Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

La Generalitat de Catalunya realitza un projecte per formentar les vocacions científiques entre les dones

Notícia


  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Redacció d'Educaweb
L’Institut Català de les Dones, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya i l'Ajuntament de Cornellà del Llobregat han engegat el projecte "Futur en femení" amb la finalitat d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre les noies de la ESO, batxillerat i formació professional
 
El projecte, actualment en fase pilot, consisteix que alumnes de graus o de formació professional de l'àmbit tecnològic fan de mentores o guies per a alumnes de 4º de l'ESO de 5 instituts de Cornellà de Llobregat (Barcelona). L'objectiu és presentar diferents referents femenins que generin interès per les titulacions tècniques en àrees com la física, las finances, l'energia o el medi ambient i que s'incrementi la incorporació de dones a aquests àmbits. Les mentores s'encarregaran de mostrar en què consisteix, com s'imparteixen i les sortides professionals de les titulacions tècniques.

El projecte sorgeix en comprovar el desajustament entre homes i dones en les carreres d'àmbit tècnic: a Catalunya, en el curs 2009-2010, es van matricular 6.981 dones a titulacions tècniques, mentre que els homes arribaven als 16.077. Els experts consideren que aquest fenomen té entre les seves causes la falta de referents femenins, la falta d'orientació acadèmica i professional amb perspectiva de gènere i l'abandó del mercat laboral per part d'algunes dones per cuidar de persones.
 
En el conjunt d'Espanya, les dones constitueixen també una minoria en la professió científica. Segons dades de l'estudi "Científiques en xifres 2011" elaborat per la Unitat de Dones i Ciència (ara depenent del Ministeri d'Economia i Competitivitat), en 2009 les dones representaven el 37,5% dels investigadors en l'Educació Superior i el 43,57% en el sector públic. La bona notícia és que la proporció augmenta més ràpidament que la dels homes: en mitjana, un 4,49% cada any entre 1995 i 2009, mentre que els homes matriculats en universitats públiques i en carreres científiques representen un increment del 2,21%.
Deixa el teu comentari