Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping

Postgrau
Presencial
30 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

El disseny és un procés previ de configuració analògica a la recerca d'una solució en qualsevol camp. El programa és una formació de postgrau pensada per a tots aquells que vulguin conèixer professionalment l'àmbit metodològic i de disseny del branding de superfícies de mercat a gran escala. Aquest curs s'ocuparà tant de les eines professionals com dels conceptes teòrics que tot dissenyador ha de dominar.

La finalitat d'aquest postgrau és estudiar i aplicar de forma pràctica les claus de disseny necessàries per al desenvolupament d'un espai comercial; conèixer i aplicar estudis de mercat i socials, aprenent a interpretar i aplicar aquesta informació en el disseny "material" en el món del retail. S'aprendrà a dissenyar espais que responguin a les necessitats del client i que aportin qualitats diferencials en el sector del branding.

Tant la teoria com els exercicis pràctics dotaran l'alumne d'especialització conceptual en una de les pràctiques professionals més demandades en aquests moments en els àmbits tecnològic i social.
 

Temari

MÒDUL 1. ESTUDI DE CASOS PER GRUPS. BRANDING ESTRATÈGIC

Introducció i presentació del curs. Un viatge pel món del Branding en els espais d'escala gran.

    Casos d'estudi.
    Treball en grup pràctic: elaboració d'un producte de marca.

o    Treball en grup pràctic: bases i passes per a l'elaboració d'un producte.
o    Treball en grup pràctic.
o    Treball en grup de debat: aspectes més rellevants descoberts per l'alumne quan feia la pràctica.


MÒDUL 2. ESTRATÈGIES I PLANS DE MERCAT / MODELS D'EXPANSIÓ

    Estratègies i plans de mercat.

o    Bases i conceptes que defineixen el mercat.
o    Estratègies i plans de mercat.
o    Casos: anàlisis d'exemples.

    Les "escales" de mercat.
    Tendències i models.
    Debat-pràctica: mercats futurs.

MÒDUL 3. DISSENY DEL CONCEPTE I REALITZACIÓ DE L'APARADOR / PROJECTE AMB L'EMPRESA COL·LABORADORA

    Presentació i desenvolupament del projecte.
    Desenvolupament del projecte i visita programada (visita Essapunt).
    Presentació d'idees del projecte.
    Execució del projecte a l'aparador real.

MÒDUL 4. COMERÇ VIRTUAL / EINES DE COMUNICACIÓ / COMUNICACIÓ VISUAL

    Grafisme i impressions.
    Eines de comunicació.

o    Comunicació visual.

    Comerç.

o    Comerç virtual.
o    Comerç web.

MÒDUL 5. ECOIL·LUMINACIÓ

    La il·luminació.
    Ecologia a la il·luminació.
    Tendències i models.
    Eines per a l'ús de l'ecoil·luminació.

MÒDUL 6. PROJECTE FINAL

    Disseny i concepte: com diferenciar-se amb l'ús d'estratègies de màrqueting.
    Layouts (circuits).
    Aparadorisme.
    Visual Merchandising.
    Il·luminació de grans superfícies.
    Grafisme i comunicació virtual.
    Materials i tècniques de construcció.

Destinataris

    Graduats superiors en Disseny. Llicenciats en Belles Arts. Llicenciats en Comunicació. Professionals amb experiència acreditada en aquest camp d'activitat.

Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Idiomes en els quals s'imparteix

Grups en castellà i anglès

Durada

de setembre del 2014 a Febrer de 2015.

Objectius

Analitzar el lloc que ocupa el món del retail en l'entorn de l'estratègia comercial en totes les seves escales, etc.

Titulació obtinguda

Diploma de Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Pràctiques

ELISAVA disposa d'una Borsa de pràctiques per els alumnes i disposen d'un Servei de Borsa de treball per els estudiants antics.

Preu

Consulteu el preu
Castellà: 4.900 euros. Anglès: 5.400 euros. Els membres de l?Associació d?Antics Alumnes de l?Escola gaudiran d?un 15% de rebaixa.

Borsa de treball

Professorat

Direcció: CARMEN MALVAR.
Campus i seus: ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona
ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona
La Rambla 30-32 08002 Barcelona
Cursos més populars
X