Trobeu el vostre curs ideal

9%

Què vols estudiar?

Planifica el teu futur cap a l'organització d'esdeveniments

Article d'opinió

  • 01/03/2016

  • Valora

  • Deixa el teu comentari
Redacció d'Educaweb
T'agrada organitzar excursions amb els amics? Ho planifiques tot fins a l'últim detall? Tens una agenda extensa amb contactes de tot tipus? És el moment que et plantegis si el teu futur laboral es troba en l'organització d'esdeveniments.
 
En aquest especial t'expliquem quina formació has de cursar per dedicar-t'hi i com pots aconseguir ser un bon organitzador i planificador d'esdeveniments.

Què haig d'estudiar per ser organitzador d'esdeveniments?

Com que és una professió que comprèn moltes especialitats (cultura, festes privades, tradicions, esdeveniments institucionals, etc.), pots accedir-hi des dels graus de Comunicació, Gestió Cultural i Publicitat i Relacions Públiques. Des del 2010, la Universitat Camilo José Cela (UCJC) té un grau oficial de protocol i organització d'esdeveniments que permet formar-se específicament en aquest àmbit. El grau de Periodisme + Protocol i Organització d'Esdeveniments també et prepara per a les relacions institucionals i la comunicació, la imatge i la reputació corporatives.
 
D'altra banda, si t'interessa el turisme, pots cursar la formació que et prepara per esdevenir tècnic superior en agències de viatges i gestió d'esdeveniments i per convertir-te en un professional de la programació i la gestió de viatges combinats i tot tipus d'esdeveniments.
 
Una altra via d'accés a la professió correspon als cursos de formació contínua, màsters i especialitats. Troba'ls tots aquí.

Quin perfil té un organitzador d'esdeveniments?

El perfil d'un professional de l'organització d'esdeveniments és molt complet. Segons l'especialitat  que triïs, la formació aprofundirà més en uns aspectes o en uns altres. De tota manera, en general has de demostrar aquestes cinc competències:
 
1. Sigues detallista, creatiu i social
 
Com que a més de ser la persona que s'encarrega de coordinar l'esdeveniment també és qui el dissenya, l'organitzador ha de tenir una gran capacitat creativa i realista alhora. Ha de saber comunicar-se i treballar en equip perquè tot surti tal com ha planificat. Un bon professional ha de controlar l'esdeveniment organitzat des del començament fins al final, i ha de preveure possibles imprevistos i conflictes, per la qual cosa ha de saber mantenir la calma i el control en qualsevol moment.
 
2. Disposa d'un coneixement global de la cultura i la societat
 
Com que es tracta d'un ofici en què pot haver-hi clients d'àmbits diferents, has de tenir una perspectiva social i cultural. Per organitzar l'esdeveniment adequat al client, cal estar al corrent dels fets importants, dels canvis i dels avenços. En aquest sentit, has de treballar en altres disciplines encara que no estiguin directament relacionades amb la teva (per exemple, els àmbits de la comunicació, les relacions públiques i, fins i tot, la restauració i l'hostaleria).
 
3. Tingues coneixements empresarials
 
Si el client et dóna llibertat a l'hora de dissenyar un esdeveniment, estaràs de sort. Podràs demostrar-li les teves habilitats creatives, però recorda que això també requereix saber equilibrar l'originalitat amb la realitat. Com a organitzador has de saber quins són els límits del pressupost, en què cal invertir més, de quina manera pot ser més rendible, disposar d'un ampli ventall de proveïdors, etc. La formació en gestió i direcció d'empreses o en economia t'ajudarà a valorar millor tots aquests aspectes.
 
4. Domina les TIC i els audiovisuals
 
Avui dia és molt important tenir coneixements informàtics i digitals en qualsevol feina. Encara que disposis d'un equip d'informàtics, de fotògrafs, etc., recorda que dirigeixes l'esdeveniment i que, com més al corrent estiguis de la producció, millor la gestionaràs.
 
5. Sigues proactiu i flexible
 
Sovint trobaràs clients que no tenen cap idea clara o que, al contrari, disposen d'una proposta molt definida però poc realista. L'organitzador d'esdeveniments ha de ser capaç d'indicar idees noves que vagin en la línia del que vol el client i, al mateix temps, tenir capacitat d'adaptació a les seves propostes.
Deixa el teu comentari