Màster en Neuroeducació (ISEP Barcelona)

Informació del curs
Descripció
En 2014 han augmentat els diagnòstics d'alteracions cognitives per diferents raons com l'estrès o la situació socioeconòmica que travessa el nostre país. Les consultes clíniques han estat envaïdes per pares amb fills que presenten simptomatologia clínica i cognitiva que l'incapacita per aconseguir un desenvolupament educatiu òptim.
El sistema educatiu actual es troba indefens davant la variabilitat de mapes neurocognitius que presenten els nens i suposa un fracàs per a tot aquell que processi la informació de forma diferent. Estem immersos en un sistema educatiu, carregat de processos lingüístics i mnésicos, amb menor cabuda per a les diferències individuals i menor recorregut de processos vinculants amb l'hemisferi dret.
El Màster en neuroeducació i optimització de capacitats d'ISEP és pioner en el seu àmbit atès que proporciona els coneixements i les pautes de tractament imprescindibles perquè els professionals interessats en rehabilitació i / o estimulació cognitiva puguin oferir un servei que contribueixi a pal·liar la relativa desatenció que pateix el sistema educatiu, abordant l'educació des d'un nou paradigma: potencialitat vs. dèficit. Sent el nostre repte finalment el formar a l'alumne tant a la feina amb nens i adolescents amb alteracions cognitives amb base neurològica, així com l'atenció clínica i cognitiva en nens que presenten alteració neurocognitiva en absència de lesió com a tal.
El sistema educatiu actual es troba indefens davant la variabilitat de mapes neurocognitius que presenten els nens i suposa un fracàs per a tot aquell que processi la informació de forma diferent. Estem immersos en un sistema educatiu, carregat de processos lingüístics i mnésicos, amb menor cabuda per a les diferències individuals i menor recorregut de processos vinculants amb l'hemisferi dret.
El Màster en neuroeducació i optimització de capacitats d'ISEP és pioner en el seu àmbit atès que proporciona els coneixements i les pautes de tractament imprescindibles perquè els professionals interessats en rehabilitació i / o estimulació cognitiva puguin oferir un servei que contribueixi a pal·liar la relativa desatenció que pateix el sistema educatiu, abordant l'educació des d'un nou paradigma: potencialitat vs. dèficit. Sent el nostre repte finalment el formar a l'alumne tant a la feina amb nens i adolescents amb alteracions cognitives amb base neurològica, així com l'atenció clínica i cognitiva en nens que presenten alteració neurocognitiva en absència de lesió com a tal.
Temari
- Mòdul 1. neuroeducación. Estimulació neurocognitiva. Estudiant el cervell des dels processos.
- Mòdul 2. L'atenció i la memòria com a claus del procés d'aprenentatge.
- Mòdul 3. Optimització de les capacitats visoperceptives.
- Mòdul 4. Intervenció neurocognitiva de les Funcions Executives per optimitzar l'aprenentatge.
- Mòdul 5. Intervenció en els trastorns evolutius i del desenvolupament del llenguatge.
- Pràctica 1. Optimització de capacitats en la Infància a través de casos clínics.
- Mòdul 6. Intervenció psicomotriu i cognició en la infància.
- Pràctica 2. Emocions i aprenentatge.
- Mòdul 7. Intervenció neurocognitiva: dèficits versus potencialitats. Una altra forma d'entendre l'educació. Neurodidàctica.
- Mòdul 8. Intervenció i valoració optomètrica en els trastorns de l'aprenentatge.
- Mòdul 9. Rehabilitació neuropsicològica en la infància.
- Pràctica 3. Rehabilitació neuropsicològica en el dany cerebral. Casos clínics.
- Mòdul 10. Intervenció neuropsicològica en el TDAH.
- Mòdul 11. Intervenció neurocognitiva en la dislèxia.
- Mòdul 12. Optimització de capacitats personals (de la infància a l'edat adulta).
- Mòdul 13. Abordatge des de la PCP (Programació Centrada en la Persona des de l'escola).
- Pràctiques / Memòria de pràctiques
- .Treball final de màster.
Competències per a les quals et prepara el curs
Aquestes capacitat per integrar programes d'estimulació cognitiva en nens / adolescents amb alteracions neurològiques i sense elles.
Dissenyaràs i aplicaràs estratègies d'intervenció per a l'estimulació cognitiva, personalitzats a la patologia i a les característiques de l'usuari.
Diferenciarás l'eficàcia de la intervenció de les tècniques i procediments de rehabilitació i estimulació cognitiva.
Programarás un protocol d'intervenció en les diferents patologies (TCE, TDH, dislèxia, etc.).
Analitzaràs i identificaràs els diferents models d'intervenció dels diferents processos cognitius per optimitzar el seu desenvolupament educatiu.
Reconeixeràs el paper de l'optometria en procés educatiu.
Analitzaràs i identificaràs els diferents models de rehabilitació neuropsicològica infantil.
Optimitzaràs de manera integral les capacitats personals des de la infància.
Desenvoluparàs la visió integral i holística de la persona a través de l'abordatge de PCP.
Destinataris
Psicòlegs, Pedagogs i mestres, Educadors Socials, Terapeutes Ocupacionals, Fisioterapeutes i Logopedes.
Requisits
Psicòlegs, Pedagogs i mestres, Educadors Socials, Terapeutes Ocupacionals, Fisioterapeutes i Logopedes.
Idiomes en els quals s'imparteix
Classes en castellà / espanyol.
Durada
Propera convocatòria: octubre 2018.
Titulació obtinguda
Títol de Màster en neuroeducación i optimització de capacitats, expedit per ISEP.
Professorat
Directora: Olga García. Neuropsicòloga clínica. Directora del Centre d'Atenció Integral per a persones amb dany cerebral Polibea SUD. Presidenta de l'Associació Madrilenya de Neuropsicologia (AMNP). Coordinadora a Madrid dels Màsters en Neurorehabilitació i Neurociències del grup ISEP. Creadora del Castell de la Neurociència, Assessoria en Neurociències.
Horari
Classes en cap de setmana.
Màster en Neuroeducació (ISEP Barcelona)
Campus i seus: Instituto Superior de Estudios Psicológicos ISEP Barcelona
Instituto Superior de Estudios Psicológicos ISEP Barcelona
c/. Berlín 9, bajos
08014
Barcelona
Cursos més populars
Sol·licita informació