Diploma d'Expert de Social Media Pla

Postgrau
On-line
15 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

Fracciona fàcil!!
El protagonisme i la popularització aconseguits pels social media fan necessari que les accions de comunicació que es fan per mitjà d'aquests s'hagin de dissenyar estratègicament per aconseguir els seus objectius. Per tant, el sector demana perfils professionals especialitzats que siguin capaços de dissenyar un social mitjana pla, gestionar-lo i també avaluar les accions desenvolupades per optimitzar les opcions d'èxit.
L'especialització en línia de Social Media Pla ofereix a l'alumnat l'oportunitat de desenvolupar habilitats per al disseny i la gestió de l'estratègia global en mitjans socials i de conèixer maneres d'avaluar-ne l'èxit.
Aquesta especialització permet, a més, desenvolupar una capacitat crítica per adaptar i optimitzar les accions, gràcies a l'adquisició de competències en mètrica i analítica, la qual cosa us permetrà interpretar reportings i generar outputs per adaptar les accions i incorporar la innovació dins de la social media strategy.

Temari

Social media strategy: disseny del social media pla (5 ECTS).
  • Els social media dins de l'estratègia comunicativa de l'empresa
  • Tipus d'estratègia en social mitjana
  • Disseny del social mitjana pla
  • Tendències en comunicació digital i social mitjana
Social media strategy: execució i gestió (5 ECTS).
Storytelling al social media
Perfils social mitjana
Gestió de l'equip i de l'estratègia social mitjana
Aspectes legals i normatius que afecten l'estratègia comunicativa en social media
Mètrica i avaluació en social mitjana (5 ECTS)
  • Analítica web i social mitjana
  • Mètriques i analítica a les xarxes socials

Destinataris

Perfils
  • Titulats en làmbit de la comunicació, la informació, lempresa i el màrqueting, que es vulguin especialitzar en les possibilitats dels social media.
  • Titulats d'altres disciplines, que vulguin aprendre a desenvolupar una visió estratègica i posar en valor les accions dutes a terme a les plataformes socials.
  • Professionals que es vulguin especialitzar en estratègia en social media, (creació del social media pla), la seva gestió (social media management) i la seva avaluació (mètrica i analítica).
A qui s'adreça
  • Community managers
  • Responsables de continguts de social media
  • Responsable d´atenció i comunicació amb els clients
  • Directors de comunicació
  • Cap de gabinet de premsa
  • Responsables de relacions institucionals o públiques
  • Consultors
  • Responsables de mitjans de comunicació
Sortides professionals
  • Social media strategist o responsable de l'estratègia en social media: professional que dissenya el pla de social media i se n'encarrega del seguiment.
  • Social media manager o director de social media: professional encarregat de dirigir lequip i lactivitat desenvolupada en social media.
  • Social media metrics o analista de social media: professional que s'encarrega del seguiment de la mètrica i de l'obtenció d'informació que permet mesurar i avaluar els resultats.

Requisits

Requisits d'accés
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de l'experiència professional següent: un mínim d'un any d'experiència al sector de la comunicació en social media, com a freelance o contractat per un tercer, a una de les àrees següents: gestió dels perfils i/o de la comunitat en xarxes socials, monitorització de la reputació en línia, direcció i/o disseny de lestratègia comunicativa en social mitjana, analista de xarxes socials.
Coneixements previs
No es requereixen coneixements previs

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 15 de març 2024.

Objectius

Objectius
  • Comprendre la importància de desenvolupar una estratègia i fer-ne seguiment a l'entorn social mitjana
  • Adquirir les habilitats necessàries per dissenyar, gestionar i executar el social media pla
  • Capacitat per optimitzar el disseny de la social media strategy aprofitant les possibilitats del storytelling
  • Adquisició de les habilitats necessàries per gestionar l'estratègia i els equips en projectes de social media
  • Entendre les singularitats del marc legislatiu i normatiu que afecta les plataformes socials i com això pot condicionar l'estratègia en social media
Competències
  • Formular o executar l'estratègia de comunicació en social mitjana que s'adapti als objectius i les finalitats fixats, establint protocols d'actuació i planificant la divisió per tasques i la seva assignació
  • Incorporar la innovació i desenvolupar proves pilot que experimentin amb noves formes d'ús dels social media existents, amb nous entorns i tendències de comunicació social o en el seu estudi i anàlisi
  • Identificar i contextualitzar el marc jurídic o ètic aplicable a la comunicació, anàlisi i gestió del social media
  • Desenvolupar la capacitat analítica que permeti avaluar, ajustar i adaptar les accions empreses. Optimitzar els resultats aconseguits. Gestionar les situacions de crisi i detectar noves oportunitats estratègiques
  • Dominar les diferents tècniques, tecnologies o recursos per a la identificació, seguiment, recuperació, tractament, creació, representació, visualització o explotació de les dades

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Expert de Social Media Pla
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Cursos més populars
Sol·licita informació
Descarregar Fullet PDF
X