Diploma d'Especialització de Gestió i Màrqueting Editorial (UOC)
7 Persones han demanat informació
1055 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Sol·licita informació
Diploma d'Especialització de Gestió i Màrqueting Editorial (UOC)
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
On-line
30 crèdits
Consulteu el preu
Descripció
Últims dies!
El màster i els programes relacionats amb l'edició tenen un enfocament eminentment professionalitzador i pràctic.
L'estudiant adquireix coneixements i habilitats per a editar llibres digitals i impresos i dissenyar estratègies digitals innovadores i creatives per a editorials, llibreries i autors que desitgin autopublicar-se.
El postgrau en Gestió i màrqueting editorial ha estat concebut per brindar-te una formació focalitzada en la comprensió del nou paradigma digital i en el coneixement pràctic d'estratègies de comercialització i de promoció de la lectura.
Aprendràs a concebre i a implementar plans de màrqueting per aconseguir una bona distribució i comercialització del llibre digital. També aprendràs a gestionar els drets d'autor i a conèixer les especificitats de les diferents tipologies editorials i les aplicacions (apps). Desenvoluparàs la capacitat d'associar coneixements de les diferents parcel·les de la cadena del llibre, i a fer-ho en contextos col·laboratius i flexibles.
Amb el postgrau en Gestió i màrqueting editorial obtindràs una formació reflexiva, activa, creativa i molt pràctica, que sigui aplicable a la realitat laboral del món editorial, que requereix professionals dinàmics, emprenedors i amb gran capacitat comunicativa, capaços d'adquirir amb rapidesa noves experteses tecnològiques, i de coordinar treballs en equip.
El programa et brinda la possibilitat de realitzar, si ho desitges, pràctiques laborals en empreses, associacions i institucions del món del llibre per posar a prova el teu aprenentatge, per materialitzar projectes creatius que tu mateix hagis dissenyat i per conèixer de primera mà el dia a dia de la realitat del sector.
El màster i els programes relacionats amb l'edició tenen un enfocament eminentment professionalitzador i pràctic.
L'estudiant adquireix coneixements i habilitats per a editar llibres digitals i impresos i dissenyar estratègies digitals innovadores i creatives per a editorials, llibreries i autors que desitgin autopublicar-se.
El postgrau en Gestió i màrqueting editorial ha estat concebut per brindar-te una formació focalitzada en la comprensió del nou paradigma digital i en el coneixement pràctic d'estratègies de comercialització i de promoció de la lectura.
Aprendràs a concebre i a implementar plans de màrqueting per aconseguir una bona distribució i comercialització del llibre digital. També aprendràs a gestionar els drets d'autor i a conèixer les especificitats de les diferents tipologies editorials i les aplicacions (apps). Desenvoluparàs la capacitat d'associar coneixements de les diferents parcel·les de la cadena del llibre, i a fer-ho en contextos col·laboratius i flexibles.
Amb el postgrau en Gestió i màrqueting editorial obtindràs una formació reflexiva, activa, creativa i molt pràctica, que sigui aplicable a la realitat laboral del món editorial, que requereix professionals dinàmics, emprenedors i amb gran capacitat comunicativa, capaços d'adquirir amb rapidesa noves experteses tecnològiques, i de coordinar treballs en equip.
El programa et brinda la possibilitat de realitzar, si ho desitges, pràctiques laborals en empreses, associacions i institucions del món del llibre per posar a prova el teu aprenentatge, per materialitzar projectes creatius que tu mateix hagis dissenyat i per conèixer de primera mà el dia a dia de la realitat del sector.
Temari
Aquest postgrau consta de sis assignatures obligatòries, de 5 crèdits ECTS. El postgrau es cursa en dos semestres:
1r. semestre
Lletres i sector editorial (5 ECTS)
Distribució, màrqueting i comercialització (5 ECTS)
1r. semestre
Lletres i sector editorial (5 ECTS)
- L'assignatura ofereix un panorama integral sobre el món de l'edició (indústria, mercat, processos del llibre), per una banda, i el món dels lectors i la lectura, per l'altra. Aquesta assignatura només s'ofereix en castellà.
- En aquesta assignatura adquiriràs els coneixements i recursos per entendre el marc legislatiu nacional i internacional que regeix la protecció del contingut generat a través d'una activitat professional, i aprendràs a identificar els instruments claus per gestionar-los degudament. També coneixeràs quina mena de gestions ha de fer un editor per crear un projecte editorial.
- Aquesta assignatura et permetrà conèixer les característiques de les principals tipologies editorials i saber quines dinàmiques de creació, producció i comercialització cal implementar en cada cas. Adquiriràs coneixements pràctics sobre com explotar el gran potencial creatiu i productiu que ens brinda la conversió al món digital i a resoldre els problemes que se'n deriven, i obtindràs una visió panoràmica de les aplicacions. Aquesta assignatura s'ofereix només en castellà.
