Diploma d´Especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics

Postgrau
On-line
30 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

Fracciona fàcil!!
L'estratègia de dades permet definir un full de ruta per a la nostra organització. Alhora, l'estratègia necessita palanques per demostrar que funciona i evangelitzar la resta de l'organització. Aquest és el rol dels casos dús.
El diploma d'especialització en línia d'Estratègia de Dades i Business Analytics us permetrà descobrir i aplicar casos d'ús d'analítica, i participar en l'estratègia de dades a professionals tant de perfil funcional com tècnic.
Estudiar aquest programa et capacita per a:
  • Conèixer i implementar casos dús en els àmbits de clients, processos i personal.
  • Identificar oportunitats d'alt valor a diversos departaments.
  • Implementació de programes de data governance.
  • Disseny i desplegament destratègies i cultura de dades.
El programa té una durada d"un any i s"estructura a través de dues especialitzacions:
  • E2. Estratègia de Dades (12 crèdits)
  • E4. Anàlisi de Negoci (18 crèdits)
El programa d"aquest màster a distància s"ha dissenyat i s"ofereix conjuntament amb els Estudis d"Economia i Empresa i els Estudis d"Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC.
La UOC té més de vint anys d'experiència en la formació de professionals en línia a l'àmbit de la business intelligence.

Temari

El diploma d'especialització d'Estratègia de Dades i Business Analytics s'adreça a un perfil funcional i empresarial interessat a adquirir o completar la formació en mètodes, tècniques i eines d'anàlisi i mineria de dades i en la utilització de tecnologies d'intel·ligència de negoci, a nivell dusuari avançat. Així com conèixer eines i marc de referència que habiliten la transformació cap a una organització orientada a dades.
Especialitats i assignatures
E2. Estratègia de Dades

Aquesta especialitat es dirigeix a proporcionar al professional de perfil més empresarial capacitats pràctiques per gestionar les dades com a actiu de valor per mitjà del govern de dades, així com per iniciar i liderar la transformació cap a una organització orientada a dades.
Es compon de les següents assignatures:
Data governance (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant es familiaritza amb el govern de dades, una pràctica que uneix persones, processos i tecnologia per canviar la manera com les dades són adquirides, gestionades, mantingudes, transformades en informació , compartits en el context de l'organització com a coneixement comú i sistemàticament obtinguts per l'empresa per millorar-ne la rendibilitat. L'estudiant treballa amb eines ofimàtiques (DOC, XLS, PPT) i eines especialitzades per al desenvolupament d'un programa de govern de dades (Trifacta, Collibra).
Estratègia i cultura analítica (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant es familiaritza amb el concepte d'organització orientada a dades i com liderar, iniciar i gestionar aquesta transformació organitzacional i cultural. Al llarg de l'assignatura l'estudiant treballa amb diferents marcs de referència que permeten avaluar la situació actual de l'organització, la maduresa, les capacitats i dissenyar un full de ruta estratègic.
E4. Anàlisi de Negoci
Aquesta especialitat es dirigeix a proporcionar al professional de perfil més empresarial casos pràctics dús de la intel·ligència de negoci tant en lestratègia dempresa com en la gestió operativa dels processos de negoci més importants: màrqueting i vendes, operacions i logística, recursos humans , etc.
Es compon de les següents assignatures:
  • Customer analytics (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant estudia l'ús d'eines d'intel·ligència de negoci (business intelligence) i analítica de negoci a una de les àrees més desenvolupades i de més impacte. S'analitzen els conceptes i les bones pràctiques de recerca de mercat, gestió de les vendes i relacions amb els clients, i anàlisi i predicció del comportament dels clients (customer analytics).
  • Operations analytics (6 crèdits): es treballen els usos de la intel·ligència de negoci (business intelligence) i l'analítica de negoci a la cadena de subministrament (aprovisionament, producció, gestió de magatzems, transport i distribució al punt de venda) i les noves aplicacions vinculades a internet de les coses (IoT) i els sistemes d'informació geogràfica.
  • People analytics (6 crèdits): l'analítica de recursos humans (HR analytics), també anomenada people analytics, és l'aplicació de tècniques sofisticades de mineria de dades i analítica de negoci (business analytics) a les dades de recursos humans. Mitjançant un cas pràctic, l'estudiant veurà com es poden aplicar aquestes tècniques per a una gestió estratègica eficaç dels recursos humans, de manera que els objectius de negoci es puguin complir de manera ràpida i eficient, amb l'obtenció d'un rendiment òptim sobre el capital humà.
Durant el curs, l'estudiant treballa amb eines ofimàtiques (XLS, PPT), estadístiques (R/RStudio), de creació de quadres de comandament i anàlisi (Tableau), i MLaaS (Machine Learning as a Service) (BigML).

