 12
Treball final de màster 6
Total 60
Assignatures:
Assignatures obligatòries - Crèdits
- Periodisme de dades* 5
- Comunicació digital i societat 4
- Periodisme d'investigació* 5
- Periodisme i social media* 5
- Periodisme mòbil 4
- Direcció de projectes de comunicació digital 5
- Anàlisi i visualització de dades 5
- Noves formes narratives 5
- Eines i recursos digitals 4
- Models de negoci i emprenedoria en comunicació digital* 4
- Audiències i opinió pública** 4
- Laboratori de producció audiovisual i transmèdia* 4
- Tècniques avançades d'anàlisi i visualització de dades* 4
- Màrqueting de continguts** 4
- Pràctiques* 4
- Treball final de màster* 6
**Assignatures que es despleguen el semestre 20181
Complements de formació:
Amb l'objectiu d'anivellar el bagatge formatiu dels estudiants que no siguin titulats en l'àrea de ciències socials, descrit en el perfil d'ingrés recomanat, es pot recomanar cursar fins a un màxim de 18 crèdits ECTS de complements formatius. Aquesta recomanació es fa amb una tutorització i una avaluació personalitzada de les competències prèvies de cada estudiant durant el període d'incorporació, abans de primera matrícula.
Les assignatures previstes a aquests efecte són les següents:
- Introducció al periodisme (6 crèdits)
- Redacció periodística (6 crèdits)
- Estructura de la comunicació (6 crèdits)
Destinataris
El màster universitari de Periodisme i comunicació digital de la UOC té una orientació professional, i aprofundeix en les noves tendències del periodisme, amb un èmfasi important en la dimensió pràctica mitjançant assignatures vinculades als rols professionals de periodista digital, periodista de dades i periodista multimèdia.
El màster universitari de Periodisme i comunicació digital va dirigit tant a periodistes en actiu que volen actualitzar i completar els seus coneixements com a llicenciats que vulguin especialitzar-se en algun dels tres focus que presenta el màster: nous formats i narratives multimèdia, periodisme de dades, investigació i emprenedoria, i nous models de negoci. També es dirigeix a professionals de la comunicació que vulguin reorientar la seva especialitat amb les noves tendències del sector, i a periodistes no actius que es vulguin reenganxar al món laboral i mantenir la seva competència professional en el més alt nivell.
El màster universitari de Periodisme i comunicació digital els ajudarà a entendre la transformació del periodisme i la seva indústria per a desenvolupar un pensament creatiu i pràctic, amb mètodes que fomenten la innovació en les àrees principals de l'activitat periodística.
El màster universitari de Periodisme i comunicació digital va dirigit tant a periodistes en actiu que volen actualitzar i completar els seus coneixements com a llicenciats que vulguin especialitzar-se en algun dels tres focus que presenta el màster: nous formats i narratives multimèdia, periodisme de dades, investigació i emprenedoria, i nous models de negoci. També es dirigeix a professionals de la comunicació que vulguin reorientar la seva especialitat amb les noves tendències del sector, i a periodistes no actius que es vulguin reenganxar al món laboral i mantenir la seva competència professional en el més alt nivell.
El màster universitari de Periodisme i comunicació digital els ajudarà a entendre la transformació del periodisme i la seva indústria per a desenvolupar un pensament creatiu i pràctic, amb mètodes que fomenten la innovació en les àrees principals de l'activitat periodística.
Requisits
Requisits acadèmics
Per accedir a estudis oficials de màster, cal estar en disposició d'un títol universitari oficial.
Criteris d'admissió
No hi ha criteris específics d'admissió per a accedir al màster. No obstant això, als estudiants que no tinguin el perfil d'ingrés recomanat, se'ls podrà recomanar cursar fins a un màxim de 18 crèdits ECTS de complements formatius.
Perfils d'ingrés recomanats
Per a cursar el màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives és recomanable haver fet algun dels estudis que es detallen a continuació:
Per accedir a estudis oficials de màster, cal estar en disposició d'un títol universitari oficial.
Criteris d'admissió
No hi ha criteris específics d'admissió per a accedir al màster. No obstant això, als estudiants que no tinguin el perfil d'ingrés recomanat, se'ls podrà recomanar cursar fins a un màxim de 18 crèdits ECTS de complements formatius.
