Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0
1042 Persones estan visitant aquest curs
entre 2.500 € i 5.000 €
Informa't sobre les condicions
Sol·licita informació
Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
entre 2.500 € i 5.000 €
Descripció
En molt poc temps, la moda i la seva comunicació han canviat radicalment. Internet i les xarxes socials han imposat un nou llenguatge, i els mitjans i les marques demanen professionals que, a més de dominar el sector de la moda, estiguin formats en l'àmbit del 3.0.
El Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0 ofereix l'oportunitat d'obtenir una formació òptima especialitzada tant en continguts com en estratègies per integrar-se al món del periodisme de moda i la seva comunicació.
Disposa d'un equip de destacats professionals en actiu amb esperit docent i metodologies actives i inclou la possibilitat de fer un pla de pràctiques professionals en companyies líders del sector (Desigual, Mango, Pepe Jeans, el grup Puig, Tous, Custo Barcelona, Misako, Uterqüe, Privalia, Equipo Singular, XXL Comunicación, Le Mod, Lecturas Moda, Neomoda.com, Yo Dona, Woman, Modaes).
El Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0 ofereix l'oportunitat d'obtenir una formació òptima especialitzada tant en continguts com en estratègies per integrar-se al món del periodisme de moda i la seva comunicació.
Disposa d'un equip de destacats professionals en actiu amb esperit docent i metodologies actives i inclou la possibilitat de fer un pla de pràctiques professionals en companyies líders del sector (Desigual, Mango, Pepe Jeans, el grup Puig, Tous, Custo Barcelona, Misako, Uterqüe, Privalia, Equipo Singular, XXL Comunicación, Le Mod, Lecturas Moda, Neomoda.com, Yo Dona, Woman, Modaes).
Temari
Mòdul 1. Cultura de la moda
Història de la moda: de l'aristocràcia a la societat industrial
La moda al segle XX: de l'alta costura a la fast fashion
El sistema de la moda i els seus circuits: alta costura, prêt-à-porter, luxe, sportswear, fast fashion
Anàlisi dels creadors i les marques que han fet història
Panorama de la indústria de la moda
Xifres i claus de la moda a Espanya
Mòdul 2. Periodisme de moda 3.0
Informació periodística: estructura i gèneres en la premsa convencional i en els mitjans digitals
Periodisme de moda offline i online
Les revistes femenines avui
Fases de la producció periodística: selecció, edició, direcció d'art i fotografia
La publicitat i el màrqueting en el periodisme de moda i tendències
Models de negoci de la premsa espanyola
Periodisme 3.0: edicions digitals, blogs i xarxes socials
Mòdul 3. Comunicació i branding 3.0
El pla de màrqueting de moda
El pla de comunicació
Agències de comunicació i gabinets de premsa
La comunicació corporativa
La comunicació de producte
Els esdeveniments de moda
El branding aplicat a les marques de moda
La identitat de marca aplicada als continguts 3.0
La comunicació 3.0 i les seves estratègies aplicades a la moda
Mòdul 4. Periodisme i gènere
Moda i gènere
Moda, mitjans i Internet en el procés de construcció identitari
La perspectiva de gènere en els mitjans
Premsa femenina: origen i conceptualització
Història de la moda: de l'aristocràcia a la societat industrial
La moda al segle XX: de l'alta costura a la fast fashion
El sistema de la moda i els seus circuits: alta costura, prêt-à-porter, luxe, sportswear, fast fashion
Anàlisi dels creadors i les marques que han fet història
Panorama de la indústria de la moda
Xifres i claus de la moda a Espanya
Mòdul 2. Periodisme de moda 3.0
Informació periodística: estructura i gèneres en la premsa convencional i en els mitjans digitals
Periodisme de moda offline i online
Les revistes femenines avui
Fases de la producció periodística: selecció, edició, direcció d'art i fotografia
La publicitat i el màrqueting en el periodisme de moda i tendències
Models de negoci de la premsa espanyola
Periodisme 3.0: edicions digitals, blogs i xarxes socials
Mòdul 3. Comunicació i branding 3.0
El pla de màrqueting de moda
El pla de comunicació
Agències de comunicació i gabinets de premsa
La comunicació corporativa
La comunicació de producte
Els esdeveniments de moda
El branding aplicat a les marques de moda
La identitat de marca aplicada als continguts 3.0
La comunicació 3.0 i les seves estratègies aplicades a la moda
Mòdul 4. Periodisme i gènere
Moda i gènere
Moda, mitjans i Internet en el procés de construcció identitari
La perspectiva de gènere en els mitjans
Premsa femenina: origen i conceptualització
Destinataris
Pensat per a persones llicenciades, diplomades o graduades en Periodisme, Publicitat, Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual, Màrqueting, Humanitats, Ciències Socials, Història de l'Art, Disseny de Moda o estudis similars i professionals que vulguin aprofundir en els aspectes relacionats amb el món de la moda, l'empresa i la comunicació.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
El model pedagògic es basa en l'aprenentatge actiu dels estudiants. És per això que les sessions teòriques van acompanyades d'exercicis pràctics, treball en equip, discussió a classe i role-playing.
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol
Durada
novembre 2015 - juliol 2016
Objectius
Formar professionals experts en l'àmbit del periodisme i la comunicació de moda.
Dotar de coneixements sobre el sistema de la moda, les particularitats del seu funcionament i del seu mercat global.
Proporcionar coneixements sobre els creadors més rellevants de la moda.
Aprendre a gestionar la comunicació d'un mitjà o una marca de moda en l'entorn 3.0 i innovar en les estratègies de continguts 3.0.
Titulació obtinguda
Diploma de postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0, expedit per la Universitat Pompeu Fabra.
Promocions
- Ajuts d'altres organismes : Consulta la llista d'entitats i institucions externes a l'UPF- IDEC que ofereixen ajuts econòmics a estudiants que vulguin matricular-se en màsters o postgraus.
- Descomptes : Beneficia't dels nostres descomptes si ets antic alumne, pertanys a la comunitat UPF o treballes en una de les nostres institucions col·laboradores.
- Préstecs bancaris : Informa't sobre els préstecs bancaris amb condicions avantatjoses que l'UPF-IDEC ha acordat amb les principals entitats financeres.
Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda 3.0
IDEC-Universitat Pompeu Fabra
Campus i seus: IDEC-Universitat Pompeu Fabra
IDEC-Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 132
08008
Barcelona