Descripció
El disseny és un procés previ de configuració analògica a la recerca d'una solució en qualsevol camp. El programa és una formació de postgrau pensada per a tots aquells que vulguin conèixer professionalment l'àmbit metodològic i de disseny del branding de superfícies de mercat a gran escala. Aquest curs s'ocuparà tant de les eines professionals com dels conceptes teòrics que tot dissenyador ha de dominar.
La finalitat d'aquest postgrau és estudiar i aplicar de forma pràctica les claus de disseny necessàries per al desenvolupament d'un espai comercial; conèixer i aplicar estudis de mercat i socials, aprenent a interpretar i aplicar aquesta informació en el disseny "material" en el món del retail. S'aprendrà a dissenyar espais que responguin a les necessitats del client i que aportin qualitats diferencials en el sector del branding.
Tant la teoria com els exercicis pràctics dotaran l'alumne d'especialització conceptual en una de les pràctiques professionals més demandades en aquests moments en els àmbits tecnològic i social.
MÒDUL 1. ESTUDI DE CASOS PER GRUPS. BRANDING ESTRATÈGIC
Introducció i presentació del curs. Un viatge pel món del Branding en els espais d'escala gran.
Casos d'estudi.
Treball en grup pràctic: elaboració d'un producte de marca.
o Treball en grup pràctic: bases i passes per a l'elaboració d'un producte.
o Treball en grup pràctic.
o Treball en grup de debat: aspectes més rellevants descoberts per l'alumne quan feia la pràctica.
MÒDUL 2. ESTRATÈGIES I PLANS DE MERCAT / MODELS D'EXPANSIÓ
Estratègies i plans de mercat.
o Bases i conceptes que defineixen el mercat.
o Estratègies i plans de mercat.
o Casos: anàlisis d'exemples.
Les "escales" de mercat.
Tendències i models.
Debat-pràctica: mercats futurs.
MÒDUL 3. DISSENY DEL CONCEPTE I REALITZACIÓ DE L'APARADOR / PROJECTE AMB L'EMPRESA COL·LABORADORA
Presentació i desenvolupament del projecte.
Desenvolupament del projecte i visita programada (visita Essapunt).
Presentació d'idees del projecte.
Execució del projecte a l'aparador real.
MÒDUL 4. COMERÇ VIRTUAL / EINES DE COMUNICACIÓ / COMUNICACIÓ VISUAL
Grafisme i impressions.
Eines de comunicació.
o Comunicació visual.
Comerç.
o Comerç virtual.
o Comerç web.
MÒDUL 5. ECOIL·LUMINACIÓ
La il·luminació.
Ecologia a la il·luminació.
Tendències i models.
Eines per a l'ús de l'ecoil·luminació.
MÒDUL 6. PROJECTE FINAL
Disseny i concepte: com diferenciar-se amb l'ús d'estratègies de màrqueting.
Layouts (circuits).
Aparadorisme.
Visual Merchandising.
Il·luminació de grans superfícies.
Grafisme i comunicació virtual.
Materials i tècniques de construcció.