Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Grau de Comunicació (UOC)

Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Grau
On-line
Oficial / Homologat
240 Crèdits

Descripció

En la societat del coneixement, la comunicació ha adquirit una rellevància crucial que ha provocat l'aparició de professions emergents i una demanda creixent de comunicadors.

El grau de Comunicació està dissenyat per formar professionals experts en l'activitat comunicativa, tenint en compte tant els diferents mitjans i suports (digitals, audiovisuals i escrits) com la diversitat d'objectius estratègics (informatius, expressius o persuasius).

Competències:

Competències transversals

  • Capacitat per a treballar en equip.

  • Capacitat d'anàlisi crítica i interpretació de l'entorn.

  • Capacitat de creativitat i innovació.

  • Capacitat de lideratge.

  • Capacitat per a aprendre i actualitzar-se permanentment.

  • Capacitat per a pensar estratègicament.

  • Capacitat de comunicació interpersonal.

  • Capacitat emprenedora. 


Competències específiques comunes


  • Capacitat per a la cerca, la gestió i l'ús de la informació.

  • Coneixement del mercat i de l'entorn professional.

  • Coneixement dels processos i les funcions de les organitzacions del món empresarial i institucional.

  • Capacitat d'anàlisi crítica del context social i de les estructures de les indústries culturals i comunicatives.

  • Capacitat per a comunicar-se de forma oral, escrita i audiovisual (promoció, informació, creació, persuasió, negociació).

  • Ús i aplicació de tècniques i llenguatges propis dels diferents mitjans de comunicació.

  • Capacitat d'adaptació als llenguatges específics dels diferents mitjans i suports segons els públics objectius.

  • Coneixement de totes les fases de producció i d'explotació del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.

  • Capacitat per a identificar possibilitats d'aplicació d'eines i tecnologies de productes, serveis i projectes de comunicació.

  • Capacitat per a identificar els recursos materials i humans necessaris per a un projecte.

  • Capacitat per a idear, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius.

  • Capacitat per a editar continguts multimèdia.

  • Capacitat per a construir guions i documents de treball en formats formalitzats per a la indústria del sector.

  • Capacitat per a aplicar les normatives legals que afecten el sector de la comunicació.

  • Capacitat per a interpretar plans de màrqueting i comunicació.

  • Capacitat per a executar pressupostos.

  • Capacitat per a exercir la professió d'acord amb els principis ètics i el codi deontològic.


Competències específiques segons el perfil d'optativitat

1. Creativitat publicitària

  • Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge automatitzant tècniques creatives davant de qualsevol problema de comunicació.

  • Capacitat per a concebre, planificar, fer el seguiment i avaluar tot el procés de preproducció, producció i postproducció creativa.

  • Domini dels llenguatges publicitaris verbal, gràfic i audiovisual.

  • Capacitat i habilitat per a utilitzar les tecnologies i les tècniques comunicatives en diferents mitjans (multimèdia i hipermèdia).


2. Creació audiovisual


  • Coneixement intensificat de totes les fases de producció del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.

  • Capacitat per a desenvolupar el disseny dels aspectes formals i estètics d'una producció audiovisual (disseny de producció).

  • Capacitat per a dirigir la posada en escena i realitzar produccions audiovisuals (realització).

  • Capacitat per a organitzar discursivament, mitjançant processos d'edició i muntatge, els materials expressius (visuals i sonors) del projecte audiovisual (postproducció).


3. Gestió publicitària


  • Capacitat per a gestionar, liderar i executar projectes de comunicació publicitària, dialogant i negociant amb els actors de la industria publicitària que hi estiguin implicats.

  • Capacitat per a aplicar el pensament estratègic en la selecció del missatge que s'ha de comunicar, el públic al qual s'ha de comunicar i els suports que s'utilitzaran (des del departament de comptes o el de mitjans, fins a l'anunciant).

  • Capacitat per a cercar, analitzar i interpretar la informació de mercat amb valor per a un problema de comunicació concret i traduir-la en documents de treball específics.

  • Capacitat per a definir i gestionar pressupostos de comunicació.


4. Gestió audiovisual


  • Coneixement del mercat i del sector professional audiovisual per detectar oportunitats de desenvolupament.

  • Capacitat per a aplicar totes les fases de producció i explotació del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.

  • Capacitat per a dirigir estratègicament la comercialització del producte audiovisual.

  • Coneixement i capacitat d'interpretació d'informes tècnics d'audiències i similars.


