Diploma d'Especialització de Lideratge i Direcció de Centres Educatius
26 Persones han demanat informació
1053 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.245 €
Sol·licita informació
Diploma d'Especialització de Lideratge i Direcció de Centres Educatius
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
On-line
35 crèdits
Preu 3.245 €
Descripció
Últims dies!
El diploma d'especialització online de Lideratge i Direcció de Centres Educatius de la UOC està orientat a professionals de l'ensenyament interessats en l'exercici de la funció directiva i gestió de centres educatius.
Aquest diploma d'especialització online t'aporta noves estratègies de lideratge educatiu als centres docents i et dóna accés a continguts d'aprenentatge innovadors i actuals.
Aprendràs a:
El diploma d'especialització online de Lideratge i Direcció de Centres Educatius de la UOC està orientat a professionals de l'ensenyament interessats en l'exercici de la funció directiva i gestió de centres educatius.
Aquest diploma d'especialització online t'aporta noves estratègies de lideratge educatiu als centres docents i et dóna accés a continguts d'aprenentatge innovadors i actuals.
Aprendràs a:
- Planificar, impulsar i idear millores per a la teva comunitat escolar.
- Liderar projectes innovadors i de gestió del canvi.
Temari
El diploma despecialització de Lideratge i Direcció de Centres Educatius consta de 35 ECTS (875 hores aproximades de dedicació de lestudiant). Està format per 6 assignatures de 5 ECTS, a més a més del Treball final del diploma d'especialització (TFP), de 5 ECTS i obligatori.
Les assignatures es distribueixen en dos semestres, excepte el treball final de postgrau, que es pot cursar el semestre 1 o 2, segons correspongui la finalització del programa.
Semestre 1:
Direcció estratègica per a la innovació (5 ECTS)
Lideratges (5 ECTS)
Treball final (5 ECTS)
Les assignatures es distribueixen en dos semestres, excepte el treball final de postgrau, que es pot cursar el semestre 1 o 2, segons correspongui la finalització del programa.
Semestre 1:
Direcció estratègica per a la innovació (5 ECTS)
- Un marc conceptual per a la innovació i la millora a l'àmbit escolar
- Una organització per a la innovació
- Les tres dimensions de la innovació
- La innovació com a estratègia
- Tècniques de diagnòstic: DAFO.
- Tècniques de planificació: CAME.
- Identitat, missió, visió i valors de centre.
- Projecte Educatiu de Centre.
- Implicació de tots els agents a la construcció dels documents institucionals.
- Organitzacions participatives: línies metodològiques que afavoreixen la construcció conjunta. Estratègies de participació.
- Avaluació dels documents estratègics del centre.
- Eines davaluació dels documents institucionals (PEC).
- Instruments davaluació dels documents.
- Educació i continuïtat social: transmissió i renovació
- El dret a les societats: límit de lexpressió social i respecte a les minories. Efectivitat del dret. Els drets de lhome i del ciutadà.
- Dret i educació: drets i llibertats a l'entorn de l'educació i la llibertat d'expressió.
- Estat i mercat en educació. El dret-prestació a la instrucció. Ensenyament bàsic, obligatori i gratuït, i Escolarització.
- Esquema normatiu i organització política: els diferents poders públics en relació amb l'educació.
- Regulació: els actors (drets i deures), l'objecte de l'educació (estructura i contingut), els dispositius (escoles i elements de suport a les escoles), els mecanismes reequilibradors (equitat i foment d'oportunitats), i elements de cooperació (institucional i corporativa).
Lideratges (5 ECTS)
- Organització escolar i lideratge.
- Els líders i les competències de l'exercici del lideratge pel canvi i la millora als centres educatius.
- Aproximacions als nous conceptes de lideratge.
- Elaboració d'un disseny d'avaluació interna de centre: Conèixer, comprendre i elaborar dissenys d'avaluació relatius a propòsits o objectius que el centre escolar s'hagi plantejat assolir.
- Elaboració d'un disseny d'avaluació de l'ensenyament: Preparar l'avaluació de l'ensenyament que es duu a terme en un centre a partir de diferents estratègies d'avaluació, com ara l'observació de les aules.
- Disseny del pla de millora per desenvolupar i avaluar competències: Addicionalment es plantegen també algunes lectures i exercicis per assegurar la comprensió de determinades eines o recursos. Algunes són autocorrectives i d'altres merament indicatives.
- Comunicació i informació: la seva importància als centres educatius. Saturació versus equilibri. Canals i eines de comunicació internes i externes.
- Treball en equip i en xarxa: metodologies de treball en equip i en xarxa, cultura col·laborativa.
- Xarxes socials als centres: gestió, ús, finalitat, avantatges, dificultats. Actitud digital. Ús de mòbils i de missatgeria instantània. Protecció de dades.
- Protocols de comunicació en determinades situacions previsibles i imprevistes als centres educatius: importància del tipus de centre, implicació de l'equip docent. Comunicació online/offline, priorització en les actuacions i selecció de la millor eina o canal.
Treball final (5 ECTS)
- Capacitat de reflexió i aplicació de les tasques pròpies del director/a a l'àmbit educatiu.
- Coneixement i contextualització dels coneixements adquirits a les diferents assignatures del Postgrau de Lideratge i Direcció de Centres Educatius.
