Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

Els estudiants que trien carrera busquen orientació en la família i en Internet

Notícia

L'estudi d'Everis també analitza el moment clau per a la presa de decisions. Així, tot i que la decisió final es realitza en finalitzar l'ESO, el procés d'elecció es forma des de finals de primària fins a principis de secundària.


  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Redacción de Educaweb
La consultora Everis, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, ha realitzat un estudi amb la finalitat de determinar quins factors influeixen en l'elecció dels estudis universitaris per part dels joves. L'informe "Factors influents en l'elecció dels estudis", que ha comptat amb el suport tècnic d'e-motiva, mostra les motivacions que porten als 4.700 estudiants d'ESO i Batxillerat enquestats a cursar titulacions universitàries de ciències, tecnologies o matemàtiques.

Segons les dades recopilades, en el procés d'elecció d'uns estudis l'alumnat reconeix diversos factors que li influeixen, especialment la família i Internet. En concret, tres de cada 4 estudiants consultats reconeixen que l'intercanvi d'opinions amb la seva família li influeix "molt" o "bastant", mentre que el 56% afirmen que la informació que surt a Internet té "molta" o "bastant" influència. Finalment, l'orientació que reben per part del tutor influeix en la decisió del 44% dels enquestats. Per darrere queden factors com la televisió o l'opinió dels amics.

L'estudi també analitza el moment clau per a la presa de decisions. Així, tot i que la decisió definitiva es realitza en finalitzar l'ESO, el procés de tria es forma des de finals de primària fins a principis de secundària.

Quant a les dades concretes sobre els estudis científics, l'informe destaca que la majoria dels enquestats valoren positivament els estudis i les professions relacionades amb la ciència, la tecnologia i les matemàtiques, ja que consideren que són titulacions atractives, que donen prestigi i que ofereixen bones perspectives professionals. El principal problema és que els alumnes creuen que són difícils: el 80% no se senten capaços de cursar una enginyeria o una informàtica, mentre que el 76% dels enquestats no creuen que aprovés matemàtiques, física o química.

En el 95% dels casos que finalment trien opcions científiques, els estudiants reconeixen que ho fan per vocació. A més, el seu perfil és el d'un jove amb bons resultats acadèmics, amb una nota mitjana de notable o excel·lent i hàbils en el maneig de les TIC.

La consellera d'Ensenyament Irene Rigau ha indicat que és necessari revertir aquesta situació i aconseguir més vocacions científiques, especialment entre la dones, doncs només el 26% de les noies estudien ciència, tecnologia o matemàtiques en l'ESO i Batxillerat, mentre que un 44% trien humanitats o ciències socials.

A més del gènere, un altre factor determinant en la decisió d'estudiar una titulació científica és l'entorn sociocultural. Així, el 44% alumnat que viu en un entorn sociocultural alt opta per les ciències, mentre que només el 24% dels quals disposen d'un entorn sociocultural baix ho fan.
Deixa el teu comentari