L'alumnat català de 4t de l'ESO millora les competències bàsiques en la prova d'avaluació

Noticia

  • 20/03/2013

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha presentat els resultats de la prova d'avaluació de competències, realitzada a alumnat de 4t de l'ESO al febrer de 2013. La principal conclusió que pot extreure's és que els enquestats han millorat els seus resultats en català i castellà, però necessiten millorar en anglès i matemàtiques.

En llengua catalana, els suspensos han baixat del 15,9% de l'any passat a l'11% actual, mentre que en llengua castellana han passat del 14,1% de suspensos a l'11,3%. La Generalitat considera que, en superar un nivell mitjà de 76 punts (superant els 72 punts de 2012), es pot considerar que els estudiants tenen la competència consolidada.

En canvi, tant en matemàtiques com en anglès, els estudiants no arriben als 70 punts de mitjana necessaris per determinar que s'ha aconseguit el nivell òptim. En matemàtiques, malgrat l'augment d'hores que els centres han dedicat a aquesta matèria, encara es registra un 21% de suspesos en l'examen de competències. Encara que s'aprecia una lleugera millora respecte a l'any passat, amb un 24% de suspensos, els resultats segueixen sent negatius. Per a Irene Rigau, consellera d’Ensenyament, "encara queda molt camí per fer, però el resultat és molt rellevant", referint-se a la millora.

Per primera vegada, les proves d'avaluació de 4t de l'ESO han inclòs un qüestionari que ha tingut en compte el context de l'alumnat, l'interès per realitzar l'avaluació, la percepció que té l'alumnat de si mateix com a estudiant i la valoració sobre la dificultat de la prova. Han participat un total de 64.769 estudiants.
Deixa el teu comentari
Subscripció a publicacions
podràs rebre informació de les publicacions d'Educaweb t'ofereix