Màrqueting i publicitat: noves tendències

Redacció d'Educaweb
18/03/2014

La inversió publicitària total de mitjans a tot el món arribarà fins als 542,73 mil milions de dòlars el 2014. Davant aquestes perspectives, els professionals del màrqueting i la publicitat es posen mans a l'obra per dominar les noves tendències en aquest sector.

Vols ser un d'ells? T'interessen temes com l'economia i el món de l'empresa, les vendes i el disseny? Ets sociable i tens do de gents? Ara és el moment adequat per formar-te en màrqueting i publicitat.

Conceptes clau del màrqueting que has de dominar

Branding, merchandasing, relacions públiques, mobile marketing, SEM… Vols treballar en el sector del màrqueting però et perds entre les noves tendències?

Primer cal que et formis en algun dels estudis que pots tenir a l'abast, com ara el grau en Màrqueting, el cicle formatiu de grau superior en Gestió comercial i màrqueting, els màsters especialitzats, els cursos de formació contínua…

En segon lloc, cal que coneguis les tendències de màrqueting del 2014, per tal de dominar els conceptes clau del sector:

- Mobile marketing. És una de les noves tendències del màrqueting en línia. Des de fa alguns anys, els telèfons intel·ligents s'han convertit en un instrument d'ús quotidià, i els professionals del màrqueting estan disposats a aprofitar aquest filó. El mobile marketing fa referència a totes les aplicacions, eines de geolocalització, codis QR, etc. que s'estan desenvolupant amb finalitats comercials, dissenyades específicament per a mòbils.

- Branding. Anglicisme que fa referència al procés de fer i de construir una marca. Cada dia és més difícil diferenciar un producte de la competència, i per aquest motiu la marca s'ha convertit en un element diferenciador que els professionals del màrqueting han de potenciar. Entre les estratègies més conegudes del branding destaquen les següents: definició dels objectius, coneixement del públic objectiu, desenvolupament de la pròpia personalitat i potenciació del tret diferencial.

- Relacions públiques. El concepte està relacionat amb el branding, i té a veure amb totes aquelles accions que una empresa duu a terme amb l'objectiu de transmetre una imatge clara, transparent i de confiança als diferents grups o públics amb els quals està vinculada. Al 2014, la tendència principal serà crear estratègies orientades al públic, no tan sols en els mitjans de comunicació o els líders d'opinió, sinó utilitzant múltiples missatges i canals (sobretot en línia).

- SEM. Tendència del màrqueting en línia que genera llocs de treball amb un elevat nivell de formació especialitzada. El search engine marketing consisteix a promoure el web d'una empresa, optimitzant-lo i afavorint-ne la visibilitat en els motors de cerca. A més, els professionals s'encarreguen de dissenyar una estratègia de contingut en línia.

- Neuromarketing. Combina tècniques de màrqueting i tècniques relacionades amb la neurociència. Segons un article de Puro Marketing, el 95% de les decisions que prenen els consumidors es produeixen d'una manera inconscient i irracional. Tenint en compte aquesta dada, el neuromarketing pretén fer més atractiu el producte a través de la il·luminació, la música ambiental, etc. per estimular la compra del client.
Comentar
Nom
Correu (No es mostrarà)
Títol
Comentari Límit 500 caràcters. Només pots introduir text sense format HTML.
He llegit i accepto la política de privacitat
Subscriu-te a les nostres publicacions
Cursos Relacionats
El més Llegit
El més nou