Postgrau en Fashion Product Management
1010 Persones estan visitant aquest curs
Preu 6.400 €
Postgrau en Fashion Product Management
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
Preu 6.400 €
Descripció
El Postgrau en Fashion Product Management està enfocat a donar una visió estratègica del funcionament del producte moda, tenint en compte el posicionament i els valors de marca. Mostra com optimitzar les col·leccions des de la idea inicial fins al consumidor final, amb la finalitat de crear propostes que siguin diferents a les de la competència, aportant coneixements de processos de producte (direcció eficient i gestió), estratègies de màrqueting i comunicació així com mecanismes d'inspiració i desenvolupament de tendències amb una base creativa i cultural.
El contingut curricular del postgrau està orientat a desenvolupar l'equilibri entre la part analítica i la part creativa que un professional de producte moda ha d'aprendre a manejar, a més de coneixements de totes les àrees funcionals (retail, visual, direcció d'art, comunicació) amb les que ha de relacionar-se per integrar la proposta de producte en el mercat a través d'una estratègia de marca 360 graus.
Factors com l'estructura del producte, la dimensió de l'oferta, l'estil de les col·leccions, el grau d'innovació que incorporen, l'elecció del preu, la gestió del temps del procés i de la qualitat final del producte formen part d'aquest món intern i complex que caracteritza les diferents marques de moda. Totes les decisions sobre aquests factors són conseqüència d'una estratègia de marca 360 graus i d'un model de negoci eficient.
El Postgrau en Fashion Product Management està dissenyat per ensenyar a conèixer i manejar les eines necessàries per implementar l'estratègia de producte alineada al públic objectiu i al posicionament de la marca. Defineix un projecte integral de maneig de col·leccions que prioritza la definició de l'estil de la marca per construir la diferenciació en el mercat.
El contingut curricular del postgrau està orientat a desenvolupar l'equilibri entre la part analítica i la part creativa que un professional de producte moda ha d'aprendre a manejar, a més de coneixements de totes les àrees funcionals (retail, visual, direcció d'art, comunicació) amb les que ha de relacionar-se per integrar la proposta de producte en el mercat a través d'una estratègia de marca 360 graus.
Factors com l'estructura del producte, la dimensió de l'oferta, l'estil de les col·leccions, el grau d'innovació que incorporen, l'elecció del preu, la gestió del temps del procés i de la qualitat final del producte formen part d'aquest món intern i complex que caracteritza les diferents marques de moda. Totes les decisions sobre aquests factors són conseqüència d'una estratègia de marca 360 graus i d'un model de negoci eficient.
El Postgrau en Fashion Product Management està dissenyat per ensenyar a conèixer i manejar les eines necessàries per implementar l'estratègia de producte alineada al públic objectiu i al posicionament de la marca. Defineix un projecte integral de maneig de col·leccions que prioritza la definició de l'estil de la marca per construir la diferenciació en el mercat.
Competències per a les quals et prepara el curs
El Postgrau està enfocat a donar una visió estratègica del funcionament del producte moda tenint en compte el posicionament i els valors de marca. Per això, en acabar el curs, estan capacitats per a:
Afrontar situacions reals en l'àmbit de la moda amb coherència, professionalitat i creativitat.
Desenvolupar una estratègia de col·leccions enfocada al mercat i, alhora, creativa.
Construir l'estructura, amplitud, profunditat i el pla de marxandatge de les col·leccions a través de l'anàlisi de les vendes i eficiències de col·lecció, de la competència i de les tendències per tal de desenvolupar una col·lecció òptima en valor final, temps i costos.
Desenvolupar el procés de col·leccions, de compres, gestió de proveïdors i logística de producte.
Conèixer la metodologia d'integració d'equips en tot el procés de desenvolupament de producte.
Destinataris
• Dissenyadors de moda que vulguin adquirir coneixements en coordinació de col·leccions i product management
• Product mànagers que vulguin ampliar coneixements en el desenvolupament del producte
• Professionals del màrqueting que vulguin aprofundir en el producte moda
• Professionals de la comunicació que vulguin aprofundir en el coneixement del producte i els seus processos per poder ser més eficients en les seves campanyes
• Professionals que estiguin treballant en empreses de moda que vulguin conèixer en profunditat tota la part relacionada amb producte, col·leccions i la seva integració amb la resta de departaments
• Personal de Recursos Humans que vulgui conèixer el funcionament de tots els departaments relacionats amb el producte moda que operen dins d'una organització.
