La formació en màrqueting és clau per accedir al sector comercial

Redacció d'Educaweb
03/03/2015

La construcció de marca, el marxandatge, les relacions públiques, el màrqueting mòbil, SEM… Vols treballar en el sector del màrqueting però estàs perdut enmig de les noves tendències? La formació és fonamental per dur a terme les funcions bàsiques d'un expert en màrqueting: dissenyar estratègies de comunicació i publicitat; fer estudis de mercat per conèixer el client; màrqueting en línia; dissenyar els passos que cal seguir perquè una empresa s'expandeixi internacionalment; planificar com es desenvoluparan els productes d'una empresa…

Cinc passos per convertir-se en un professional del màrqueting

La funció comercial és una àrea clau en moltes empreses, i per això busquen professionals capaços de conèixer les necessitats i els desitjos del mercat, per satisfer-los amb productes i serveis. Com que la demanda de professionals del màrqueting es manté al llarg del temps, es tracta d'un sector que disposa de bones perspectives laborals per als seus titulats.

Ets una persona organitzada i tens capacitat d'anàlisi? Ets flexible i creatiu/iva? T'interessen les compres, les vendes i la comunicació comercial? Si és així, segueix aquests cinc passos i prepara't per convertir-te en un professional del màrqueting:
 
1. Formació superior. Amb el Batxillerat i la selectivitat pots accedir a estudis superiors relacionats amb el màrqueting. En l'àmbit universitari, entre d'altres, disposes del grau en Màrqueting, el grau en Comerç i màrqueting i el grau en Direcció comercial i màrqueting; pel que fa a la formació professional pots accedir al curs de tècnic superior en màrqueting i publicitat o al curs de tècnic superior en gestió de vendes i espais comercials. Si encara no ho tens clar, consulta la formació especialitzada en comerç.
 
2. Màster, postgrau, formació contínua. Quan hagis acabat els estudis superiors, pots buscar una feina adequada a la teva formació. Si vols millorar les teves perspectives professionals o especialitzar-te, et recomanem que t'apuntis a la formació contínua. El màrqueting és un dels sectors més influenciats pels canvis, especialment els que arriben a través d'Internet; estar al corrent és la clau!
 
3. Idiomes. El màrqueting és un dels sectors en els quals s'utilitzen més anglicismes; el coneixement de llengües estrangeres és molt important. Et recomanem que no tan sols et centris en l'anglès, sinó que ampliïs horitzons i t'animis a aprendre els idiomes que actualment són més valorats: el xinès i l'alemany.
 
4. Formació en xarxes socials i Internet. Recorda que si el que t'agrada és treballar en el màrqueting en línia has de dominar el màrqueting de cercadors, SEO, SEM, el màrqueting per correu electrònic, Google AdWords… La formació contínua és essencial per als experts, de manera que aprofita al màxim tots els cursos que tens a l'abast i especialitza't!
 
5. Navega, viatja i fomenta la teva curiositat. La formació és el punt d'inici, però un bon professional del màrqueting ha de tenir interès per tot el que l'envolta: tendències, notícies, comportament de la societat, publicitat…La comunicació és molt important en aquest sector; llegeix llibres i revistes, navega per Internet, relaciona't amb experts…

L'ocupació en el sector comercial i del màrqueting

Per als professionals del sector comercial i del màrqueting serà un bon any per buscar feina. L'informe d'indicadors d'Infojobs, publicat al gener de 2015, mostra que el mes de gener ha registrat un augment de l'oferta d'ocupació respecte al mes anterior en totes les categories, especialment en Comercial i vendes, amb 9.220 llocs més (18,9%).
 
La tendència és que aquesta millora es mantingui, encara que els sous continuaran congelats i les oportunitats laborals més bones seran per als professionals qualificats. Segons el diari Expansión, Manuel Fidalgo, director executiu de Page Personnel, destaca en l'àmbit comercial l'store manager i el key account manager com els professionals més sol·licitats. Noelia de Lucas, directora comercial de Hays Espanya, assenyala també el cap de vendes i els experts en comerç electrònic com a professionals amb futur.
 
Per accedir a aquests llocs de treball és imprescindible la formació. La consultoria de recursos humans Hays ha publicat un estudi en el qual assegura que, a més de la formació específica, es valoraran molt aspectes com el domini d'una segona llengua estrangera, l'experiència, la flexibilitat, la capacitat de lideratge, els dots de comunicació, la mobilitat, el compromís i la capacitat de treballar en equip.
 

Comentar
Nom
Correu (No es mostrarà)
Títol
Comentari Límit 500 caràcters. Només pots introduir text sense format HTML.
He llegit i accepto la política de privacitat
Subscriu-te a les nostres publicacions
Cursos Relacionats
El més Llegit
El més nou