ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge

Postgrau en Direcció i Creació d'Esdeveniments Experiencials i Experimentals

ÁRTIDI Escola Superior d'Aparadorisme, Visual Merchandising, Disseny i Imatge

Descripció

En l'era de la sobreinformació en què vivim cada vegada és més difícil impactar, seduir o fidelitzar un públic saturat de missatges. Els esdeveniments i el màrqueting experiencial es presenten com accions de comunicació molt poderoses que acompanyen les marques i als seus valors, a posicionar-se al mercat i crear accions vivencials de màrqueting a través de les experiències.

Aquest curs integra la figura de l'organitzador d'esdeveniments, encarregat d'executar la gestió i direcció de la part més analítica de l'esdeveniment, amb la del dissenyador d'esdeveniments, qui s'encarrega del concepte creatiu integrant els valors de marca perquè el públic visqui una experiència deliciosa. Creant així la figura d'un professional amb una visió global, polivalent i estratègica orientada a negoci i a mercat.

El nou Event Manager és aquella persona capaç de comprendre les necessitats i valors de la marca, dissenyar accions orientades a aconseguir els objectius estratègics de la marca i transformar aquestes accions, en una experiència memorable per l'assistent. És capaç de liderar el projecte, amb focus analític i orientat a l'eficiència del projecte i de la mateixa manera de crear i visionar un concepte creatiu perquè no només es porti a l'execució a la perfecció sinó que impacti i sedueixi al públic objectiu . Creant una acció de màrqueting experiencial, que ja ningú podrà oblidar.

A través d'aquests 3 mòduls: gestió, anàlisi i direcció de l'esdeveniment; comprensió dels elements i materials sensorials de producció; i disseny i creació de l'experiència. L'alumne viatjarà per totes les parts imprescindibles d'un esdeveniment per comprendre-les i dominar aquesta comunicació de gran impacte emocional. I no només gaudirà d'un curs innovador, sinó profundament orientat a l'acció.
Veure més

Temari del curs

Mòdul formatiu I: Direcció, gestió i anàlisi de l'esdeveniment de marca.
• La importància i estratègia actual sobre la sobreinformació
• La nova era d'expansió i evolució: l'esdeveniment In Company.
• Diferència entre Event Planner i Event Designer.
• El paper i les noves habilitats, competències del professional Event Manager.
• Metodologies i tipus d'esdeveniments.
• L'economia de l'experiència i l'esdeveniment.
• Màrqueting Emocional: L'empatia amb l'usuari - client
• El procés Psicològic en connexió al experiencial.
• Treballant l'emoció, sensació, experimentació i el record com a estratègia.
• Els 5 sentits i el seu poder.
• Màrqueting Emocional: connectant emocionalment amb el client
• La Psicologia d'una experiència.
• L'emoció com a controlador.
• Pensant amb els cinc sentits.
• A la recerca de la interacció.
• El Protocol en els esdeveniments
• Protocol: normatives, processos i la seva implementació.
• L'amfitrió i el seu lloc.
• A la recerca de millorar l'engagement
• Les 5 W. Les 4 fases d'un esdeveniment experiencial.
• Els proveïdors i col·laboradors.
• Claus i planificació, gestió i desenvolupament de la creativitat.
• Eines de gestió: Briefing, Contra biefing, Retrotiming, Timing, Roadbook ...
• De la invitació al pla B i gestió de crisi.
• Incrementar el ROI de l'esdeveniment experiencial.
• Partnerships, Spornsorships i col·laboracions.
• El experiencial com estratègia i eina: branding i comunicació de marca
• Branding: Les marques i la seva visibilitat.
• Què és el que no veiem de les marques?
• Storytelling, Storydoing, Branded Content.
• Influencers, micro influencers, bloggers i ambaixadors de marca.
• New trends i lifestyle.