5. Comunicació corporativa i relacions públiques


  • Capacitat per a utilitzar les tècniques de relacions públiques (relacions amb els mitjans de comunicació, gestió de la identitat corporativa, mecenatge, organització d'esdeveniments, protocol, etc.) per donar resposta als objectius preestablerts.

  • Capacitat per a dissenyar, implementar i avaluar un pla de comunicació.

  • Capacitat per a prendre decisions i preveure els seus efectes en la reputació corporativa en un entorn de risc.

  • Coneixement de les tècniques i rutines del periodisme, i capacitat per a treballar en sintonia amb els seus requeriments.

  • Capacitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals i contribuir a la seva consecució, especialment quan depenguin de la percepció que els públics més rellevants tenen de l'organització.


6. Comunicació informativa


  • Coneixement general dels mitjans de comunicació i dels canvis que la irrupció d'internet ha comportat en el sector i en la manera d'informar.

  • Capacitat per a buscar, seleccionar i filtrar la informació fidedigna, i també per a contrastar les fonts.

  • Capacitat per a crear i editar continguts periodístics en un entorn multiplataforma (escrits, audiovisuals i interactius).

  • Coneixement de les rutines i els processos periodístics en la varietat d'entorns laborals de la comunicació, tant els tradicionals com els emergents.


Competències pròpies de la UOC


  • L'ús i l'aplicació de les TIC en l'àmbit acadèmic i professional.

  • La comunicació en una llengua estrangera (anglès).



Veure més

Temari del curs

Tipus de matèria - Crèdits
Formació bàsica 60
Obligatòries 114
Optatives 54
Pràcticum6
Treball fi de grau 6
Total 240

Programa:
Semestre 1:
• Competències TIC en comunicació 6 ECTS.
• Llengua i comunicació 6 ECTS.
• Règim jurídic de la comunicació 6 ECTS.
• Teories de la comunicació 6 ECTS.
• Estructura de la comunicació 6 ECTS.

Semestre 2:
• Idioma modern I 6 ECTS.
• Iniciativa emprenedora 6 ECTS.
• Recerca i recuperació de la informació 6 ECTS.
• Introducció a la comunicació audiovisual 6 ECTS.
• Pensament creatiu 6 ECTS.

Semestre 3:
• Gestió de continguts 6 ECTS.
• Sociologia de la comunicació 6 ECTS.
• Introducció a les relacions públiques 6 ECTS.
• Introducció a la publicitat 6 ECTS.
• Expressió oral i escrita 6 ECTS.

Semestre 4:
• Introducció a l'empresa 6 ECTS.
• Psicologia de la comunicació 6 ECTS.
• Introducció al periodisme 6 ECTS.
• Expressió audiovisual 6 ECTS.
• Sistemes i processos de les relacions públiques 6 ECTS.

Semestre 5:
• Tècniques de relacions públiques 6 ECTS.
• Producció audiovisual 6 ECTS.
• Fonaments del màrqueting 6 ECTS.
• Narrativa audiovisual 6 ECTS.
• Disseny visual i expressió gràfica 6 ECTS.

Semestre 6:
• Idioma modern II 6 ECTS.
• Guió 6 ECTS.
• Tecnologia dels mitjans audiovisuals 6 ECTS.
• Sistemes i processos de la publicitat 6 ECTS.
• Crèdits optatius 6 ECTS.

Semestre 7:
• Crèdits optatius 30 ECTS.

Semestre 8:
• Crèdits optatius 18 ECTS.
• TFG 12 ECTS.
Veure més

Destinataris


  • El grau s'adreça a estudiants i/o professionals que aspiren a dedicar-se a la comunicació en algun dels seus múltiples vessants: els mitjans de comunicació, les empreses consultores de relacions públiques, les productores audiovisuals, les agències de publicitat, les centrals de mitjans, les indústries culturals o els gabinets de comunicació, entre d'altres.

  • Aquest programa també s'adreça a professionals que ja treballen en l'àmbit de la comunicació, amb una mentalitat creativa i innovadora, que volen actualitzar i innovar les seves aptituds, i alhora adaptar-se a les noves tecnologies de la informació i la comunicació.



