Descripció
D'una banda, el disseny és percebut, cada vegada més, com a una activitat transversal de gestió complexa, en la que es creuen les necessitats de l'usuari/consumidor, les dinàmiques de mercat i les estratègies empresarials.
D'un altra, la metodologia coneguda com a gestió del disseny, com a model de desenvolupament de projectes per als professionals del disseny i de model de negoci per a les empreses creatives, no ha sabut adaptar-se al flux canviant dels mercats actuals.
La necessitat del plantejar de nous esquemes exigeix trencar amb estructures rígides i abordar metodologies de treball més orgàniques i adaptables als temps canviants i a les noves societats i mercats emergents. Aquest nou plantejament ha de passar necessàriament per un enfocament centrat en l'estratègia i l'emprenedoria i amb noves estructures de pensament i empreses que utilitzin el disseny com a eix generador de valor afegit i eina estratègica per a la solució de reptes i problemes.
Objectius:
Aquest programa té com a objectiu principal proporcionar, dins sempre del món de la gestió del disseny, les eines necessàries per navegar en les noves dinàmiques d'intercanvi per a producció i distribució de productes i serveis i generar sinergies interdisciplinàries, que proveeixin coneixement a projectes nous i permetin optimitzar els ja existents.
El programa busca formar en el coneixement i aplicació de les metodologies de treball per a la gestió d'emprenedories, adaptades als nous escenaris, tant de negoci com socials. També ha de proporcionar un ampli coneixement sobre les estratègies i les diferents formes d'aproximar-se a la gestió del disseny a l'empresa des de les vessants de l'Estratègia i l'Emprenedoria.