Trobeu el vostre curs ideal
9%
Els estudiants que trien carrera busquen orientació en la família i en Internet
Notícia
L'estudi d'Everis també analitza el moment clau per a la presa de decisions. Així, tot i que la decisió final es realitza en finalitzar l'ESO, el procés d'elecció es forma des de finals de primària fins a principis de secundària.
Segons les dades recopilades, en el procés d'elecció d'uns estudis l'alumnat reconeix diversos factors que li influeixen, especialment la família i Internet. En concret, tres de cada 4 estudiants consultats reconeixen que l'intercanvi d'opinions amb la seva família li influeix "molt" o "bastant", mentre que el 56% afirmen que la informació que surt a Internet té "molta" o "bastant" influència. Finalment, l'orientació que reben per part del tutor influeix en la decisió del 44% dels enquestats. Per darrere queden factors com la televisió o l'opinió dels amics.
L'estudi també analitza el moment clau per a la presa de decisions. Així, tot i que la decisió definitiva es realitza en finalitzar l'ESO, el procés de tria es forma des de finals de primària fins a principis de secundària.
Quant a les dades concretes sobre els estudis científics, l'informe destaca que la majoria dels enquestats valoren positivament els estudis i les professions relacionades amb la ciència, la tecnologia i les matemàtiques, ja que consideren que són titulacions atractives, que donen prestigi i que ofereixen bones perspectives professionals. El principal problema és que els alumnes creuen que són difícils: el 80% no se senten capaços de cursar una enginyeria o una informàtica, mentre que el 76% dels enquestats no creuen que aprovés matemàtiques, física o química.
En el 95% dels casos que finalment trien opcions científiques, els estudiants reconeixen que ho fan per vocació. A més, el seu perfil és el d'un jove amb bons resultats acadèmics, amb una nota mitjana de notable o excel·lent i hàbils en el maneig de les TIC.
La consellera d'Ensenyament Irene Rigau ha indicat que és necessari revertir aquesta situació i aconseguir més vocacions científiques, especialment entre la dones, doncs només el 26% de les noies estudien ciència, tecnologia o matemàtiques en l'ESO i Batxillerat, mentre que un 44% trien humanitats o ciències socials.
A més del gènere, un altre factor determinant en la decisió d'estudiar una titulació científica és l'entorn sociocultural. Així, el 44% alumnat que viu en un entorn sociocultural alt opta per les ciències, mentre que només el 24% dels quals disposen d'un entorn sociocultural baix ho fan.
Deixa el teu comentari
Categorías
El més llegit
El més nou
Subscriviu-vos a les publicacions