Requisits

Requisits d'accés assolits a l'Estat espanyol

  • Prova d'accés (PAU / Més grans de 25 anys / Més grans de 45 anys)

  • Batxillerat sense PAU: Batxillerat espanyol LOE 2016 i repetidors 2017

  • Formació professional (CFGS / FP2 / MP3)

  • Títol universitari o assimilat

  • Experiència laboral (informació, dates i calendari d'accés per a més grans de 40 anys)


Requisits d'accés assolits a la Unió Europea o en un estat que hagi subscrit acords internacionals en règim de reciprocitat


  • Estudis preuniversitaris: acreditació UNED per a l'accés

  • Estudis universitaris (acabats o no): convalidació parcial d'uns estudis estrangers per uns estudis espanyols

  • Títol universitari amb l'equivalència de títol estranger o l'homologació ministerial a l'Estat espanyol

  • Experiència laboral (informació, dates i calendari d'accés per a més grans de 40 anys)


Requisits d'accés assolits a Llatinoamèrica o altres països no europeus


  • Estudis preuniversitaris: batxillerat homologat

  • Estudis universitaris (acabats o no): convalidació parcial d'uns estudis estrangers per uns estudis espanyols

  • Títol universitari amb l'equivalència de títol estranger o l'homologació ministerial a l'Estat espanyol

  • Experiència laboral (informació, dates i calendari d'accés per a més grans de 40 anys)



Veure més

Metodologia

La flexibilitat de la normativa acadèmica de la UOC permet que cada persona pugui ajustar la durada i el ritme dels estudis a les seves possibilitats de dedicació i a la seva disponibilitat de temps.

D'aquesta manera, els estudiants poden decidir cada quadrimestre les assignatures que volen cursar.

Idiomes en què s'imparteix

Castellà, català.

Durada

Inici de curs: Febrer 2020.
El grau de Comunicació té una durada mínima estimada de 4 anys acadèmics distribuïts en vuit quadrimestres, amb una càrrega total de 240 crèdits ECTS.

Objetius


  • Obtenir coneixements sobre les tècniques de cerca, selecció i recollida d'informació, i la capacitat per a examinar i analitzar fonts i documents.

  • Obtenir coneixements teòrics i històrics sobre les diferents formes, tendències i manifestacions de la comunicació.

  • Adquirir coneixements sobre el context social, econòmic i estructural de les indústries culturals i comunicatives.

  • Desenvolupar i consolidar la capacitat crítica, analítica i reflexiva.

  • Adquirir coneixements sobre la legislació vigent en matèria de comunicació.

  • Obtenir la capacitat per a generar, gestionar i produir continguts en diferents mitjans i suports comunicatius (escrits, audiovisuals i digitals).

  • Adquirir la capacitat per a elaborar, dissenyar i planificar accions i missatges comunicatius adequats per a diferents objectius estratègics (expressius, persuasius o informatius).

  • Desenvolupar la capacitat creativa i l'esperit emprenedor.

  • Desenvolupar la capacitat per a treballar en equip i desenvolupar el lideratge personal.

  • Desenvolupar i consolidar el domini de les noves tecnologies de la informació (TIC), com també la capacitat per a innovar i adaptar-se als canvis constants en un món globalitzat.

  • Adquirir habilitats d'aprenentatge que permetin continuar la formació de manera autònoma.



Titulació obtinguda

El grau de Comunicació de la UOC condueix a l'obtenció d'un títol oficial i homologat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport en el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, publicat en el BOE núm. 34-2013 el 8 de febrer de 2013.

Els títols de grau, màster universitari i doctorat que expedeix la UOC són títols universitaris oficials que tenen validesa en tot el territori espanyol i als països de l'espai europeu d'educació superior (EEES).

Perspectives laborals

El grau capacita per a exercir en els principals sectors professionals de l'activitat comunicativa:
Producció de continguts: editorials, diaris, revistes, mitjans de comunicació interactius, cadenes de televisió i empreses del sector audiovisual.
Empreses de comunicació: empreses consultores de relacions públiques, agències de publicitat, centrals de mitjans, indústries culturals, empreses de gestió i creació de continguts web.
Serveis i indústria en general: àmbits de màrqueting, comunicació corporativa i relacions públiques, gabinets de comunicació d'organitzacions públiques o privades.

El graduat podrà exercir les professions següents:
Director/a comercial
Director/a de relacions públiques
Consultor/a de comunicació corporativa
Director/a de protocol i de relacions institucionals
Creatiu/a publicitari
Director/a de projectes
Guionista
Realitzador/a
Periodista
Director/a de comptes publicitaris
Planificador/a de mitjans
Planificador/a estratègic/a
Productor/a

Promocions

Pagament fraccionat en quotes.

8% de descompte fins al 17 de desembre.

Preu

A consultar (beques, ajudes i finançament disponible).

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Grau de Comunicació (UOC)

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb i del Centre relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos