Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

Els alumnes de sisè milloren en llengua catalana i castellana però empitjoren en anglès

Notícia

  • 15/06/2012

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Redacció d'Educaweb
La Generalitat de Catalunya ha fet públics els resultats de l’avaluació duta a terme a l’alumnat de sisè de primària el passat mes de maig. Entre les principals conclusions dels resultats destaca una millora del nivell de català i de castellà dels avaluats. En concret, del 22,6% de suspesos en català l’any 2011, s’ha baixat fins al 15,8% aquest any. En el cas del castellà, els resultats també han millorat baixant fins al 19%, mentre que l’any passat estaven tres punts per sobre amb un 22,2%.

En canvi, ha augmentat el nombre d’alumnes amb un nivell baix d’anglès, passant dels 21,8% de 2011 al 27,4% d’enguany. Segons ha justificat el president del Consell Superior d’Avaluació de Catalunya, la diferència entre un any i l’altre ve motivada perquè els resultats de 2011 eren excepcionals, ja que "no es corresponien amb la realitat perquè les proves d’idioma eren més fàcils".

Per últim, en matemàtiques s’ha registrat un 18,2% de suspesos, fet que suposa una lleugera millora respecte al 18,5% de 2011.

Una altra dada interessant que es pot extreure de l’avaluació és el baix nivell de l’alumnat repetidor. Un 49,55% dels alumnes que han repetit algun curs durant l’educació primària no aconsegueixen assimilar les competències bàsiques en acabar aquesta etapa i només un de cada deu supera nivells alts malgrat haver repetit. Pels responsables del Departament aquestes xifres indiquen que cal replantejar la política generalitzada de repeticions.

Les proves de competències bàsiques de primària es van fer durant el mes de maig a 71.000 nois i noies de sisè de primària. És el quart any que la Generalitat fa aquests exàmens per comprovar el nivell dels estudiants, en català, castellà, anglès i matemàtiques. La finalitat d’aquesta avaluació de competències bàsiques és obtenir un indicador fiable similar als que s’utilitzen en avaluacions internacionals, que permeti comprovar el nivell de l’alumnat i planificar i aplicar les millores necessàries al sistema educatiu. El proper curs, la prova d’avaluació inclourà un canvi de metodologia en el procés d’elaboració. D’una banda, s’incrementarà el nivell d’exigència i s’introduiran ítems per conèixer els nivells òptims.
Deixa el teu comentari