Destinataris

Perfils objectius
D'acord amb l'experiència UOC al llarg dels anys, els estudiants del màster i els programes de business intelligence i big data analytics de la UOC procedeixen dels àmbits següents:
  • Departaments de control de gestió a l'àrea economicofinancera, de màrqueting i vendes, i altres.
  • Centres de competències d'intel·ligència de negoci o de departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments dorganització, sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, siguin de perfil de negoci o de perfil tecnològic.
A causa de l'evolució del sector i les empreses, és freqüent que facin el programa professionals amb diferents nivells d'experiència que necessiten reorientar la carrera professional.
Així mateix, aquest programa està complint un paper de programa de continuïtat per a estudiants que han completat un grau i volen trobar feina ràpidament en un àmbit professional atractiu i de gran demanda.
A qui s'adreça:
El diploma d´especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics es recomana a estudiants de formació empresarial, enginyeries de tot tipus, matemàtiques, sociologia, ciències de la informació o candidats amb una experiència professional equivalent.
Cal tenir coneixements de programació (en particular R), estadística i principis de visualització. En cas de no tenir aquests coneixements, es poden adquirir mitjançant la diploma d'expert de Competències d'Anàlisi (Data Literacy) o cursant de manera independent algun dels cursos que la integren. Addicionalment, és aconsellable el coneixement de l'anglès escrit.
Sortides professionals:
L'objectiu del diploma d'especialització d'Estratègia de Dades i Business Analytics ha estat, tradicionalment, la capacitació de professionals en casos d'ús analítics de valor utilitzant intel·ligència de negoci i ciència de dades, així com la participació del disseny i l'execució de l'estratègia de dades, per treballar a diferents departaments d'empreses i organitzacions o en centres de competències transversals.
Aquest programa habilita per a les sortides professionals següents:
  • Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment a l'àrea de màrqueting i vendes ia les àrees de producció i operacions.
  • Responsables, caps de projecte o analistes de sistemes d'informació d'intel·ligència de negoci a departaments d'informàtica, o tècnics i analistes d'empreses que han adquirit o estan a punt d'adquirir aquesta classe de sistemes.
  • Consultors i implantadors de sistemes d'intel·ligència de negoci i big data a empreses de serveis.
  • Arquitectes de dades, que dissenyen i construeixen la plataforma de dades per a projectes d'intel·ligència de dades o big data.
  • Emprenedors que volen crear negocis basats en la creació o implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, així com productes o serveis basats en dades.

Requisits

Requisits acadèmics
Per fer el curs cal tenir una titulació universitària prèvia. Si no disposeu d'una titulació universitària prèvia, podreu accedir al programa mitjançant el reconeixement d'experiència professional de la següent manera:
2 anys d'experiència laboral i/o professional als camps: Consultoria, TI o Investigació.
Coneixements previs
És necessari disposar de coneixements de programació (bàsicament el llenguatge R), estadística i principis de visualització. En cas de no tenir coneixements, es poden adquirir mitjançant l'especialització de Competències d'Anàlisi (Data Literacy) o cursant de manera independent algun dels seus cursos.
Addicionalment, és aconsellable el coneixement de l'anglès escrit.

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol.

Durada

Inici: 15 de març 2024.

Objectius

L'objectiu del programa és formar aquells perfils tecnològics (dissenyadors, analistes, programadors, configuradors i responsables dels serveis tècnics) i de negoci en casos d'aplicació de l'analítica als principals departaments d'una organització, així com dotar d'eines per al desenvolupament duna estratègia de dades.
Objectius específics
  • Conèixer casos d'ús de la intel·ligència i l'analítica de negoci a l'àrea d'operacions i logística, màrqueting i vendes i recursos humans.
  • Conèixer les tècniques que constitueixen el que es coneix com a operational analytics, customer analytics o people analytics.
  • Desenvolupar la capacitat didentificar casos dús en totes les àrees duna organització.
  • Conéixer què és una organització orientada a dades i què són els pilars d'una estratègia de dades.
  • Conèixer com avaluar la situació actual i les capacitats analítiques, amb l'objectiu de dissenyar un full de ruta.
  • Identificar oportunitats analítiques.
Competències
  • El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques d"ús de sistemes d"intel·ligència de negoci i business analytics, dins d"un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.
  • El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i la metodologia de l'espai europeu d'ensenyament superior i, per tant, es basa en l'adquisició de competències per al treball professional a empreses privades i organitzacions públiques.

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d´Especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Cursos més populars
Sol·licita informació
X