Descripció
La capacitat d'adaptació a un context en continu canvi genera una demanda de professionals en les diferents especialitats del màrqueting, amb l'exigència que disposin d'una major qualificació professional. Aquesta necessitat sorgeix per donar resposta a les exigències de les noves generacions de consumidors, compradors, usuaris i clients que, en l'actualitat, són els que decideixen l'oportunitat i conveniència dels nous productes i serveis que s'ofereixen als mercats.
El Grau en Màrqueting i Comunicació Digital, amb titulació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), té com a principal valor diferencial seu component digital, coherent i necessari donada la implantació generalitzada de les TIC a la societat. Està dissenyat per a formar professionals preparats per desenvolupar-se en qualsevol àrea funcional de l'empresa relacionada amb el màrqueting i, especialment, en llocs com a Product Manager, Brand Manager, Global Màrqueting Strategy Manager, especialista en Màrqueting Digital i posicionament online, director de Comunicació Digital , Mobile Marketing Manager o Director d'ecommerce, entre d'altres. A més, ofereix les claus necessàries per créixer professionalment com a emprenedor en l'àmbit del màrqueting i la comunicació digital.
Permet a l'alumne conèixer els fonaments del màrqueting i la comunicació digital, apropant-lo a les diverses àrees de gestió d'una empresa des de tres angles:
Permet a l'alumne conèixer els fonaments del màrqueting i la comunicació digital, apropant-lo a les diverses àrees de gestió d'una empresa des de tres angles:
• Des d'una perspectiva generalista, amb continguts de totes les àrees funcionals d'una empresa.
• Amb una clara orientació pràctica, amb fins a 630 hores de pràctiques empresarials reconegudes com a crèdits optatius.
• Amb una metodologia versàtil, orientada a l'adquisició de les competències laborals necessàries per accedir al mercat professional.
En definitiva, ofereix una formació acadèmica sòlida, d'orientació pràctica i professional, i estretament vinculada al món de l'empresa, el màrqueting i la comunicació digital. Un Grau preparat per formar professionals capaços d'assumir tasques directives dins de les noves professions que estan emergint en l'entorn de l'economia digital.
El pla d'estudis del Grau en Màrqueting i Comunicació Digital, dissenyat d'acord a les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), té un total de 240 crèdits (ECTS) distribuïts en 4 cursos de 60 crèdits cadascun i dividits aquests en 2 semestres. Es desenvolupen els següents tipus d'assignatures: bàsiques, obligatòries, optatives, pràctiques en empresa i treball fi de grau.
Primer quadrimestre:
• Matemàtiques I
• Fonaments de Màrqueting
• Eines de productivitat personal
• Organització i administració d'empreses I
• Desenvolupament professional I
Segon quadrimestre:
• Matemàtiques II
• Introducció a l'economia
• Sociologia
• Desenvolupament professional II
• Anglès I
Assignatures de segon curs:
primer quadrimestre
• Estadística I
• Economia espanyola i mundial
• Direcció comercial
• Màrqueting digital
• Anglès II
segon quadrimestre
• Estadística II
• Fonaments de les relacions públiques
• Introducció al dret
• Comportament del consumidor
• Tecnologia web i bases de dades
Assignatures de tercer curs:
primer quadrimestre
• Estratègies de comunicació
• Investigació de mercats
• Màrqueting en cercadors
• Dret digital
• Multimèdia i disseny gràfic
segon quadrimestre
• Content màrqueting
• Publicitat i relacions públiques
• Finances per a màrqueting
• Màrqueting Intelligence i CRM
• Experiència d'usuari
Assignatures quart curs:
primer quadrimestre
• Gestió de comunitats en entorns digitals
• Logística i operacions
• Anàlisi d'audiències i mètrica digital
• Màrqueting directe
• Project Management
segon quadrimestre
• Itinerari d'optativitat
• Itinerari de mobilitat internacional
• Pràctiques en Empresa
• Projecte de fi de grau (TFG)