- Ús dels coneixements específics en lideratge directiu per definició d"objectius, reconeixement del context de centres, execució d"una planificació estratègica, anàlisi i interpretació de les necessitats d"institucions educatives i confecció d"un pla d"avaluació, rendiment de comptes i comunicació, amb la participació, en tots els àmbits, de la comunitat educativa.
- Coneixement i implementació de les fases d"elaboració d"una planificació directiva estratègica.
Destinataris
Perfils
Professionals de l'ensenyament, tant d'institucions de titularitat pública com privada, que tenen interès per accedir a càrrecs de funció directiva ia exercir-los amb lideratge assegurant la qualitat de les institucions.
A qui s'adreça
El programa s'adreça a professorat de primària i de secundària de centres públics, privats i concertats.
Sortides professionals
Direcció de centres educatius de primària i secundària, i també de formació professional, i càrrecs directius intermedis interns als centres (direcció d'estudis, direcció de departament, etc.).
Professionals de l'ensenyament, tant d'institucions de titularitat pública com privada, que tenen interès per accedir a càrrecs de funció directiva ia exercir-los amb lideratge assegurant la qualitat de les institucions.
A qui s'adreça
El programa s'adreça a professorat de primària i de secundària de centres públics, privats i concertats.
Sortides professionals
Direcció de centres educatius de primària i secundària, i també de formació professional, i càrrecs directius intermedis interns als centres (direcció d'estudis, direcció de departament, etc.).
Requisits
Requisits acadèmics
La formació s'adreça a professionals de l'educació i l'ensenyament de centres públics, privats i concertats que tenen interès per accedir a càrrecs de funció directiva i per exercir-los amb lideratge, assegurant la qualitat de les institucions. Per tant, és necessari per a una experiència òptima d'aprenentatge i aprofitament de la formació, accedir al postgrau comptant amb formació universitària oficial de l'àmbit educatiu. Igualment, cal tenir una experiència professional de mínim 5 anys al sector educatiu per poder accedir a aquesta formació.
Coneixements previs
La formació s'adreça a professionals de l'ensenyament de centres públics, privats i concertats que tenen interès a accedir a càrrecs de funció directiva i exercir-los amb lideratge, assegurant la qualitat de les institucions. En conseqüència, és necessari per a una òptima experiència d'aprenentatge i aprofitament de la formació, accedir al postgrau, comptant amb formació universitària oficial de l'àmbit educatiu (professorat de primària i secundària), de la mateixa manera que es recomana posseir certa experiència professional al sector educatiu per poder exercir funcions de direcció.
La formació s'adreça a professionals de l'educació i l'ensenyament de centres públics, privats i concertats que tenen interès per accedir a càrrecs de funció directiva i per exercir-los amb lideratge, assegurant la qualitat de les institucions. Per tant, és necessari per a una experiència òptima d'aprenentatge i aprofitament de la formació, accedir al postgrau comptant amb formació universitària oficial de l'àmbit educatiu. Igualment, cal tenir una experiència professional de mínim 5 anys al sector educatiu per poder accedir a aquesta formació.
Coneixements previs
La formació s'adreça a professionals de l'ensenyament de centres públics, privats i concertats que tenen interès a accedir a càrrecs de funció directiva i exercir-los amb lideratge, assegurant la qualitat de les institucions. En conseqüència, és necessari per a una òptima experiència d'aprenentatge i aprofitament de la formació, accedir al postgrau, comptant amb formació universitària oficial de l'àmbit educatiu (professorat de primària i secundària), de la mateixa manera que es recomana posseir certa experiència professional al sector educatiu per poder exercir funcions de direcció.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol, Català.
Durada
Inici: 15 d'octubre 2024.
Objectius
Objectius
- Aquest diploma despecialització pretén formar professionals capaços, competents i amb els coneixements, les aptituds i les habilitats necessàries per a lexercici de la funció directiva i de lideratge en làmbit educatiu amb una visió global i duna manera innovadora i transformadora.
- De manera més específica, el programa ofereix al participant la possibilitat de: Construir una visió global, innovadora i transformadora de la funció directiva en educació
- Fomentar aptituds per al lideratge acadèmic institucional i la col·laboració
- Adquirir eines i dinàmiques vàlides i aptes per a la direcció i la gestió de centres educatius
- Conèixer diferents realitats dels centres educatius segons contextos i visió institucional
- Avaluar el funcionament de les institucions educatives per identificar accions i estratègies de millora
- Estructurar eficaçment els processos de presa de decisions
- Implicar el professorat i altres professionals en el projecte col·lectiu: generació de desenvolupament professional i creació de cultura col·laborativa
- Moderar els problemes, les necessitats i les aspiracions i buscar solucions guanyadores
- Impulsar canvis per millorar els processos i els resultats del centre quant a eficàcia i equitat
- Promoure relacions positives amb altres centres, entitats, administracions i proveïdors
- Escoltar les preocupacions dels altres, considerar els seus interessos i mostrar empatia pels sentiments per fomentar un ambient de col·laboració, comunicació i confiança
Titulació obtinguda
Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert.
Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Especialització de Lideratge i Direcció de Centres Educatius
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156
08018
Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ de Canyeret, 12, 2a planta
25007
Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4
28010
Madrid
UOC, sede Palma
C/ Ausiàs March, 11
07003
Palma
(Illes Balears)
UOC, sede Reus
C/ Escorxador, 1
43201
Reus
(Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ de Sant Antoni, 1, 1a. planta
17190
Salt
(Girona)
+ vegeu més seus