Trobeu el vostre curs ideal
9%
Antics alumnes de la Universitat Politècnica de Catalunya bequen a estudiants brillants
Notícia
Aquest model de finançament, conegut com Endowment, és pioner a Espanya, encara que es tracta d'una pràctica comuna al món universitari anglosaxó. Els endowments són donacions d'exalumnes, generalment empresaris, que tenen com a finalitat contribuir a l'impuls de l'educació amb part dels beneficis obtinguts gràcies a la formació universitària pública. A més, amb aquesta pràctica s'aconsegueix que el beneficiari es comprometi amb la institució en un futur.
La finalitat d'aquesta iniciativa és atreure talent cap a Barcelona obrint la convocatòria a nivell internacional. Les tres beques atorgades fins ara han recaigut en un estudiant de Còrdova que es traslladarà fins al Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) i dos catalans que ampliaran els seus estudis a París i en el Massachusetts Institute of Technology (MIT). La quantia de la beca és de 5.000 euros per any de titulació.
Quant als benefactors, es tracta de persones vinculades al món empresarial català, en organitzacions com Ciments Molins, Agbar, Metalogenia, La Farga i Grup Antoni Puig, entre uns altres.
Deixa el teu comentari
Categorías
El més llegit
El més nou
Subscriviu-vos a les publicacions