Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

Quin estudi o professió trio? El principal dubte plantejat al Servei d'Orientació del Saló de l'Ensenyament

Novetat Educaweb


  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Redacció d'Educaweb
La 23a edició del Saló de l’Ensenyament de Barcelona ha reunit a joves, famílies, professionals de l'educació i orientadors, que han acudit a l'esdeveniment per conèixer tota l'oferta formativa de les universitats, centres de formació professional, formació contínua, màsters i postgraus i idiomes.

Durant els quatre dies que ha durat la fira, Educaweb ha atès a gairebé 1.000 persones en el Servei d'Informació i Orientació a l'estudiant del Saló de l’Ensenyament, consolidant el servei que s'organitza per segon any consecutiu.

La finalitat del Servei d'Informació i Orientació a l'estudiant ha estat assessorar al visitant en la seva recerca d'informació i orientació, mostrant-li l'oferta vigent, els accessos, les sortides professionals, les diferències entre itineraris i les característiques de cada centre.


Servei d'atenció a l'estudiant
Les orientadores assessoren els estudiants en el Servei d'atenció l'estudiant 2012

Segons els orientadors d'Educaweb que van atendre el Servei, el perfil del demandant d'assessorament és un jove d'entre 14 i 18 anys. Entre setmana els estudiants van acudir al Servei sols o acompanyats per companys de classe, mentre que durant el cap de setmana van acudir al Saló acompanyats per la seva família, que van ser partícips del procés d'orientació i presa de decisions. Durant tota la fira, es va oferir el servei d'orientació de forma contínua, arribant a produir-se cues de 2 hores d'espera el dissabte.

A diferència de l'any passat, que els dubtes van ser més concrets, aquest any ha augmentat el nombre de joves que no sabien què estudiar ni quines opcions existeixen. En aquests casos s'ha treballat el procés d'autoconeixement com a punt clau en el moment de triar de forma més encertada possible. Per treballar aquest aspecte s'ha utilitzat l'eina GR. Gran Recorregut, un aplicatiu que va permetre als estudiants veure quin és el seu perfil professional i les professions que s'ajusten millor aquest perfil.

El fet que es plantegessin aquest tipus de dubtes al Saló confirma la importància de la reflexió i l'anàlisi en la presa de decisions sobre l'itinerari formatiu. Els professionals d'Educaweb han constatat que l'orientació oferta en el Servei no es limita a l'assessorament i a la informació sobre titulacions, sinó que és necessari propiciar un procés d'autoconeixement i reflexió per aconseguir una elecció més sòlida.

Quant a les consultes concretes, destaquen els dubtes sobre la nova selectivitat, l'accés de cicles formatius de grau mitjà a grau superior, les diferències entre batxillerat i FP, les opcions una vegada superada l'ESO, els dubtes sobre quin batxillerat triar en funció de la titulació universitària que es vol cursar més endavant, com accedir a la universitat a través de la FP, informació sobre els els ensenyaments artístics de música i dansa, informació sobre els centres i preguntes sobre com accedir i els requisits per treballar en els cossos de seguretat (mossos d'esquadra, policia, bombers, etc.).


Estudiants esperant a ser orientats en el Servei d'atenció a l'estudiant 2012


Un altre aspecte a destacar és la gran importància que donen els joves al seu futur professional i en aquest sentit, s'han ofert xerrades exprés informatives sobre el sistema educatiu, els itineraris formatius, les seves sortides professionals, etc.

Si vols saber més informació de tots els serveis d'orientació presencial o en línia que pot oferir-te Educaweb, adreça't al Departament d'Orientació: orientación@educaweb.com
Deixa el teu comentari