Perfils d'ingrés recomanats
Per a cursar el màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives és recomanable haver fet algun dels estudis que es detallen a continuació:
- Comunicació
- Periodisme
- Comunicació audiovisual
- Publicitat i relacions públiques
- Informació i documentació
- Titulacions afins
Idiomes en els quals s'imparteix
Català.
Durada
Inici: 10 octubre 2023.
Objectius
El màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives de la UOC capacita els alumnes per a l'exercici professional del periodisme com a redactor d'informació periodística en qualsevol suport professional, per compte propi o d'altri, que desenvolupa la seva activitat i crea continguts periodístics.
A més, el màster posa èmfasi en el periodisme d'innovació: el periodisme de dades, el mobile journalism -MOJO, molt estès fora d'Espanya-, la gestió de dades massives, les noves narratives multimèdia; tot això en un context de nous models de negoci en els quals l'emprenedoria és cada vegada més un nínxol del sector.
Pel que fa a coneixements, els estudiants reben una formació completa per a detectar el potencial informatiu i saber quins gèneres o formats, i quins canals, suports o mitjans són els idonis per a cada informació. Al seu torn, són capaços de documentar-se adequadament per a desenvolupar la tasca posterior i obtenir les dades per a la informació; són també capaços de jerarquitzar, organitzar i estructurar el material obtingut; de presentar i difondre la informació de manera correcta, clara i atractiva. I, a més, d'aprendre a fer el seguiment oportú del resultat de la tasca periodística, sigui mitjançant altres peces que enriqueixin el contingut o mitjançant la gestió de suggeriments, comentaris o aportacions del públic, tot evidenciant coneixement i domini de les eines digitals.
A més, el màster posa èmfasi en el periodisme d'innovació: el periodisme de dades, el mobile journalism -MOJO, molt estès fora d'Espanya-, la gestió de dades massives, les noves narratives multimèdia; tot això en un context de nous models de negoci en els quals l'emprenedoria és cada vegada més un nínxol del sector.
Pel que fa a coneixements, els estudiants reben una formació completa per a detectar el potencial informatiu i saber quins gèneres o formats, i quins canals, suports o mitjans són els idonis per a cada informació. Al seu torn, són capaços de documentar-se adequadament per a desenvolupar la tasca posterior i obtenir les dades per a la informació; són també capaços de jerarquitzar, organitzar i estructurar el material obtingut; de presentar i difondre la informació de manera correcta, clara i atractiva. I, a més, d'aprendre a fer el seguiment oportú del resultat de la tasca periodística, sigui mitjançant altres peces que enriqueixin el contingut o mitjançant la gestió de suggeriments, comentaris o aportacions del públic, tot evidenciant coneixement i domini de les eines digitals.
Titulació obtinguda
Els títols de grau, màster universitari i doctorat que expedeix la UOC són títols universitaris oficials que tenen validesa en tot el territori espanyol i als països de l'espai europeu d'educació superior (EEES). La validesa en altres països dels títols universitaris oficials expedits per la UOC vindrà determinada en cada cas per les lleis d'educació de cada país
Perspectives laborals
El màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives de la UOC busca satisfer la demanda d'un sector en transformació. Un dels objectius fonamentals consisteix a crear les condicions ideals perquè l'estudiant pugui adquirir les competències necessàries per a ser capaç d'exercir els rols professionals següents:
Redactor d'informació periodística.
Redactor responsable de premsa o comunicació institucional.
Analista de trànsit web, d'audiències i de comportament d'usuari.
Emprenedor de nous mitjans i projectes multimèdia.
Periodista de dades.
Periodista digital / transmèdia.
Dinamitzador de comunitats i continguts a la xarxa (community manager).
Gestor de projectes de comunicació digital.
Editor i gestor de continguts online.
Dissenyador de narratives visuals informatives.
Editor de xarxes socials i altres plataformes de publicació.
Promocions
Pagament fraccionat en quotes.
8% descompte!
8% descompte!
Preu
Consulteu el preu
A consultar (beques, ajuts i finançament disponible).
Avantatges del curs
Acreditació de qualitat AQU: Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
Màster universitari en Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives (UOC)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Cursos més populars