• Product mànagers que vulguin ampliar coneixements en el desenvolupament del producte
• Professionals del màrqueting que vulguin aprofundir en el producte moda
• Professionals de la comunicació que vulguin aprofundir en el coneixement del producte i els seus processos per poder ser més eficients en les seves campanyes
• Professionals que estiguin treballant en empreses de moda que vulguin conèixer en profunditat tota la part relacionada amb producte, col·leccions i la seva integració amb la resta de departaments
• Personal de Recursos Humans que vulgui conèixer el funcionament de tots els departaments relacionats amb el producte moda que operen dins d'una organització.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
La presentació dels continguts està dividida en sessions didàctiques, mòduls i exercicis que imiten el procés i la gestió professional d'un projecte de moda. D'aquesta manera, el curs s'estructura en diferents tipologies de sessions didàctiques:
Classes teòriques.
Classes experimentals: case studies.
Workshops.
Xerrades professionals.
Projectes.
Projecte final.
Idiomes en els quals s'imparteix
English
Durada
Data d'inici: 16/01/2020.
Durada: 3 mesos.
Objectius
• Treballar amb eines d'anàlisi de marques per construir marca a través del producte.
• Destacar la importància de la bona col·laboració entre els equips de disseny, màrqueting, comercial i producció per aconseguir dur a terme l'estratègia definida.
• Donar a conèixer les diferents tipologies de proveïdors, materials, outsourcing i logística que envolten el producte moda.
• Analitzar les tendències i la direcció d'art per enfocar les col·leccions des d'un punt de vista creatiu, conceptual i d'estil.
• Definir l'estructura, amplitud i profunditat de les col·leccions a través de l'anàlisi de les vendes, de la competència i de les tendències per al desenvolupament d'una col·lecció òptima en valor final, temps i costos.
• Aprofundir en l'anàlisi de la gamma de productes i la seva eficiència en punts de venda a través del treball dels product managers.
• Dotar de coneixements sobre l'anàlisi del consumidor, estudis de la competència, gestió d'equips, cronogrames i desenvolupament de projectes basats en la metodologia del design thinking.
• Entendre el grau d'intervenció de cada un dels actors (disseny, producte, comercialització i comunicació) per a l'èxit de la col·lecció.
• Destacar la importància de la bona col·laboració entre els equips de disseny, màrqueting, comercial i producció per aconseguir dur a terme l'estratègia definida.
• Donar a conèixer les diferents tipologies de proveïdors, materials, outsourcing i logística que envolten el producte moda.
• Analitzar les tendències i la direcció d'art per enfocar les col·leccions des d'un punt de vista creatiu, conceptual i d'estil.
• Definir l'estructura, amplitud i profunditat de les col·leccions a través de l'anàlisi de les vendes, de la competència i de les tendències per al desenvolupament d'una col·lecció òptima en valor final, temps i costos.
• Aprofundir en l'anàlisi de la gamma de productes i la seva eficiència en punts de venda a través del treball dels product managers.
• Dotar de coneixements sobre l'anàlisi del consumidor, estudis de la competència, gestió d'equips, cronogrames i desenvolupament de projectes basats en la metodologia del design thinking.
• Entendre el grau d'intervenció de cada un dels actors (disseny, producte, comercialització i comunicació) per a l'èxit de la col·lecció.
Titulació obtinguda
La planificació didàctica de tots els cursos IED Màster es basa en els criteris que marca l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). IED Màster adopta un sistema de crèdits que segueix l'estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Màster expedeix exclusivament títols privats propis.
Perspectives laborals
Depenent del nivell de cada alumne, les sortides professionals per a aquest tipus de curs podrien ser:
Departaments de disseny i producte integrats o estudis independents
Departaments de màrqueting
Desenvolupament de producte
Departament de Product management
branding
Màrqueting de producte
showrooms
Compra i gestió de proveïdors
Control de qualitat
logística
producció
Emprenedor del seu propi negoci
Professorat
Coordinadora del curs:
Anna Sabater Casas.
Horari
Dilluns i dijous 18:30-22:40 i divendres 16:40-22:40.
Campus i seus: IED Barcelona Escola Superior de Disseny
IED Barcelona Escola Superior de Disseny
C/ Biada, 11
08012
Barcelona