Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

La revolució en les estratègies de recerca de feina

Article d'opinió

  • 01/10/2012

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Olga Valls. Orientadora professional d'Educaweb
Busques la teva primera feina? Vols canviar d'ocupació perquè la que tens no t'agrada? Estàs a l'atur i vols tornar a treballar?

Si respons SÍ a alguna d'aquestes preguntes, et recomano que continuïs llegint...

La recerca de feina s'ha convertit des de fa uns anys ençà en una ocupació, cada vegada més sofisticada. Això provoca que els candidats, com a comercials d'un servei, hagin de "vendre" el seu pool de competències al mercat de treball.

Per fer-ho necessiten, en primer lloc, analitzar "el valor de la seva cartera", és a dir, fer un còmput de tot allò que saben, de la seva experiència professional i de les competències adquirides, per després estudiar la seva vàlua en aquell context laboral. Per tant, hi ha d'haver un coneixement previ del mercat de treball de destinació i un bon coneixement del propi perfil.
  • Idea Força 1: Identificar quines són les competències que el mercat de treball i sector de destinació requereix.
Qualsevol persona que està cercant feina, ha de pensar com oferirà els seus serveis, ha de saber com es vendrà. I aquí entra en joc, el coneixement de les eines per a la recerca de feina.

Cal saber, doncs fer un currículum vitae o portfoli professional, redactar una carta de presentació o autocandidatura, conèixer i aplicar les regles d'or per triomfar en una entrevista de feina... Però això no es suficient !!! Cal cercar estratègies que permetin fer una oferta diferenciada alhora de presentar-se a l'empresa, com podria ser un vídeo-currículum.
  • Idea Força 2: La creativitat i la innovació seran competències necessàries per poder desenvolupar eines variades, innovadores, trencadores, divertides, buscant diferenciar-se de la resta de candidats.
A continuació, cal tenir clar els canals a través dels quals pots fer arribar a l'empresa, "el client potencial", la teva candidatura.

I aquí s'entra en un terreny que també cal explorar. Quins són els canals de recerca de candidats que utilitza l'empresa o les empreses del país on vulguem anar a treballar? Té sentit enviar el currículum i una carta de presentació per correu ordinari al departament de RRHH de les empreses? Els enviaments en línia són efectius?...

Hauràs d'aprendre a utilitzar nous canals per arribar a l'empresa; l'ús efectiu del networking, la participació en workshops, l'ús del linkedin, twitter... i sobretot tenir cura de la teva imatge a les xarxes socials, perquè aquests canals són consultats per les empreses a l'hora d'avaluar els candidats; quina és la teva identitat digital professional?

Coneixedors d'aquesta realitat, des d'Educaweb i DEP Institut hem participat en la creació del web Club de Empleo, un portal que et permet contactar amb altres persones que cerquen feina i desenvolupar exercicis d'autoconeixement.
  • Idea Força 3: El màrqueting al servei de la persona que cerca feina; nous canals i noves maneres d'arribar a les empreses.
A banda de les competències digitals també és molt important que com a potencial candidat coneguis la llengua del país de destinació o bé l'anglès, con amb un nivell suficient per comunicar-te amb el receptor de la demanda de feina.

Hi ha altres factors clau que determinen la sort d'aquesta "empresa", com són la versatilitat, disposició a l'aprenentatge, "Open mind", creativitat, tolerància a la frustració, persistència, etc.

En conclusió podem dir que per a cercar i trobar feina cal abans analitzar i identificar la teva motxilla de competències, conèixer el mercat de treball del país de destinació, les eines de recerca de feina i aplicar-les amb creativitat, els canals de recerca de feina i utilitzar les xarxes socials per posicionar-te millor com a candidat i poder comunicar-te amb la llengua del país triat.

Saps per on començar? Si respons que NO a aquesta pregunta, et recomano que continuïs llegint...

Si malgrat tots els consells abans esmentats no tens ni idea de per on començar. Cal doncs que, en un primer moment, reflexionis sobre el teu perfil professional analitzant que és allò que se't dóna millor i t'agrada. Per tal d'ajudar-te a assolir aquest propòsit hi ha un munt de recursos en línia al teu abast, com per exemple, l'aplicatiu online d'accés lliure d'autoconeixement GR. També cal que analitzis si et manca algun tipus de formació i/o especialització per poder accedir a la feina que desitges. Si és així el cercador de cursos d'Educaweb posa a la teva disposició un ampli ventall de formació, tant reglada com no reglada, organitzada per temàtiques.

Però, si i tot i aquests recursos encara estàs perdut i creus que et cal una ajuda més directa i personal has de saber que existeix la figura de l'orientador professional, el qual t'acompanya en els processos de transició; anàlisi i posicionament (què tinc i què demana el mercat), identificació de necessitats formatives, definició de l'estratègia de recerca de feina i dels canals de recerca més adequats segons el perfil professional.

Educaweb disposa d'un equip d'orientadores que de l'any 1994 porten a terme aquesta tasca d'acompanyament de les persones que volen o han de gestionar un procés de transició acadèmic o laboral. Tothom troba el format de servei que més s'ajusta a les seves necessitats; presencial o en línia.

Sigui com sigui, el nostre objectiu és apoderar la persona en el procés, ajudant-la a que identifiqui les pròpies capacitats, que analitzi quin valor tenen en el mercat de treball, que busqui aquella formació que millor s'ajusti a les seves necessitats i li serveixi per a millorar la seva ocupabilitat,...
Deixa el teu comentari