El que cal tenir en compte a l'hora de triar un màster

Noticia

  • 14/03/2017

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Cada cop més persones es plantegen estudiar un màster després d'obtenir el títol de graduat o graduada a la universitat. Si en el curs 2006-2007 es matriculaven 16.609 estudiants a Espanya, en el període 2014-2015 ho feien 139.844, segons les últimes dades de l'informe Datos y cifras del sistema universitario español del curs 2015-2016 publicats pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Cursar un màster presenta alguns avantatges, com l'adquisició de coneixements i experiències en una determinada especialitat i la possibilitat d'afegir un element diferencial al nostre currículum respecte de la resta de candidats que posseeixen el mateix títol de grau.
 
Ara bé, obtenir aquesta titulació requereix una gran quantitat de temps, energia i diners, per la qual cosa resulta més que convenient dedicar un temps prudent a prendre la decisió que millor s'adequa al nostre perfil i a les nostres circumstàncies. És per això que a continuació et fem algunes preguntes que necessitaràs respondre per prendre la decisió més adequada:
  
  • Quin és l'objectiu d'estudiar un màster? La finalitat no pot ser únicament obtenir un títol més, sinó aprofundir en un sector al que t'agradaria dedicar-te professionalment. Per això, és molt important que t'informis de les sortides laborals, la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses i el percentatge d'inserció laboral dels titulats.
 
  • Quins són els continguts i com s'imparteixen? Un altre aspecte fonamental té a veure amb les matèries que figuren en el pla d'estudis i la metodologia a través de les quals s'imparteixen. Pel que es refereix als continguts, compara diferents programes i planteja't si hi ha tot el que necessites saber per exercir com a professional del sector. Quant al com, esbrina si, a més de classes magistrals, s'utilitzen metodologies que requereixen una intervenció activa per part de l'estudiant com l'estudi de cas o l'aprenentatge per projectes. Amb aquestes últimes aprendràs molt més que amb les primeres. 
 
  • Quin és el perfil del professorat? Aquest aspecte resulta fonamental per valorar la qualitat de la docència. En alguns casos pot ser suficient amb que imparteixin classes acadèmics de prestigi, sempre que comprovis que realment ho són –buscant informació sobre ells a internet i comprovant que publiquen en revistes internacionals, per exemple-. No obstant això, la majoria de les vegades convindrà que també existeixi un bon equip de professionals amb experiència, ja que aquests coneixen millor les últimes tendències del sector i poden ser la primera baula d'una llarga cadena de contactes.
 
  • Quin tipus d'alumnat acostuma a matricular-se? Aquesta pregunta posseeix més importància de la que pot semblar al principi, ja que permet aprofundir en dos aspectes clau: quins requisits exigeix el centre acadèmic –no és el mateix un màster per a alumnat provinent d'un únic grau que de molts diferents, que exigeix una nota elevada o únicament el títol de grau- i quins seran els companys que podran enriquir les classes i l'experiència –recent graduats i veterans amb experiència i contactes-.
 
Aquests són els principals aspectes a tenir en compte, tot i que també existeixen altres factors que convé no menysprear. I si no tens clar quin tipus de màster triar, o si dubtes entre un màster i una altra formació de postgrau, no ho dubtis i visita les nostres seccions especialitzades.
Deixa el teu comentari
Subscripció a publicacions
podràs rebre informació de les publicacions d'Educaweb t'ofereix