Mòdul formatiu II: Comprèn i relaciona't amb l'espai i els materials.
• Sent i percep l'espai
• L'espai en l'àmbit de l'esdeveniment experiencial.
• Zones i punts focals, com crear-los i potenciar-los i els seus punts forts.
• Optimització i recursos d'un espai.
• L'escenografia, AAEE, fashion show, shootings, aparadors, elements emergents ...
• Eines orgàniques: flors
• Comprendre les tipologies de flors.
• L'espai treballat amb les flors versus grandària, volum, textura ...
• Tècniques de subjecció i suport amb material floral.
• Composicions, bodegons i efectes visuals.
• L'escenografia, AAEE, fashion show, shootings, aparadors, elements emergents ...
• Subjectivitat i objectivitat del color
• Psicologia del color.
• La importància del color, les seves emocions i estímuls que ens generen.
• Percepció visual versus sensorial del color.
• El color en les diferents tipologies dels esdeveniments.
• Combinacions i cartes de color.
• Els materials
• Significat i el diàleg amb l'espai.
• Estands, aparadors, instal·lacions ...
• Qualitat i durabilitat.
• Integració dels materials.
• Globus, una eina espectacular.
• La gastronomia i els seus 5 sentits
• New trends, tendències del futur gastronòmic.
• Disseny i estilisme gastronòmic
• La idea, el concepte i el disseny creatiu
• Del projecte i prototip a la posada en escena
• La llum, com a eina de creativitat
• Interpretació, simbologia de la llum.
• Objectius i característiques de la il·luminació.
• Direccionalitat, color, intensitat i moviment.
• Escenografia i il·luminació.
• Trends: el mapping gobos ...

Mòdul formatiu III: Disseny i creació de l'experiència.
• Design Thinking
• El design thinking.
• Format, missatge i elements creatius.
• Neuromarketing, Com pensa, sent i actua el cervell?
• El procés creatiu i els seus estímuls.
• Desenvolupament de l'experiència
• Thinking, concepte i creació.
• L'efecte WOW, la seva transmissió i els fils emocionals.
• Inspiració: argument, storyboard, planificació.
• El Pla de Comunicació online i offline
• Inbound Màrqueting.
• Promoció i difusió en els diferents canals comunicacionals.
• Gestió, informació en xarxes i la importància del community manager.
• Cronograma: Anàlisi del resultat.
• Moodboarding
• Moodboarding.
• Materials, Combinacions, Estils.
• El panell d'inspiració i el seu procés de treball.
• L'eina del moodboarding en el procés de venda.
Veure més

Horari/Torn

Dissabtes 10h-14h i 15h-19h, Diumenges 9h-13h i 14h-18h.

Durada

Durada: Caps de setmana de 19/10/2019 a 12/07/2020.

Objetius

• Crear, dissenyar i dirigir esdeveniments experiencials per marques, amb desenvolupament d'objectius estratègics enfocats a negoci.

• Comprendre la importància d'aquesta tipologia de màrqueting experiencial i creatiu orientat a mercat i a consumidor final.

• Ser capaç de liderar el projecte a nivell analític, de gestió i control perquè el projecte sigui eficient.

• Ser capaç de desenvolupar un projecte creatiu, crear un fil argumental, i transformar els valors de l'empresa en inspiració visual.

• Tenir domini dels elements transformadors i creatius: llum, color, espai, gastronomia, i materials. I conèixer els materials sensorials necessaris per desenvolupar una experiència emocional.

• Introduir l'alumne en aquest univers creatiu orientat a mercat on veurem tècniques de tendència com el design thinking, a l'moodboarding, l'storytelling, el storydoing, l'inbound màrqueting.

• Introduir a l'alumne tècniques pràctiques sobre disseny i producció de setting, comprensió de l'espai, tècniques d'adorn floral o de decoració amb globus.

• Comprendre el paradigma en el qual, a dia d'avui es mouen el màrqueting i la marca.

• Posicionar l'alumne en un marc laboral competitiu i de tendència.

Titulació obtinguda

Especialització en Direcció i creació d'esdeveniments experiencials i experimentals.

Atorgat per Ártidi Escola Superior. Competències professionals nacionals i internacionals.

Preu

2.675 €
Preu: 2675 euros. 300 euros matrícula.

Sí, m'interessa

conèixer tots els detalls, preus, beques, dates i places disponibles

Postgrau en Direcció i Creació d'Esdeveniments Experiencials i Experimentals

Per contactar has d'acceptar la política de privacitat
Enviant aquest formulari accepteu rebre informació periòdica d'Educaweb relacionada amb aquests cursos.
També et recomanem aquests cursos

Postgrau en Direcció i Creació d'Esdeveniments Experiencials i Experimentals