Distribució, màrqueting i comercialització (5 ECTS)
- En aquesta assignatura aprendràs a dissenyar estratègies de distribució i comercialització de llibres digitals i audiollibres en mercats globalitzats. A partir de l'estudi de casos i de l'elaboració de projectes, adquiriràs coneixements avançats de màrqueting digital i practicaràs l'ús d'eines 2.0 gratuïtes i solucions de codi obert. Comprendràs la importància de les metadades i de l'optitmizació per a motors de cerca per a la venda de llibres, descobriràs el potencial d'una àmplia tipologia de modalitats de màrqueting 2.0 i aprendràs a interpretar analítiques per a millorar la teva estratègia en línia.
- Aquesta assignatura proporciona informació, eines i estratègies digitals en l'àmbit de la promoció del llibre. Aprendràs a planificar una estratègia de comunicació i a fer un dossier de premsa; exploraràs diferents experiències de promoció fora de línia i en línia; coneixeràs estratègies per planificar una campanya de promoció viral a través de les xarxes socials, dissenyar-ne els continguts i fer-ne seguiment de mètriques, i veuràs la importància de la imatge i de la identitat de marca.
- En aquesta assignatura estudiaràs les característiques i l'evolució de les principals plataformes, dispositius i models de negoci d'ebooks i audiollibres existents en l'actualitat. Parlarem sobre el mercat i el perfil del lector digital; analitzarem els models de venda unitària, subscripció, préstec digital, etc.; compararem les diferents plataformes, dispositius i aplicacions de lectura i àudio, i incidirem en la importància de gestionar bé les metadades per facilitar la traçabilitat dels continguts.
Destinataris
A qui es dirigeix:
El programa ha estat dissenyat amb mires eminentment professionalitzadores i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat dels estudiants. Així, aposta per la formació de professionals emprenedors i amb alta capacitat d'adaptació i d'innovació, que és el que reclama avui el sector del llibre, immers en un procés profund de canvi. D'acord amb aquests objectius, s'ha prioritzat oferir els coneixements i les eines tecnològiques bàsiques per a la distribució, comercialització i promoció de llibres i revistes digitals. També es brindaran coneixements per a la gestió de drets d'autor. En paral·lel, també es proporcionarà un marc de reflexió teòrica sobre qüestions d'índole ètica i cultural associades a la producció de continguts i a la difusió del coneixement en la societat de la informació.
Sortides professionals:
- Editors
- Creadors (escriptors, il·lustradors, traductors)
- Agents literaris
- Llibreters
- Bibliotecaris
- Periodistes
- Gestors de màrqueting editorial
- Comercials de llibres i continguts digitals
- Responsables de comunicació d'una editorial
- Dissenyadors i creadors de continguts digitals
- Gestors culturals
- Tècnics responsables d'institucions i entitats de foment de la lectura
El programa ha estat dissenyat amb mires eminentment professionalitzadores i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat dels estudiants. Així, aposta per la formació de professionals emprenedors i amb alta capacitat d'adaptació i d'innovació, que és el que reclama avui el sector del llibre, immers en un procés profund de canvi. D'acord amb aquests objectius, s'ha prioritzat oferir els coneixements i les eines tecnològiques bàsiques per a la distribució, comercialització i promoció de llibres i revistes digitals. També es brindaran coneixements per a la gestió de drets d'autor. En paral·lel, també es proporcionarà un marc de reflexió teòrica sobre qüestions d'índole ètica i cultural associades a la producció de continguts i a la difusió del coneixement en la societat de la informació.
Sortides professionals:
- Editors
- Agents literaris
- Llibreters
- Bibliotecaris
- Gestors de màrqueting editorial
- Comercials de llibres i continguts digitals
- Responsables de comunicació d'una editorial
- Gestors culturals
- Tècnics responsables d'institucions i entitats de foment de la lectura
Requisits
Requisits acadèmics:
- Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen de titulació universitària prèvia per accedir-hi (RD 822/2021) o experiència laboral o profesional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
- Per la via d'accés d'experiència laboral cal acreditar un mínim de 1 any d'experiència en el sector editorial, com a mínim en una de les àrees següents: editor, maquetador, programador d'EPUB, creador de continguts de màrqueting editorial o tècnic de l'àrea de comercialització.
- És recomanable tenir unes competències bàsiques d'informàtica i d'anglès.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Idiomes en els quals s'imparteix
Castellà, català.
Durada
Inici: 15 d'octubre 2024.
Objectius
Objectius
- Comprendre el canvi de paradigma que representa el pas del llibre en paper al format digital dins del context de la societat de la informació.
- Conèixer el marc legislatiu sobre els drets d'autor i saber gestionar contractacions.
- Entendre les especificitats i els mercats de les diferents tipologies editorials.
- Saber conjugar els coneixements del món editorial tradicional amb les noves perspectives digitals.
- Proposar estratègies editorials d'acord amb el nou paradigma de creació, distribució i comercialització de continguts textuals a Internet.
- Usar de manera creativa les possibilitats del Web 2.0 per a promocionar el llibre i la lectura.
- Saber planificar estratègies de promoció de la lectura a llibreries i biblioteques.
- Adquirir bones capacitats comunicatives
- Saber-se adaptar a nous contextos laborals i tecnològics
- Coordinar equips multidisciplinaris
- Saber cercar i gestionar informació
Titulació obtinguda
Els estudiants que acabin els seus estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert.
Els estudiants que superin altres cursos de formació contínua rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Especialització de Gestió i Màrqueting Editorial (UOC)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156
08018
Barcelona