Descripció
Últims dies de matrícula.
En la societat del coneixement, la comunicació ha adquirit una rellevància crucial que ha provocat l'aparició de professions emergents i una demanda creixent de comunicadors.
El grau de Comunicació està dissenyat per formar professionals experts en l'activitat comunicativa, tenint en compte tant els diferents mitjans i suports (digitals, audiovisuals i escrits) com la diversitat d'objectius estratègics (informatius, expressius o persuasius).
Competències:Competències transversals
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat d'anàlisi crítica i interpretació de l'entorn.
- Capacitat de creativitat i innovació.
- Capacitat de lideratge.
- Capacitat per a aprendre i actualitzar-se permanentment.
- Capacitat per a pensar estratègicament.
- Capacitat de comunicació interpersonal.
- Capacitat emprenedora.
Competències específiques comunes
- Capacitat per a la cerca, la gestió i l'ús de la informació.
- Coneixement del mercat i de l'entorn professional.
- Coneixement dels processos i les funcions de les organitzacions del món empresarial i institucional.
- Capacitat d'anàlisi crítica del context social i de les estructures de les indústries culturals i comunicatives.
- Capacitat per a comunicar-se de forma oral, escrita i audiovisual (promoció, informació, creació, persuasió, negociació).
- Ús i aplicació de tècniques i llenguatges propis dels diferents mitjans de comunicació.
- Capacitat d'adaptació als llenguatges específics dels diferents mitjans i suports segons els públics objectius.
- Coneixement de totes les fases de producció i d'explotació del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.
- Capacitat per a identificar possibilitats d'aplicació d'eines i tecnologies de productes, serveis i projectes de comunicació.
- Capacitat per a identificar els recursos materials i humans necessaris per a un projecte.
- Capacitat per a idear, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius.
- Capacitat per a editar continguts multimèdia.
- Capacitat per a construir guions i documents de treball en formats formalitzats per a la indústria del sector.
- Capacitat per a aplicar les normatives legals que afecten el sector de la comunicació.
- Capacitat per a interpretar plans de màrqueting i comunicació.
- Capacitat per a executar pressupostos.
- Capacitat per a exercir la professió d'acord amb els principis ètics i el codi deontològic.
Competències específiques segons el perfil d'optativitat
1. Creativitat publicitària
- Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge automatitzant tècniques creatives davant de qualsevol problema de comunicació.
- Capacitat per a concebre, planificar, fer el seguiment i avaluar tot el procés de preproducció, producció i postproducció creativa.
- Domini dels llenguatges publicitaris verbal, gràfic i audiovisual.
- Capacitat i habilitat per a utilitzar les tecnologies i les tècniques comunicatives en diferents mitjans (multimèdia i hipermèdia).
2. Creació audiovisual
- Coneixement intensificat de totes les fases de producció del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.
- Capacitat per a desenvolupar el disseny dels aspectes formals i estètics d'una producció audiovisual (disseny de producció).
- Capacitat per a dirigir la posada en escena i realitzar produccions audiovisuals (realització).
- Capacitat per a organitzar discursivament, mitjançant processos d'edició i muntatge, els materials expressius (visuals i sonors) del projecte audiovisual (postproducció).
3. Gestió publicitària
- Capacitat per a gestionar, liderar i executar projectes de comunicació publicitària, dialogant i negociant amb els actors de la industria publicitària que hi estiguin implicats.
- Capacitat per a aplicar el pensament estratègic en la selecció del missatge que s'ha de comunicar, el públic al qual s'ha de comunicar i els suports que s'utilitzaran (des del departament de comptes o el de mitjans, fins a l'anunciant).
- Capacitat per a cercar, analitzar i interpretar la informació de mercat amb valor per a un problema de comunicació concret i traduir-la en documents de treball específics.
- Capacitat per a definir i gestionar pressupostos de comunicació.
4. Gestió audiovisual
- Coneixement del mercat i del sector professional audiovisual per detectar oportunitats de desenvolupament.
- Capacitat per a aplicar totes les fases de producció i explotació del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.
- Capacitat per a dirigir estratègicament la comercialització del producte audiovisual.
- Coneixement i capacitat d'interpretació d'informes tècnics d'audiències i similars.
5. Comunicació corporativa i relacions públiques
- Capacitat per a utilitzar les tècniques de relacions públiques (relacions amb els mitjans de comunicació, gestió de la identitat corporativa, mecenatge, organització d'esdeveniments, protocol, etc.) per donar resposta als objectius preestablerts.
- Capacitat per a dissenyar, implementar i avaluar un pla de comunicació.
- Capacitat per a prendre decisions i preveure els seus efectes en la reputació corporativa en un entorn de risc.
- Coneixement de les tècniques i rutines del periodisme, i capacitat per a treballar en sintonia amb els seus requeriments.
- Capacitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals i contribuir a la seva consecució, especialment quan depenguin de la percepció que els públics més rellevants tenen de l'organització.
6. Comunicació informativa
- Coneixement general dels mitjans de comunicació i dels canvis que la irrupció d'internet ha comportat en el sector i en la manera d'informar.
- Capacitat per a buscar, seleccionar i filtrar la informació fidedigna, i també per a contrastar les fonts.
- Capacitat per a crear i editar continguts periodístics en un entorn multiplataforma (escrits, audiovisuals i interactius).
- Coneixement de les rutines i els processos periodístics en la varietat d'entorns laborals de la comunicació, tant els tradicionals com els emergents.
Competències pròpies de la UOC
- L'ús i l'aplicació de les TIC en l'àmbit acadèmic i professional.
- La comunicació en una llengua estrangera (anglès).